Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näytin niin hirveältä passikuvassa että melkein itku tuli

Vierailija
24.05.2016 |

En todellakaan ole kaunis, mutta en nyt sentään ihan suohirviö. Kävin ottamassa passikuvat ja herranjestas, meinasi silmät tippua päästä! Vaikuttaako kuvaajan ammattitaito millään tavalla passikuvaan? Aiemmat ajokorttikuvat, passikuvat sun muut ovat huomattavasti parempia, jossa en niissäkään mitenkään hyvältä näytä. Tuo pyysi leukaa ylemmäs ja ylemmäs ja näytän joltain kalpealta pullavalaalta, vaikka en ole edes lihava.

Pidättekö yleensä passikuvissa hiukset kiinni vai auki ja oletteko huomanneet eroja tuloksen sutheen eri paikkojen kesken?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se on vain kauhea... kummasti kuitenkin nuoruudessa otetut näyttävä paremmilta kuin tämän hetken otokset. 

Vierailija
2/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on passikuvassa hiukset auki :D Muuten ihan ok kuva, mutta näytän siltä kuin olisin pidätellyt itkua huuli vapisten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama juttu, huh mikä pullanaama ja hirvittävän, järkyttävän leveä ja iso nenä. Huh, meni oikeasti pariksi kuukaudeksi itsetunto kun näin sen kuvan. Ihan hirveä. No, pitää katsella parempia otoksia itsesät ja live videokuvaa niin se muistuttaa, etten nyt niin kauhea MAATUSKA ole.

Vierailija
4/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen vaikuttaa kuvaajan ammattitaitokin.

Edellisin passikuvani on hyvä, näköinen mutta hyvällä tavalla. Siis kuvaaja käskytti koko lailla "leuka eteen, vähän takaisin, pää suoraan" ja hymyä säädeltiin kanssa... Ja vaikka olo oli vähän luonnoton, kuvasta tuli luonnollinen, kevyesti hyväntuulisen näköinen - mutta silti passikuva.

Vierailija
5/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama: aiemmat kuvat ovat olleet ihan kivoja, nyt tuli kauhea. Valokuvien laatuvaatimuksiahan on vähän koko ajan tiukennettu, olisikohan niissä syy kamaliin kuviin? Minullakin hilattiin leukaa ylemmäs ja ylemmäs, ja valo oli niin kova, että se piirsi juonteita sinnekin, missä niitä en ole huomannut olevan...

Vierailija
6/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Mä yritin näyttää iloiselta ja positiiviselta ja lopputulos näyttää siltä kuin olisin itkuun purskahtamassa. Wtf???!!! Näytänkö aina noin surkealta..

Vierailija
7/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttakaa!

Vierailija
8/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä nähnyt kenelläkään onnistunutta passikuvaa. Meidän 4-kuinen poikakin näyttää omassa passissaan kaikkea muuta kuin omalta suloiselta itseltään!

Vierailija
9/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt poliisin nettisivuilla, niin siellä selviää että sen kuvan voi ottaa itsekin, kunhan vaan tietyt kriteerit täyttyy.

Siinä voit sitten kotona ottaa vaikka 1000 kuvaa kunnes joku sitten miellyttää niin paljon, että sen kehtaa lähettää passihakemuksen liitteeksi.

Vierailija
10/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun passikuva ei näytä multa. Se on kuin poliisin ottama pidätyskuva, tukka hapsottaa ja silmät seisoo päässä kuin jollain pirih***alla. Kiireessä kävin ne otattamassa, enkä ehtinyt mitään sanoa kun ne piti jo äkkiä sähköisesti toimittaa poliisille. Valmiissa passissa vasta näin ja itku pääsi.

Vierailija
11/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä :D Näytän myös aivan jäätävältä, n. 20kg ylipainoiselta (no ok olinkin vähän) ja ihonväriltäni ihan muulta. Onneksi olen livenä ihan nätti kuitenkin ja nykyään hoikkakin, en vaan ole kovin valokuvauksellinen. 

Vierailija
12/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole niin kauhea kuin minun passikuvani. Passintarkastaja katsoi ensin minua ja sitten passia ja alkoi NAURAA...näytti sitä kuvaa vielä toisellekin passintarkastajalla :( Onneksi en ymmärrä espanjaa niin en tiedä mitä kauheuksia sanoi kuvasta.

Vierailija
13/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivista kuulla, että muillakin samoja kokemuksia. En vain käsitä kuinka voin näyttä tuolta.. Täytyy varmaan ostaa silppuri ja silppua nuo kuvat ikuisiksi ajoiksi. Ajokorttikuva on otettu vain muutamaa vuotta aiemmin mutta näyttää tuhat kertaa paremmalta. Menen illalla samaan paikkaan kuvauttamaan itseni missä otin ajokorttikuvan, jos näytän edelleen yhtä hirveältä niin sitten kai todella näytän nykyään siltä. Voi vehnä.

Vierailija
14/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin uutta passia varten pari kuukautta sitten valokuvaamossa otattamassa passikuvat. Yritin ensin passikuvakopissa, mutta kun tarkistin kotona kuvan mittasuhteet, olin sittenkin epäonnistunut jakkaran säätämisessä.

Minulla on juuri päinvastainen kokemus passikuvista kuin aloittajalla. Olin niissä paljon paremman näköinen kuin yleensä kuvissa.

Vierailija
15/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni näyttää vankimielisairaalasta karanneelta passikuvassa. Psyko!

Vierailija
16/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli viimeksi yllättäen ihan hyvä kuva. Hiukset oli kiinni eikä kuvaaja käskenyt leukaa ylös niin kuin joskus on käsketty. Itelläni naama levenee jos tukka on auki mutta sehän on yksilöllistä.

Vierailija
17/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on vaan aina ihan hirveitä. Meidän viimeisimmät passikuvat kun sain käsiini, niin ensimmäinen ajatus oli että kuka on tuo rosvo ja sen muija. Sitten vasta tajusin että mehän siinä.

Vierailija
18/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tällainen kokemus, suorastaan vitutti se passikuva laittaa, en nyt muista mihin. Mutta otin opiksi seuraavaa kuvaa varten: meikkasin aika vahvasti, en nyt mitään kajaleja, mutta varjostukset luomiin, poskipunat yms., että saisin korostettua parhaimpia piirteitäni. Lisäksi opettelin edelläkin mainitun hyväntuulisen ilmeen, hymyillähän ei saa, mutta sellainen tyytyväinen ilme, silmät suurena, suupielet hieman taaksepäin vedettynä jne., siis oikeasti harjoittelin tätä peilin edessä! :D Lisäksi katsoin kivat korvikset ja laitoin tukan mieluisalla tavalla. Itse värikuva oli taas aika jäätävä, mutta mustavalkoisena passissa näytti lopultakin ihan kivalta. Mut joo, ei tullut mitenkään vahingossa se...

Vierailija
19/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivista kuulla, että muillakin samoja kokemuksia. En vain käsitä kuinka voin näyttä tuolta.. Täytyy varmaan ostaa silppuri ja silppua nuo kuvat ikuisiksi ajoiksi. Ajokorttikuva on otettu vain muutamaa vuotta aiemmin mutta näyttää tuhat kertaa paremmalta. Menen illalla samaan paikkaan kuvauttamaan itseni missä otin ajokorttikuvan, jos näytän edelleen yhtä hirveältä niin sitten kai todella näytän nykyään siltä. Voi vehnä.

Silppurihan siitä varten pitää toki ostaakin että saa pari pientä valokuvaa tuhottua...

Vierailija
20/43 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina passikuvat onnistuneet. Kerran kuvaaja kommentoi, että tosi hyvä tuli, näytät ihan missiltä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän