Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeimmät lääkärit?

Vierailija
23.05.2016 |

Kertokaahan kokemuksia.

Kärsin kroonisesta suolistosairaudesta, enkä saa syödä Buranaa tai muuta ibuprofeenia, koska suoli menee siitä haavoille ja alkaa vuotaa verta. Tämä on aika monen lääkärin tiedossa, mutta ei selvästikään kaikkien. Arvauskeskuksen lääkäri yritti kirjoittaa Buranaa minulle, kun olkapääni oli venähtänyt ja kipeä. Sanoin, etten voi syödä Buranaa suolistosairauden takial. Lekuri irrotti oikein teatraalisesti kädet näppäimistöltä ja tiuskaisi, että "no ole sitten ilman!". Kysyin, eikö jotakin muuta särkylääkettä voisi varuiksi kirjoittaa reseptille... Ei. Hän kirjoittaa Buranaa ja jos en sitä halua syödä, niin oma on ongelmani. En ymmärrä, miksi näin. Omakannasta vielä huomasin, että tämä nerokas lekuri oli kirjoittanut minun olevan "haluton vastaanottamaan tarjottua apua".

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin gastroskopia ja otettiin koepalat, ja tuossa tähystyksen aikana lääkäri havaitsi heti silmin jotain poikkeavaa ("OHO, vahva keliakiaepäilys!") ja oireitakin minulla on, joiden takia tutkimukset aloitettiinkin. Labratuloksissa todettiin, ettei ole ainakaan keliakiaa. Kun kysyin, pitäisikö sitten tutkia lisää, että mitäköhän tuo voisi olla, sain vastauksen: "Teillä ei siis todettu keliakiaa, ei pidä tutkia lisää". 

Hohhoijaa. Miten tällainen on päässyt lääkiksestä ylipäätään lävitse? Vai onko valetohtori? Mistä näistä tietää.

Vierailija
22/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kerran kysyi että käytänkö alkoholia. Vittuakos se sille kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla oli kovia, pahat menkkakrampit potensiin kymmenen  vatsakipuja ja epäilin 4kk aiemmin laitettua kierukkaa syyksi joten halusin poistattaa sen. Gyne, yksityinen sai raivarit ja väitti ettei kierukan ole mahdollista tehdä kipuja ja että taidan vain valittaa valittamisen ilosta! Lähdin itkien ja yhä kierukka sisälläni pois. Pari päivää myöhemmin ambulanssilla sairaalaan, jossa naislääkäri totesi,  kun umpisuolet ja kohdunulkopuoliset raskaudet ym oli  suljettu pois että kierukka täytyy poistaa.  HETI kun se oli otettu ulos, kipu lakkasi kuin seinään. 

Vierailija
24/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri voi näköjään halutessaan skipata varatun etävastaanottoajan, jos ei satu sillä hetkellä työnteko nappaamaan. Käyntiä varten tehty tutkimuksia hoidon aloittamista varten. Mutta ymmärtäähän sen. Ei aina vaan jaksa. Hyvissä käsissä - HUS laadun ja taidon tae.

Vierailija
25/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun kävin gynellä, paasasi lekuri suurimman osan ajasta siitä, että on se kumma kun gynelle tullaan vain tarkastamaan että kaikki on kunnossa. Että hyvin on propaganda purrut. Vinoili ärsyttävään sävyyn, että samalla logiikalla pitäisi käydä varmuuden vuoksi myös ihotautilääkärillä, sisätautilääkärillä, psykiatrilla jne joka alan erikoislääkärillä - jos vaikka löytyisi jotain. Teki mieli sanoa suorat sanat ja lähteä menemään, mutten viitsitnyt kun kerta siellä jo olin. Saarnasi lisäksi koko ajan siitä, että noh koska oikein aion alkaa lisääntyä ja hankkia lapsia, pitäis kyllä jo ja olisi korkea aika, miten niin ei muka ole miestä, "siellähän niitä on". Enää en kyllä kyseiselle gynelle mene.

Mä kyllä itse mietin tota samaa asiaa tossa yksi päivä. Samalla logiikalla pitäisi tarkistuttaa säännöllisesti myös suolisto, ottattaa verikokeet, ultrata sisäelimet yms. Ihan oikeasti miksi naisten pitää käydä säännöllisesti gynekologilla tarkistuttamassa että kaikki ok?

Ei tarvitsisikaan. Papa-koe on tietysti fiksua jokusen vuoden välein ottaa ja jos ehkäisymenetelmän takia suositellaan käymään. Muuten en sitä ramppausta ymmärrä, varsinkin kun kukaan tuskin noista käynneistä nauttii.

Vierailija
26/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina saanut hyvää tai vähintäänkin asiallista palvelua lääkäreiltä. Itserakkaasti uskon, että suurin tekijä tähän on oma käytökseni. Olen ollut itse aina ystävällinen ja rauhallinen, jopa silloin kun lääkäri itse on ollut reilustikin myöhässä tai on silminnähden kiireinen pääsemään minusta eroon. Tällöin selitän asiani mahdollisimman tiiviisti mutta selvästi. Uskon, että minulta riittää keskimääräistä enemmän ymmärrystä lääkärin stressille ja kiireelle (olen itsekin ollut asiakaspalveluammatissa, ja tiedän että vaikka kuinka parhaansa yrittäisi niin joskus on päiviä jolloin langat eivät pysy käsissä ja kaikki tuntuu kaatuvan niskaan) enkä ota henkilökohtaisesti vaikka lääkärillä ei aina olisikaan hymy pyllyssä. En voi mitenkään tietää millainen hänen päivänsä on siihen mennessä ollut, ja ymmärrän että pinna saattaa olla kireänä useastakin syystä.

Uskon että olemalla helppo potilas olen edesauttanut asioitani merkittävästi ja tullut kuulluksi.

Ihan hirveän vaikeaa ei ole olla ystävällinen kaikille potilaille, mutta silti tämä ei kaikilta lääkäreiltä ei onnistu, vaan on näitä draamailijoita ja ammattiloukkaantujia, esim. jos potilas vaikka sattuu tietämään, mitä lääkettä hänen vaivaansa pitäisi tarjota. Monilla ei vaan riitä ammattitaito ja luonne asiakaspalveluun. Potilas tietää yleensä aina perussairautensa hoidon paremmin kuin yleislääkäri, tämä on jotenkin vanhan linjan lääkäreille vain vaikea sulattaa, kun ottaa egon päälle, ettei olla korvaamattomia. Koneethan korvaavat tulevaisuudessa lääkärin ilman toimenpidettä vaativissa tehtävissä, erityisesti koska lääkäreitä on liian vähän.

Vierailija
27/29 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri voi näköjään halutessaan skipata varatun etävastaanottoajan, jos ei satu sillä hetkellä työnteko nappaamaan. Käyntiä varten tehty tutkimuksia hoidon aloittamista varten. Mutta ymmärtäähän sen. Ei aina vaan jaksa. Hyvissä käsissä - HUS laadun ja taidon tae.

Onneksi HUS:issa voi nykyään antaa palautetta jokaisesta käynnistä, en tiedä sitten, miten peruutetusta ajasta. Anna palaa vain ja suolla palautteeseen kaikki ärsytyksesi.

Vierailija
28/29 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko käydä?

itse en ole käynyt ikinä, muuta kuin raskaana ollessa. Nyt olen 59 v

Vierailija
29/29 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutin olkapääni kun liukastuin. Vei kauan riisua villapaita joten odotteluun kyllästynyt lääkäri päätti auttaa,tarttui paitaan ja riuhtaisi. Huusin kivusta ja purskahdin itkuun,lääkäri karjaisi että "no  mikä nyt on!!"

Kun palasin röngenistä sama lääkäri tuli vastaan ja tiuskasi "vieläkö sitä  pitää vetistellä!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan