Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Voiko kohdun- ja munanjohtimenpoisto aiheuttaa tällaista? Kohtu ei kuitenkaan mitään hormonia tuota. Toiselle puolelle jätettiin munasarjat, toiselta puolelta munasarjat on jo aiemmin poistettu.

Naama ja iho on näyttänyt viimeksi joskus teini-ikäisenä yhtä pahalta. Posket ja leuka aknea täynnä, samoin kaula, rinnan alue ja selkä. Aknea mulla on koko ikäni ollut, mutta ei vuosiin sentään näin pahana.

Onko tähän saatavilla mitään helpotusta?

Kommentit (15)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen allerginen tetrasykliinille (ja penisilliinille), joten toi ei valitettavasti käy. Ap

On pieni mahdollisuus, että et ole Doksisykliinille allerginen, koska se ei ole sama molekyyli kuin tetrasykliini, vaikka kuuluukin tetrasykliiniryhmään ja on toki hyvin samantapainen molekyyli.

Roacuttan pelottaisi itseäni, joten sitä en suosittele. E-pillerit voivat auttaa, jos niiden käyttö mahdollista. Muuta todella tehokasta ei sitten taida oikein ollakaan.

Antioksidantit ovat auttaneet useammassakin tutkimuksessa vähentämään ongelmaa, mutta tuskin poistuu kokonaan, ehkä puolittuu.

Muutama antioksidantti:

http://cdn3.acneeinstein.com/wp/wp-content/uploads/effect-antioxidant-su...

Kalaöljy:

http://static1.squarespace.com/static/51cb3540e4b014f2c6e2ca1c/t/552c152...

Vähän vastaavia havaintoja löytyy myös B3, B5 -vitamiineista ja sinkistä.

Vierailija

Antooksidantit ja sokerin + maitotuotteiden ja sokerin välttäminen yms. elintapamuutokset ovat toki hyväksi, mutta mikään ei vedä vertoja Roalle. Käy ihotautilääkärin luona ja anna hänen arvioida millainen hoito olisi paras sinulle. Stressi pahentaa aknea, koska se vaikuttaa suoraan hormoneihin, ja kun akne on äitynyt pahaksi, on sitä pirun hankala olla stressaamatta. 

- Roaccutan-kuurin syönyt entinen aknenaama ja -keho

Vierailija

Yksi asia on varma, sinunkin aknesi voidaan hoitaa kuntoon. Älä edes murehdi asiaa sen enempää, vaan varaa aika ihotautilääkärille, jotta ihosi paranemisprosessi pääsee alkamaan. Sinulla on vain ihotulehdus, ei sen kummempaa. Hyvää kesää!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yksi asia on varma, sinunkin aknesi voidaan hoitaa kuntoon. Älä edes murehdi asiaa sen enempää, vaan varaa aika ihotautilääkärille, jotta ihosi paranemisprosessi pääsee alkamaan. Sinulla on vain ihotulehdus, ei sen kummempaa. Hyvää kesää!

Itse asiassa akneen ei ole olemassa lopullista hoitokeinoa, edes Roa ei auta kaikkia. Sen saa kyllä pysymään paremmin kurissa, mutta jotkut eivät siitä pääse eroon ikinä. Ei se edes mulla ole kokonaan poissa, vaikka olenkin sen saanut 95 %:sesti pois.

Vierailija

Mä syön hormonaaliseen akneen Cypretyl-e-pillereitä ja on tehonnut jo kohta kymmenen vuotta. Suosittelen jos vain pystyt käyttämään! Auttaa vieläpä nopeasti. Kumma jos lääkäri ei ole edes ehdottanut?

Vierailija

Kokeile meine basen emäksistä suolaa, tekee siis ihon ph-n emäksiseksi ja näpyt pysyy poissa. Itse keitän 1 dl vettä ja siihen 1tl suolaa seoksen suihkepulloon ja pyyhin vanulapun avulla kasvot aamuin illoin. Suolaa saa apteekista ja joistain luontaistuote myymälöistä. Käytän myös lapsille kylpysuolana niin ei tarvitse heitä rasvailla koska suola auttaa ihoa kosteuttamaan itse itsensä. Tähän kesti mulla 6viikkoa talvipakkasilla.

Vierailija

En voi e-pillereitäkään käyttää aurallisen migreenin takia ja huomasin näistä vastauksista että tässä on nyt sotkettu hormonaalisen aknen hoito tuon normaali-aknen hoidon kanssa keskenään. Ap, jolla normaalisti on tullut kuukautiskierron mukaan vain muutama akne-paise, mutta nyt noita naama täynnä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa akneen ei ole olemassa lopullista hoitokeinoa, edes Roa ei auta kaikkia. Sen saa kyllä pysymään paremmin kurissa, mutta jotkut eivät siitä pääse eroon ikinä. Ei se edes mulla ole kokonaan poissa, vaikka olenkin sen saanut 95 %:sesti pois.

Itse asiassa minä luotan enemmän ihotautilääkärin sanaan kuin av-mammaan. :)

Vierailija

Välillä mun aknea on lääkitty antibiooteilla, kun iho on selkeästi tulehtunut ja suorastaan turvoksissa. Nyt toistaiseksi iholla ei tuota aknea kummempaa tulehdusta ole, joten mahtaisiko antibiootit edes auttaa? Tulehtuneessa aknessa mulla on esim. turvonnut puoli poskea tai muurautunut silmä umpeen, jos aknea on lähellä silmää. Nyt ei siis tuollaista ainakaan vielä ole. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa minä luotan enemmän ihotautilääkärin sanaan kuin av-mammaan. :)

Mulleko on useampi ihotautilääkäri valehdellut sanoessaan, ettei kaikkia suinkaan voida parantaa? Eipä näytä siltä, kun katsoo tutkimuksia.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8286227

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Roaccutan ei auta hormonaaliseen acneen, siihen auttaa vain joku hormoonivalmiste, esim. ehkäisypillerit!

Auttaahan se ihan samalla tavalla kuin muidenkin kohdalla. Hormonihoito vain on huomattavasti siedetympää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Välillä mun aknea on lääkitty antibiooteilla, kun iho on selkeästi tulehtunut ja suorastaan turvoksissa. Nyt toistaiseksi iholla ei tuota aknea kummempaa tulehdusta ole, joten mahtaisiko antibiootit edes auttaa? Tulehtuneessa aknessa mulla on esim. turvonnut puoli poskea tai muurautunut silmä umpeen, jos aknea on lähellä silmää. Nyt ei siis tuollaista ainakaan vielä ole. Ap

Antibioottien tehoava vaikutus ei perustu tulehdusta aiheuttavien bakteerien tappamiseen. Akneenhan joskus käytetään antibiootteja (esim. Metronidazole), jotka eivät edes tehoa P. acnes bakteeriin. Antibioottien yksi merkittävä toimintamekanismi on neutrofiilien tuottamien happiradikaalien tuotannon estäminen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat