Vierailija

Ymmärrän kyllä että tykkäätte vain olla omissa oloissanne omaa napanöyhtäänne nypläämässä, mutta sen kerran kun olette ihmisten kanssa tekemisissä, niin onko liikaa vaadittua että huomioitte ne muut ihmiset kuten hyviin käytöstapoihin kuuluu? Ei voi olla liian vaikeaa, kun voitte kuitenkin myöhemmin viettää sitä laatuaikaa itseksenne. Introvertit tuntuu käyttävän omaa "tilaansa" jonain tekosyynä olla itsekäs ja töykeä. Ymmärretään kyllä että tykkäätte olla itseksenne, mutta hyvät käytöstavat koskee kaikkia ihmisiä. Ette te niistä saa mitään erityisvapautta vilauttamalla introverttiseuran jäsenkorttia.

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Mä en kyllä tunnista noita ominaisuuksia itsestäni tai muista kaltaisistani. Päin vastoin mua kehutaan aina iloiseksi ja kohteliaaksi.

Vierailija

Kyllä, voit vaatia meiltä normaaleja käytöstapoja. Mutta mä en vaan millään ole koskaan ymmärtänyt, miten joku voi tulkita esim. vähäpuheisuuden tai yksin istumisen "itsekkyytenä", "se on varmaan ylpee ja luulee olevansa parempi kuin me"... Ei ole mitenkään suoraan introverttiyteen liittyvä piirre.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mitenkäs sinä otat introvertit huomioon? Et ainakaan haukkumalla ja painostamalla toimimaan niinkuin SINUSTA pitäisi. Annettaisko kaikkien kukkien kukkia? Opeteltais ymmärtämään erilaisuutta eikä vaan sitä omaa.

Vierailija

Kovasti koitan olla ja käyttäytyä niinkuin "normaalit" ihmiset. Mitä enemmän koitan, sitä feikimmäksi itseni tunnen. Ja uskon että muut näkevät liian kovan yritykseni sulautua joukkoon mukaan.

Vierailija

En voi mitään, saan tätä aina saman mielikuvan: istun ylhäisessä yksinäisyydessäni tuolilla, näprään nappejani (en sentään napaani) ja mietin maailman menoa, kun kuulen jotakin etäistä, ärsyttävää surinaa tajunnan laitamilla. Kah, ekstroverttihan se, tökkii minua sormilla kylkiluiden väliin ja haluaa tietää, mitä minulle kuuluu. 🙍

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs sinä otat introvertit huomioon? Et ainakaan haukkumalla ja painostamalla toimimaan niinkuin SINUSTA pitäisi. Annettaisko kaikkien kukkien kukkia? Opeteltais ymmärtämään erilaisuutta eikä vaan sitä omaa.

Hyvät tavat ja muiden huomioiminen  koskettaa jokaista. Myös sinua.

Vierailija

Hei Ap! Tunnustaudun introvertiksi mielelläni. Haluan ja tarvitsen omaa tilaa sekää aikaa kaikelta sähellykseltä ja kiireeltä. Nautin yksinolosta. Usko täi älä, mutta minulla on ihan oikeitakin ystäviä ( ei pelkkiä facebook-tuttavia), sekä käyn töissä. Koskaan ei itseäni ole kutsuttu itsekkääksi eikä töykeäksi; päinvastoin. Keksi parempi provo ensi kerralla. ( Taidat olla tämän illan älykääpiö, joka suoltaa provoja ilman taustatietoja asioista).😕

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä, voit vaatia meiltä normaaleja käytöstapoja. Mutta mä en vaan millään ole koskaan ymmärtänyt, miten joku voi tulkita esim. vähäpuheisuuden tai yksin istumisen "itsekkyytenä", "se on varmaan ylpee ja luulee olevansa parempi kuin me"... Ei ole mitenkään suoraan introverttiyteen liittyvä piirre.

Meinaat siis muiden pitäisi osata lukea ajatuksiasi. Varmaan parisuhde sinun kanssa on yhtä auvoisaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Meinaat siis muiden pitäisi osata lukea ajatuksiasi. Varmaan parisuhde sinun kanssa on yhtä auvoisaa.

No ei, vaan juuri päinvastoin. Olkaa tulkitsematta ajatuksiani! Vaikka siis en olekaan tuo vastaaja.

Vierailija

Olet aivan oikeassa ap. Olen havainnut ihan saman introverteissä naisissa.

Syy taitaa olla, että he eivät osaa muuta ja tuntevat, että kohteliaat sanat ja teot ovat turhia tai epäaitoja. Tai sitten ovat kohteliaita vain ihmisille, jotka oikeasti ovat itselleen mieleen ja muut on "ihan sama".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hyvät tavat ja muiden huomioiminen  koskettaa jokaista. Myös sinua.

Huoh. Ei lisättävää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin näen asian olevan niin, että "teillä" on ennakkoluuloja ja / tai todella huono ihmistuntemus... Minä kuvailisin itsekästä ihmistä jollain ihan muilla tavoilla kuin "vähäpuheinen" tai "omissa oloissaan viihtyvä"... Ja jos et tiennyt niin tuo ylpeyden harhaluulo on aika yleinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hei ap mä ymmärrän sun tarpeen olla sosiaalinen. Mikset sä ymmärrä mun tarvetta olla omissa oloissani?
Sitä voi haluta olla omissa oloissaan, mutta ihminen ei voi "vain erota" siteestään toisiin ihmisiin. Arjen kohteliaisuus tai esimerkiksi tutustumisen small talk eivät meinaa introverteiltä onnistua.

Vierailija

Kiva yleistys btw. Sama kuin aloittaisi: "Miksi kaikilta ekstroverteiltä puuttuu käytöstavat? Udellaan ja puhutaan päälle ja tungetellaan muiden reviireille. Ollaan koko ajan itse äänessä, todella itsekästä! Onko liikaa vaadittu, että osaisi edes joitain käytöstapoja?"

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat