Vierailija

Olen vkolla 28+2, SF mitta oli viikolla 27 31cm, tulos oli sama kahden eri henkilön mittaamana eli mittavirheestä ei voi olla kyse. Vatsa on ihan mega- valtava viikkoihin nähden, ja olo todella tukala :( minulla on ollut kivuttomia mutta napakoita (niin että esim kävellessä joutuu pysähtymään) supistuksia jostain vkolta 20 lähtien, vkosta 26 eteenpäin ne ovat lisääntyneet ja nykyään niitä on päivittäin ja ihan jatkuvasti (myös levossa). Kohdun suun tilanne katsottiin viikko sitten, muutoksia ei onneksi ollut ainakaan tuolloin tapahtunut.

Onko muilla kokemuksia isosta sf-mitasta, voivatko supistukset johtua siitä? Eli kun vatsa on jo niin iso niin supisteleeko kohtu ehkä sen takia reippaammin? Ja milloin mielestänne noista kivuttomista mutta tiheistä supistuksista pitäisi alkaa olla huolissaan? Viime lääkärikäynnillä sanottiin että jos supistukset jatkuvat pitäisi mennä näytille, mutta en tiedä missä kohtaa tässä nyt sitten menen näytille kun tilanne on supistusten osalta ollut samanlainen jo monta viikkoa.

Loppuviikosta olen menossa ylimääräiseen ultraan jossa katsotaan onko vauvalla kaikki ok, tuon sf-mitan suuruuden takia. Voinko siinä samalla pyytää katsomaan kohdunsuun tilanteen vai pitäisikö siihen varata aika erikseen?

Jotenkin tuskastuttaa tämä tilanne, kun olo on ihan kamalan hankala, ja töissä pitäisi käydä (olen yks. yrittäjä), ja samaan aikaan huolestuttaa että vauvalla jokin vikana tai että synnytys alkaa liian aikaisin tms.

Kommentit (1)

Vierailija

No, mulla oli molemmissa raskauksissa isohko sf-mitta. Ekassa oli normaalikokoinen vauva, mutta lapsiveden määrä oli ihan normaalin ylärajoilla. Kivuttomia supistuksia oli samoilta viikoilta kuin sullakin. Toisessa oli isohkompi vauva, mutta normaalimitoissa kuitenkin. Toisessa raskaudessa oli noita supistuksia aivan alusta saakka: tiesin tehdä niiden perusteella raskaustestinkin! Supistukset kehittyivät koko ajan voimakkaammiksi ja voimakkaammiksi loppua kohden, ja tosiaan eteneminen oli loppuraskaudesta sitä, että kävelin 10m ja pysähdyin hengittelemään. Vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin ja hän syntyi täysiaikaisena, pari päivää ennen laskettua aikaa.

Eli mun kokemukseni on, että voi olla iso maha ja voimakkaitakin harjoitussupistuksia, ja kaikki on silti hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat