Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmana flirttaileva puhetyyli

Vierailija
23.05.2016 |

Heti alkuun pitää puolustautua, ettei minulla ole kymmeniä seksikumppaneita takana eikä muutakaan sellaista, mitä joku voisi sanoa holtittomaksi. Olen 27-vuotias, ja ensimmäistä kertaa elämässäni ihan oikeasti vakaassa parisuhteessa. Muuten kaikki on hienosti, mutta minun pitäisi saada muutettua yhtä osaa perusluonteessani: flirttailevaa tyyliä keskustella miesten kanssa.

Jo pikkulapsena muistan isoäitini kutsuneen minua keimailevaksi (hyvällä tavalla). Sittemmin olen huomannut, että olemalla aavistuksen verran flirttaileva saan piristettyä sekä omaa että keskustelukumppanini päivää. En koskaan ylitä mitään sopivuuden rajoja, mutta en ole ihan niin kylmän asiallinen kuin monet muut. Muutenkin tapanani on kehaista, jos joku vaikka näyttää poikkeuksellisen komealta tai kauniilta (tämä koskee siis naisiakin). Tämä piirteeni joskus häkellyttää joitain jotka eivät minua tunne, mutta useimmiten saan huomata ilahduttaneeni ihmisiä. Joskus harvoin joku mies on saattanut luulla minun olevan kiinnostunut, mikä on aika ikävää, mutta ei tämän keskustelun aihe.

Olen vastikään vaihtanut työpaikkaa, ja työyhteisössä on pääosin miehiä. Nyt tullaan siihen ongelmaan. Olen varattu, eikä minulla siis ole "lupaa" flirttailla kenellekään. En haluaisi miehenikään niin tekevän. Mutta tämä tapani puhua ihmisille on luonteva osa minua, enkä osaa aina kytkeä sitä noin vain pois päältä. Lisäksi yksi työkaverini on hyvin samantyylinen ihminen, ja tiedän jo, että keskustelumme olisivat menneet poikkeuksellisen paljon sinne flirttailun suuntaan, jos en väkisin hillitsisi itseäni. Jos ollaan rehellisiä, on mahdollista että olisin hänestä kiinnostunut vähintään seksuaalisessa mielessä, jos en olisi parisuhteessa.

Kuvailemani ongelma on oikeasti hyvin rasittava, sillä jos olisin vapaasti oma itseni, käyttäytyisin tavalla, joka ei varatulle ihmiselle sovi. Minun on oltava erityisesti töissä jatkuvasti hereillä, etten flirttaile. Minun tapauksessani seurauksena on tylyhkö vaikutelma, sillä kun minä olen iloinen ja kohtelias, olen aina samalla flirtti.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen luonne kuin sinä. Flirttaileminen on ihanaa, se sulostuttaa arkea ja on viatonta. MUTTA olen sitä mieltä että parisuhteessa ollessa muiden kanssa flirttailu on kyseenalaista.

Vierailija
2/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni muiden kanssa flirttailu parisuhteessa täysin hyväksyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele erottelemaan paikat, joissa on sopivaa flirttailla ja joissa ei. Työpaikka on ehdottomasti sellainen paikka, jossa flirtti ei ole asiallista. Tyydytä flirttailunhalusi vaikka baareissa, jos kerran ihan pakko on päästä keimailemaan.

Vierailija
4/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään väärää. Kyllä ihmiset huomaavat kun oppivat sinut tuntemaan että flirttailin puhetyyli on sinulle luontaista eikä tarkoita sen enempää.

Vierailija
5/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään väärää. Kyllä ihmiset huomaavat kun oppivat sinut tuntemaan että flirttailin puhetyyli on sinulle luontaista eikä tarkoita sen enempää.

Oppivat varmaan, mutta ajattelen tässä miestänikin. Tuntuu oudolla tavalla pahalta, jos puhelen muille miehille omalla tavallani. Se, mikä ennen toi minullekin iloa, aiheuttaa nyt syyllisyyttä. Ennen en mitenkään yrittänyt hillitä itseäni kun ei ollut syytä, mutta nyt on, ja olen tyytymätön koko tilanteeseen.

Ap

Vierailija
6/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö ok en tajunnu mut ihasama.

Vierailija
7/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän että millaista flirttailua tarkoitat. Naurat miesten vitseille vai pyllistelet "epähuomiossa" metrin päässä kullista?

Vierailija
8/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän että millaista flirttailua tarkoitat. Naurat miesten vitseille vai pyllistelet "epähuomiossa" metrin päässä kullista?

Verbaalisesta kanssakäymisestä on kyse, en pyllistele tai kumartele kenekään suuntaan ikinä.

Ap

Vierailija
9/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verbaalisesta kanssakäymisestä on kyse, en pyllistele tai kumartele kenekään suuntaan ikinä.

Ap

Siinäkin on vähän aste-eroja että kuinka vihjailevaa läppää heittää.

Vierailija
10/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flirttailu työpaikalla on ärsyttävä tapa. Eikä pelkästään ärsyttävä, se lyö leiman koko naissukupuoleen työelämässä. Ei mikään ihme, ettei naisia oteta kollegoina tasavertaisina, kun siellä on aina noita muutamia, joiden pitää muuttua keikisteleviksi kanasiksi heti, kun näköpiirissä on vastakkaisen sukupuolen edustaja.

Mitäs jos ap ihan opettelisit käyttäytymään työpaikalla ammattimaisesti? Aiheutat käytökselläsi kiusallisia tilanteita ja hallaa koko työyhteisöllesi. Olet selvästikin melko pinnallinen ja itsekeskeinen, koska tuossakaan tilanteessa et näe muuta kuin oman huvittelunhalusi ja oman huonon omatuntosi, mutta koita opetella ajattelemaan asioita vähän laajemmassakin mittakaavassa.

Vierailija
11/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelet paremmaksi flirttailijaksi. Hyvä flirttailija osaa hoitaa asiansa niin että vastapuoli saa vaan aavistuksen flirtistä, mutta ei osaa täysin varmasti sanoa oliko se sitä. 

Vierailija
12/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flirttailu työpaikalla on ärsyttävä tapa. Eikä pelkästään ärsyttävä, se lyö leiman koko naissukupuoleen työelämässä. Ei mikään ihme, ettei naisia oteta kollegoina tasavertaisina, kun siellä on aina noita muutamia, joiden pitää muuttua keikisteleviksi kanasiksi heti, kun näköpiirissä on vastakkaisen sukupuolen edustaja.

Mitäs jos ap ihan opettelisit käyttäytymään työpaikalla ammattimaisesti? Aiheutat käytökselläsi kiusallisia tilanteita ja hallaa koko työyhteisöllesi. Olet selvästikin melko pinnallinen ja itsekeskeinen, koska tuossakaan tilanteessa et näe muuta kuin oman huvittelunhalusi ja oman huonon omatuntosi, mutta koita opetella ajattelemaan asioita vähän laajemmassakin mittakaavassa.

Olen perusluonteeltani tällainen kuin olen. Tuotanko siis koko naissukupuolelle häpeää kun olen oma itseäni? Voin kertoa että kiusallisia tilanteita ei ole vastaan tullut koskaan elämäni aikana, poisluettuna ne kerrat kun joku on luullut minun olevan kiinnostunut. Työyhteisölle en taatusti aiheuta mitään hallaa. En ole tyylitön enkä kerjää huomiota. Puhetyylissäni on luonnostaan flirttaileva sävy, mutta se ei ole yliampuva.

Ap

Vierailija
13/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa sulla ankea käsitys korrektista käytöksestä. Pieni viaton flirttailu ei ole vaarallista eikä tee kanaa kenestäkään.

Vierailija
14/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa sulla ankea käsitys korrektista käytöksestä. Pieni viaton flirttailu ei ole vaarallista eikä tee kanaa kenestäkään.

Mikään kananen en kyllä missään nimessä ole. Hoidan työni asiallisesti, minua kuunnellaan ja kunnioitetaan työyhteisössä ja uskallan vielä sanoa, että minusta pidetäänkin. Olen iloinen ja avoin persoona, ja yksi osa sitä on tämä taipumus pieneen flirttailuun. Esim. pukeutumisessani tämä ei kyllä näy, en suosi avonaisia kaula-aukkoja tai lyhyitä helmoja.

Ap

Vierailija
15/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro esimerkki jostain puheistasi, ei voida muuten tietää millä tasolla flirttailusi kulkee.

Vierailija
16/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama bisse alle ja viaton flirttailu vaihtuu rajuksi nussimiseksi. Tämä on nähty monta kertaa.

Vierailija
17/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama bisse alle ja viaton flirttailu vaihtuu rajuksi nussimiseksi. Tämä on nähty monta kertaa.

Ei ole sattunut koskaan minulle... En kyllä juokaan juuri koskaan :)

Ap

Vierailija
18/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös flirttailen ja minulle flirttaillaan. Joskus joku oikein flirtti nuori mies piristää päivää kovasti. :) Ei tarkoita yhtään mitään sen enempää. Olen ollut naimisissa vuosikymmenen, eikä puhetyylilläni ole mitään tekemistä parisuhteen kanssa.

Vierailija
19/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta tapausta niitä "joku on joskus tulkinnut väärin" oikein on? Lukumäärän perusteella voit itsekin vähän miettiä miten rankkaa flirttiä heität?

Vierailija
20/36 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta tapausta niitä "joku on joskus tulkinnut väärin" oikein on? Lukumäärän perusteella voit itsekin vähän miettiä miten rankkaa flirttiä heität?

Koko elämäni aikana näin on käynyt muutaman kerran, alkaen teini-iästä, joten yleisiä nämä sattumukset eivät missään nimessä ole. Ja nämä tapaukset ovat muutenkin olleet sellaisia, joissa mies tulkitsee helposti ystävällisyyden kiinnostuksen osoitukseksi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme