Vierailija

Mitä mieltä?

Kommentit (9)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toki saa seurustella, ihan niin paljon kun lystäävät. Lisääntyminen onkin sitten jo mutkikkaampi juttu.

Esim. downin syndroomaa sairastavat eivät yleensä kykene lisääntymään.

Vierailija

En ymmärrä miksi eivät saisi. - Harva meistä muutenkaan on sanosinko täydellinen. - Ja vaikka joskus olen ihmetellyt, että miten joku pariskunta on ikinä mahtanut syntyä, niin ei sen olemassa olo - ole minulta pois. Sen sijaan joskus on kyllä käynyt mielessä, että vaikka lasten saamiselle lienee turha asettaa tarkempia rajoituksia, niitä on paras jokaisen saada silloin kun itse kokee olevansa valmis -koska aika on ajna jonkun toisen mielestä väärä, eikä kukaan muutenkaan voi tällaista asiaa päättää. Mutta silti on hetkellisesti mielessäni käynyt, että jos kerran mopoa tai vaikka autoa ajaakseen täytyy käydä useampi vaiheinen autokoulu, niin ennen kuin voi "ryhtyä" kenenkään vanhemmaksi täytyisi jlollain tasolla tsekata onko ns, kypsä ja/ tai  täyspäinen, jotta varmistuttaisiin siitä, että n.n on kykenevä olemaan se rakastava ja huolehtiva vanhempi. Mutta  tämä nyt on tietysti helpompi sanoa kui tehdä ja toteuttaa käytännössä. Esimerkiksi pelkällä taloudellisella tavaran määrällä ei tulla hyväksi vanhemmaksi.   

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki saa seurustella, ihan niin paljon kun lystäävät. Lisääntyminen onkin sitten jo mutkikkaampi juttu.

Esim. downin syndroomaa sairastavat eivät yleensä kykene lisääntymään.

Naisista iso osa pystyy.

Vierailija

Tietenkin vammaisetkin saavat seurustella. Mutta nimenomaan samalla tasolla olevan, eli toisen vammaisen, kanssa, ettei suhde ole vain heikomman osapuolen hyväksikäyttöä.

Vierailija

"Tietenkin vammaisetkin saavat seurustella. Mutta nimenomaan samalla tasolla olevan, eli toisen vammaisen, kanssa, ettei suhde ole vain heikomman osapuolen hyväksikäyttöä." - Jotenkin kuullostaa kovin, sanosinko äärioikeistolaiselta, vaikka yritit varmaan sanoa mielestäsi, jotain omasta mielestäsi kaunistakin. Tai paremmin on minusta jotenkin surullista, että jos kaksi eriaista ihmistä seurustelee niin liitämme siihen olettaman, että toinen on uhri ja toine hyväksi käytetty.

- Jos tai ku n kaiketi olettaman pitäisi olla se, että jokainen kykenee ja pystyy parhaiten valitsemaan kumppaninsa itse. - Tietysti tämä on helpommin sanottu kuin, mit toteutuu käytännössä. Mutta silti. Tiedän, että esimerkiksi jotkut haluavat nähdä vanhojen ihmiset kykenemättömiksi itse päättämään omasta rakkaudestaan ja ihmissuhteistaan, koska pelkäävät, että mahdollinen itselle tuleva perintö vaarantuu. - Mutta näin sanoessani olenkin varmaan se sinisilmäinen hölmö, joka ei takuulla erota elävää varasta vahanukestakaan, vaikka molemmat seisoisivat vieressä aseella uhaten.    

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat