Vierailija

Kyllä muuallakin pöljiä päätöksiä osataan tehdä.

http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2016/05/23/sveitsi-aanestaa-muhkeas...

Kommentit (5)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mä asun Sveitsissä ja olen varma, ettei tuo lakiehdotus mene läpi, täällä kun ollaan vielä nihkeämpiä "sosiaalipummien" suhteen kuin Suomessa. Lisäksi tuo 30 000 frangia (27 000 euroa) riittää juuri ja juuri elinkustannusten kattamiseen kaupungissa. Itse sain suunnilleen tuon verran kun olin opiskelija, asuin kimppakämpässä enkä joutunut maksamaan paikallista sairasvakuutusta, eikä sillä rahalla pahemmin juhlittu. Parempi vain mennä töihin, niitä täällä vielä onneksi riittää. Eli tulkaa muutkin tänne, ei kansalaispalkalla elämään mutta töihin. Täällä kaupankassakin tienaa noin 50 000 euroa vuodessa ja suomalaisen on helppo saada työlupa.

Vierailija

Sveitsin hintataso on paljon korkeampi kuin Suomen. Ja toisaalta työttömiä käsittääkseni niin vähän, että sosiaalimenoissa tämä muutos tuskin näkyy, ihmisillä kun on aidosti vaihtoehto päästä töihin hakemalla.

Vierailija

Työttömyysprosentti vaihtelee aika paljon. Genevessä esim. kyllä on työttömyyttä ihan "kanta"sveitsiläistenkin joukossa, mutta koska työttömyyskorvausta saa vaan kaksi vuotta, niin
 pitempään työttöminä olevat siivoutuu nopeasti tilastoista pois. Sossun asiakkaiksi tai on naimisissa/avoliitossa oleva ihminen, niin sitten puolison täysin elätettäväksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat