Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Viimeinen katsastuspäivä lähestyy ja auto on pajalla kone levällään, paria osaa odotellaan ja voi olla ettei ehdi ajoissa. Pitääkö hakea siirtokilvet katsastusta varten jos aika menee umpeen, vai miten toimitaan?

Kommentit (8)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei tarvitse enää hakea siirtokilpiä. Mutta aika on varattava, että voi tarvittaessa todistaa olevansa juuri menossa katsastukseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan umpeutumisen jälkeen aja sitä autoa kuin sinne katsastukseen, tulee kallis kakku

Kiinnijäämisen riski on ruuhka-Suomen ulkopuolella olematon kunhan ei törttöile.

Vierailija

Me ollaan vaan ajettu asuntoauto katsastukseen, kun se on otettu kesäksi liikennekäyttöön. Täälläpäin kun ei ole kovin isoa riskiä kohdata poliisia. Mutta nykyään tuo paikkakunnan ainoa katsastusasema veloittaa enemmän, jos sinne änkeää ilman ajanvarausta.

Vierailija

Mulla oli kerran firman auto vuoden katsastamatta. Ei sanoneet konttorilla mitään, läpi meni ja uusi aika vuoden päähän. Kolaritilanteessa ei tietty ois ollu mitään vakuutus- ym. turvaa.

Vierailija

En mä ainakaan varannut katsastusaikaa etukäteen, eikä korjaamo tai katsastusasemakaan sellaista suositellut. Mä ajoin korjaamolta suoraan katsastukseen ja jos poliisi olis pysäyttänyt, niin mulla olis ollut korjaamosta kuitti ja lista mitä autoon on juuri tehty ja lisäksi uskon, että ne olis uskoneet koska suuntana oli tosiaan katsastusasema.

Kysy katsastusasemalta kuinka pitää toimia.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat