Vierailija

Lapset eivät opi käytössääntöjä, jos kotona ei välitetä mistään.

Kommentit (6)

Vierailija

En ole opettanut lapsilleni mitään sääntöjä. Olen opettanut elämään fiksusti ja muut huomioon ottaen. Samaa opettajat tekivät koulussa ja hyviä ihmisiä lapsistani on kasvanut. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole opettanut lapsilleni mitään sääntöjä. Olen opettanut elämään fiksusti ja muut huomioon ottaen. Samaa opettajat tekivät koulussa ja hyviä ihmisiä lapsistani on kasvanut. 
Et siis ole kasvattanut lapsiasi. Jos ei ole mitään sääntöjä, miten lapset muka oppivat itsestään elämään fiksusti ja muut huomioon ottaen? Elleivät ole jotain lapsineroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät opi käytössääntöjä, jos kotona ei välitetä mistään.

Totta, mutta silti katson että kasvatus on minun tehtävä, mutta myös koulun.

Vierailija

Aika harvan opettajan olen nähnyt kasvattavan omia lapsiaan. Toisten lapsethan ovat sitten eri juttu. Itse olen lapset kyllä aikuisiksi jo kasvattanut.

Vierailija

Olen kasvattanut, mutta oletan että yliopistoarvosanan KASVATUStieteissä saaneet myös kasvattavat, lapsen kasvatukseen kun tarvitaan koko kylä.
Varmasti lapset käyttäytyvät eri tavalla perheen parissa ja isossa laumassa.
Lisäksi siitä kun itse olen käynyt koulua on paljon aikaa, silloin sai huutoa jos tuolilla keikkui, nyt jumppapallon eli miten pystyisin kasvattamaan kouluun sopivan yksilön, kyllä sielä pitää kertoa ne pelisäännöt ja pitää niistä kiinni, niin olen tehnyt kotonakin.

Vierailija

Tarkoitatko sellaista kasvatusta missä opetetaan käyttäytymään siten kuin sinä/yhteiskunta tahtoo toisen ihmisen käyttäytyvän? En kasvata sillä tavalla. Kasvatan lapseni, siten kuin se edes minun käsissäni on, käyttäytymään mahdollisimman paljon niinkuin minä haluan, ja kuinka hänelle itselleen on parasta. Jos ja kun yhteiskunta vaatii tiettyjä tapoja, saa yhteiskunta (eli opetuslaitos) yrittää parhaansa niiltä osin.

Saa, ja joskus kannattaakin, olla lammas. Kaikki muut eivät välttämättä kuitenkaan tahdo olla. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat