Vierailija

Olen aina tehnyt niin, että etsin jonkun aikuisen ja tervehdin häntä ja jätän sitten lapsen siihen, jotta aikuinen näkee, että lapsi on tullut. Mielestäni tämä oli jossain ohjeistuksessakin sanottu, että aina aikuiselle jätetään, mutta vissiin sitten olen outo kun noudatan sitä. Olen alkanut kiinnittää huomiota siihen, että jotkut vain jättävät lapsen eteiseen, sanovat että pistä tossut ja käy käsipesulla ja häipyvät. Tämä tietenkin selittäisi sen, että yksi hoitajista on aina kovin nyrpeänä aamulla jossain huoneen peränurkassa, josta hänet saa oikein etsimällä etsiä eikä useinkaan edes vastaa tervehdykseen. Ehkä hän haluaisikin, että kaikki vain jättävät lapsen eteiseen.

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kai lapsesi on luotettava ja menee sisään itse? Käske käydä sanomassa huomenta tädille ja sitten leikkimään.

Öö... mitä vikaa on siinä että vanhempi haluaa NÄHDÄ, että lapsi varmasti jää jonkun hoitajan valvontaan? Meidän eskarissa on ainakin yhden nuoremman hoitajan kohdalla tapahtunut sitä, että hän on jossain muualla (varmaan vessassa tai meikkaamassa tai feisbookkaamassa jossain...) kun lapsia tuodaan eli paikalla ei ole ketään aikuista! En todellakaan jätä lasta sellaisessa tilanteessa sinne ennen kuin joku aikuinen tulee paikalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi menee bussilla eskariin, en ole koskaan kysynyt, että onko siellä joku vastassa.

Miksi alapeukut? Eskarilaiset saavat kyydin eskariin ja takaisin, kunnan tekemä päätös on, että bussi on OK. Ratkaisu on ihan yleinen ja perustuu lakiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi menee bussilla eskariin, en ole koskaan kysynyt, että onko siellä joku vastassa.

Miksi alapeukut? Eskarilaiset saavat kyydin eskariin ja takaisin, kunnan tekemä päätös on, että bussi on OK. Ratkaisu on ihan yleinen ja perustuu lakiin.

Täällä ei missään tapauksessa tule eskarit yksinään, vaan aikuisen on tuotava ja jätettävä eskarin henkilökunnalle. Myöskään eskarit eivät lähde omin päin kotiin, vaan aikuinen hakee. 

Eipä ainakaan tarvitse ihmetellä minne eskarilainen katosi matkalla...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Täällä ei missään tapauksessa tule eskarit yksinään, vaan aikuisen on tuotava ja jätettävä eskarin henkilökunnalle. Myöskään eskarit eivät lähde omin päin kotiin, vaan aikuinen hakee. 

Eipä ainakaan tarvitse ihmetellä minne eskarilainen katosi matkalla...

Meillä eskarilaiset katsotaan koululaisiksi ja heillä on samat kuljetussäännöt kuin ekaluokkalaisilla. Päivähoitoa tarvitsevat eskarilaiset kävelevät eskarista päiväkotiin noin 700 m ilman aikuisen valvontaa.

Vierailija

Kun muistelen itseäni eskari-ikäisenä, niin olin kyllä vielä ihan täysi toope, harhailin aina ties missä eikä päässä liikkunut aina mitään kauhean järkevää :D sikäli kun tiedän, eskari-ikäiset on nykyäänkin vielä tosi lapsia (vaikka tuntuukin että osaavat paljon enemmän kaikkea kuin itse tuon ikäisenä osasin).

Niin että, en itse "heittäisi" lasta sisään vaan haluaisin, että aikuinen varmasti näkee hänen tulleen. Ettei sitten ihmetellä jos lapsi vaikka piiloutuu johonkin ja häviää, että no onko se tullut tänne vai ei. Puhumattakaan että kuuluu hyviin tapoihin moikata, ja ideaalitilanteessa hoitaja itsekin pyrkisi varmaan moikkaamaan vanhempia kun he tuovat lapset, mutta tietysti välillä siellä on tosi kiire. Itse kyllä käyn moikkaamassa kun tuon lapsen.

Vierailija

Meille ainakin sanottiin heti syksyllä, että heidän täytyy nähdä vanhempi aamulla, kun eskarilainen tulee ja samoin vanhemman pitää hakea. Sama systeemi siis kuin päiväkodissa. Näin toimii jokainen vanhempi.

Vierailija

Meillä on yleensä hoitaja aina "näkyvillä" kun jätän lapsen eskariin ts. huikataan huomenet samalla kun lapsi jää itse riisumaan kenkiä ja ulkovaatteita. Vessassakäynnit ja käsienpesut lapsi hoitaa sitten itse.  Mutta jos eteisestä ei olis suoraa näköyhteyttä varsinaiseen oleilutilaan, kävisin kyllä ilmoittamassa kun lapset jätän.

Vierailija

Meillä eskari on koulussa. Jos vie lapsen perille asti, pitää auto jättää parkkiin noin 700 m päähän ja kävellä lapsen kanssa tuo matka. Vaihtoehtona on jättää lapsi ihan eskarin portinpieleen, missä on tätä varten pysähtymiselle "pyhitettyjä" paikkoja. Aivan oikein, eskarilaiset jätetään juuri siihen eikä mennä etsimään opettajaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Meillä päiväkodin aikuinen on bussia ja takseja vastassa aamulla ja myös saattamassa paluukyytiin. Eskarilainen kävelee pihasta n. 200m pysäkille, josta nousee kyytiin. Syksyllä harjoiteltiin yhdessä, hyvin on kulkeminen sujunut.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat