Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteenne Pentikin mansikka-sarjasta? Käykö ylppärilahjaksi?

Vierailija
23.05.2016 |

Mulla ois kaapissa jos jonkinmoista kippoo ja kuppia tuota sarjaa käyttämättömänä. Mulla vaan on niin monta muutakin sarjaa että ei ole tullut käytettyä. Olis yhen tyttelin ylppärit tulossa niin aattelin antaisinko hänelle pois tuon sarjan nurkista pyörimästä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy tytön äidiltä ilahtuisiko

Entä jos tytön äiti ei kehtaa kieltäytyä tytön puolesta ettei loukkaa lahjan antajaa? Voisin kuvitella että oma äitini olisi juuri tällainen.

Vierailija
22/35 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan haluaisi mitään astiastoa kenenkään kaapista lojumasta. Toisekseen kaikki tytöt yleensä jo keräävät jotain astiastoa, joten jonkun toisen astiaston astiat ei välttänmättä ole toivottu lahja.

Mikään ei ois voinut mua 19-vuotiaana vähemmän kiinnostaa kuin jotkut astiasarjat ja niiden keräily!

Anna rahaa. Sille löytyy aina käyttöä.

Yo -79

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vaikka lahjakortti jonnekin Iittalalle (jos edes Iittalan astioita kerää) tai sitten ihan vain rahalahja.

Pojille tunnutaan antavan herkemmin rahaa lahjaksi ja tytöille taas rompetta ja koruja. Tasan ei käy onnen lahjat. Nimim. "Lahjaksi saatu kasa koruja, jotka eivät ole oman tyylisiä." Siinä missä veljeni sai muutaman 1000 markkaa lahjaksi, itse sain korviksia ja jotain paistinpannuja, kattiloita ja laseja. Kyllä vitutti. Mitäpä pojat kattiloilla tekee edes...Ei mitään, kun tytöille lahjoiksi syydetyt astiat ja kattilat ajavat asian kun muutetaan yhteen asumaan.

Vierailija
24/35 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ok lahja jos lahjan saaja itse tuota sarjaa on kerännyt. Muuten antaisin tuollaisen astiaston vaikka jollekin nuorelle ekaan omaan kotiin, kun ei sitä rahaa nuorilla yleensä ihan mahdottomia summia ole käyttää kodinperustamishankintoihin.

Vierailija
25/35 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuule kysyä itse ylioppilaalta kerääkö jotain sarjaa. Näin saa haluamansa ja mieluisen lahjan.

Itse sain pari vuotta sitten jos minkälaista erilaista kippoa ja kuppia, jotka jääneet käyttämättömiksi. Toki jotkut tajusivat kysyä keräänkö jotain :)

Vierailija
26/35 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse ottaisin ilolla. on toi vähän vanhemman väen juttu tosin. Mut eih'än näille nirppanokille mikään kelpaa, vaikka ois B.n paperit saaneet. EEssä kortisto. Huonosti hoidettu lukio ja jotain kultaharkkoja pitäis niille kantaa. MInun aikana annettiin tyynyliina, ja se oli siinä ! Menny tää nykyajan touhuu ihan naurettavaksi! Mikään ei kelpaa,riparille pukeudutaan kun hääjuhliinsa, tai yo on kun joku prinsessa Ruusunen! 

Eli jos syystä tai toisesta kirjoitukset ovat menneet läpi mutta ei huippusuorituksina ja työttömyyskin saattaa olla edessä on nuori velvollinen ottamaan ilolla ja kiitollisuudella vastaan astiaston joka on hänen silmissään ruma? Kun joku (ehkä ihan vakavarainen) aikuinen ei halua mitään uutta (eihän sen tarvitse olla astiasto, pienempi ja edullisempikin käy) lahjaksi ostaa?

Vierailija
27/35 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen ja lähisuvun nuorille ovat kyllä astiat ja paistinpannut olleet mieleisiä lahjoja, mutta jokainen on itse ilmoittanut, mikä sarja miellyttää.

Vierailija
28/35 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sitä mitään omaa vanhaa anneta lahjaksi, osta Pentikin Anis-sarja. Se on ajaton ja tyylikäs

Vierailija
29/35 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin vilpittömästi ilahtunut ko astiastosta jos joku olisi sen minulle yo-lahjaksi antanut.

Tosin kirjoitin ylioppilaaksi vuonna 1990 eli siitä voinee päätellä jotain..

Vierailija
30/35 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyteinit ostavat astiat Ikeasta.

Niin kun ei ole varaa laadukkaampaan. Meillä on töissä Ikean lautasia ja laseja. Lautasissa on lasitus naarmuilla ja pieni kolhu tekee heti särön astiaan. Lasit kuluu myös astianpesukoneessa harmaiksi ja menee herkästi särölle suusta. Laatu todella huonoa arkikäyttöön.

Vierailija
31/35 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan haluaisi mitään astiastoa kenenkään kaapista lojumasta. Toisekseen kaikki tytöt yleensä jo keräävät jotain astiastoa, joten jonkun toisen astiaston astiat ei välttänmättä ole toivottu lahja.

Mikään ei ois voinut mua 19-vuotiaana vähemmän kiinnostaa kuin jotkut astiasarjat ja niiden keräily!

Anna rahaa. Sille löytyy aina käyttöä.

Yo -79

Suoraan sanoen, hieman tyhmä jos ei ole kiinnostunut astoista jne kun kuitenkin on pois kotoa muuttamassa. Nuoret ei kuitenkaan osta itse juuri niillä rahoilla laadukkaita aterimia, vaan menee hiustenpidennykseen tms.

Vierailija
32/35 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä oikein käy. Syyt on mainittu useaan kertaan tässä ketjussa. Jos sinulla on liikaa astioita ja olet halukas niistä luopumaan mikset kysy tyolta nuorelta tai joltakulta muulta joka muuttaa omilleen/tarvinnee astioita ottaisiko hän ne (ilmaiseksi)?

Anna uudelle ylioppilaalle jotain hänelle hankittua, vaikka edullistakin. Tai osallistu johonkin lahjakorttiin/kimpparahalahjaan.

Vierailija
33/35 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kun ei ole varaa laadukkaampaan. Meillä on töissä Ikean lautasia ja laseja. Lautasissa on lasitus naarmuilla ja pieni kolhu tekee heti särön astiaan. Lasit kuluu myös astianpesukoneessa harmaiksi ja menee herkästi särölle suusta. Laatu todella huonoa arkikäyttöön.

Tottahan tuo, mutta luulen että nuoria miellyttää myös niiden astioiden "nuorekas" ulkonäkö verrattuna moniin Pentik, Villeroy&Boch, Arabia..

Vierailija
34/35 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo, mutta luulen että nuoria miellyttää myös niiden astioiden "nuorekas" ulkonäkö verrattuna moniin Pentik, Villeroy&Boch, Arabia..

Nuorekas ulkonäkö? Onhan jokaisella sarjalla nuorekkaita astioita. Ei Pentik tarkoita Mansikka-sarjaa ja Arabia Harlekiinikuppeja. Minusta esim. Arabian teemat on ajattomia klassikoita arkilautasiksi.

Vierailija
35/35 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorekas ulkonäkö? Onhan jokaisella sarjalla nuorekkaita astioita. Ei Pentik tarkoita Mansikka-sarjaa ja Arabia Harlekiinikuppeja. Minusta esim. Arabian teemat on ajattomia klassikoita arkilautasiksi.

Luulen et monen nuoren mielestä Teema on "tunkkainen" ja vanhemman väen astiasto. Laitosmainen.