Vierailija

Selvisi, että mieheni on seurustellut pikkuserkkunsa kanssa kymmenen vuotta. Heillä on kovin sukurakas suku, ja kieltämättä sana "sukurakas" pääsee tässä tilanteessa aivan uusiin ulottuvuuksiin. Suku viettää siis paljon aikaa keskenänsä, juhlissa mukana kaikki pikkuserkuista isotäteihin ja kummin kaimoihin.
Minua vaivaa tämä asia kovasti. Ymmärtäisin tilanteen jos olisi viileämmät välit sukulaisiinsa. Olisi esim tietämättä ihastunut pikkuserkkuunsa ja asia olisi selvinnyt vasta myöhemmin. He ovat kumminkin viettäneet lapsuutensa yhdessä joten luulisi että olisi muodostunut jonkinlainen sisarellinen suhde.
Tämän lisäksi eksä tulee luonnollisesti aina pyörimään kuvioissa. Tämä ei sinänsä olisi ongelma, mutta heidän eronsa ei ollut helppo ja tulin kuvioihin kun erosta oli kulunut alle puoli vuotta.

Olenko siis minä ahdasmielinen vai olisiko tämä teille ok?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

En nyt tuosta tiedä että pikkuserkkuun syntyisi sisarellisia tunteita, selvästikään ei jos ovat rakastuneet. Voihan sitä rakastua naapurin tyttöönkin jonka kanssa on pienenä leikkinyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Lisään vielä että mies on muuten aivan ihana. Olisi hyvä isä ja aviomies. Nyt pitäisi tehdä päätös että haluanko elää tämän asian kanssa loppuelämäni. Eli vienkö suhdetta eteenpäin vai en.

Ap

Vierailija

Pikkuserkku ei mun mielestä ole edes sukulainen. Ei aavistustakaan kuinka monta pikkuserkkua mulla on, eikä edes kiinnosta. Serkkujakin on melkein 50, enkä ole edes tavannut kaikkia. Aivan hyvin voisin ajatella suhdetta serkun kanssa, ihan vieraita ihmisiä ne mulle on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pikkuserkku ei mun mielestä ole edes sukulainen. Ei aavistustakaan kuinka monta pikkuserkkua mulla on, eikä edes kiinnosta. Serkkujakin on melkein 50, enkä ole edes tavannut kaikkia. Aivan hyvin voisin ajatella suhdetta serkun kanssa, ihan vieraita ihmisiä ne mulle on.

Niin sinun tilanteessasi. Mutta tässä tilanteessa ollaan _sukurakkaita_ ja kaikki ovat olleet tietoisia keitä kukin on ja kenen kanssa sitä nyt ruvetaan seurustelemaan.

Itse en todennäköisesti pystyisi. Ällöttää ajatellakin suhdetta pikkuserkkuni kanssa vaikka en edes tunne heitä.

Vierailija

Kyllähän tuo aika luontaantyöntävältä kuulostaa, jos rehellisiä ollaan. Vaikka ei se läheisin sukulaissuhde olekaan kyseessä. Jos mies on muuten ns. täysjärkinen niin voisin harkita. Mutta suhtautuisin varauksella.

Vierailija

Mua ei haittais, vaikka olikin tietoisesti sukulaisten välinen suhde, koska sukulaisuus oli noin "kaukainen". Pikkuserkku ei oo paha. Serkku olis jo vähän siinä ja siinä varsinkin tollasesaa asetelmassa.

Vierailija

Tässä vaaditaan vaan hieman avarakatseisuutta, ajattelutavoissa ja tähän asiaan suhtautumisessa on eroja. Jos et itse voisi kuvitella seurustelevasi pikkuserkun kanssa, joku toinen voi. Tekeekö se hänestä automaattisesti jotenkin pervon? Kaikki me elämme tätä elämää omasta näkökulmasta ja perspektiivistä, hän on aina viettänyt paljon aikaa sukulaistensa kanssa, se suku ei ilmeisesti paheksu tällaista suhdetta, he ovat pikkuserkkunsa kanssa rakastuneet ja ruvenneet seurustelemaan hyväksyvässä hengessä. He eivät varmaankaan ole ajatelleet siinä ohessa että tämä olisi jotenkin väärin tai uhmanneensa jotain yleisiä normeja "sairaiden perversioidensa" ajamina. Eihän lakikaan tuota kiellä.

Minä en ole serkkujeni kanssa seurustellut, enkä tunne ketään joka on, mutta jos tuo on ainut asia joka vaivaa, niin en nyt tiedä onko se niin paha. Itsehän sinä tietysti asian päätät, mutta kannattaa ottaa huomioon tuo näkökulma-asiakin, tai se että haittaako sinua muuten se, että ovat sukunsa kanssa paljon tekemisissä.

Vierailija

kyseessä on pikkuserkku ei sen kummempaa. Ihme hörypäitä kun suhtaudutta asiaan niinkuin mies olisi nussinut omaa äitiään.

Ps. Suomessa saa jopa mennä naimisiin oman serkkunsa kanssa ja monilla teistäkin on esivanhempia ihan lähihistoriassa jotka ovat lisääntyneet ihan "suvun" kesken.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko kakki täällä suhteen jatkumista vastaan?

Ap

Et kai oikeasti aio ratkaista suhteesi jatkuvuutta tämän palstan huutoäänestyksen perusteella?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Et kai oikeasti aio ratkaista suhteesi jatkuvuutta tämän palstan huutoäänestyksen perusteella?

Kuvastaa kyllä surullisella tavalla tätä aikaa. Pitää saada somen hyväksyntä. Voi voi.

Kaipaan 90-lukua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

En toki :)
Haluaisin erilaisia kommentteja ja näkemyksiä asiaan.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä hyviä tyyppejä, miksi on pakko alkaa seurustella juuri sukulaisensa kanssa?

No kerro nyt mikä siinä on niin kamalaa jos seurustelee pikkuserkun kanssa? Kyseessä ei ole edes minkään luonteinen insesti edes biologisesti katsottuna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä hyviä tyyppejä, miksi on pakko alkaa seurustella juuri sukulaisensa kanssa?

No kerro nyt mikä siinä on niin kamalaa jos seurustelee pikkuserkun kanssa? Kyseessä ei ole edes minkään luonteinen insesti edes biologisesti katsottuna.

Luulisi ihmisillä olevan joku biologinen vaisto että ei näin samankaltaisia geenejä omaavaa henkilöä ottaisi kumppaniksi kun muitakin on tarjolla.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat