Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Haluaisin vinkkejä teiltä erilaisiin ruokiin näistä aineksista, saisi vähän vaihtelua omaan kokkailuun.

- So fine tofua (tomaatti-basilika)
- kaksi purkkia kaurakermaa (sipuli ja yrtit)
- paprikaa
- kesäkurpitsaa
- muutama varhaisperuna
- tomaattia
- tuoreita herkkusieniä
- säilykeherkkusieniä
- isoja valkoisia papuja
- soijarouhetta
- pakastepinaattia
- couscous
- kvinoa
- basmatiriisi
- paseerattu tomaatti
- tomaattimurska
- tomaattipyre
- soijakastike
- kasvisnakkeja

Lisäksi perusainekset löytyy. Eli, jos teillä olisi kyseisiä raaka-aineita, niin mitä valmistaisitte?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Ekana tuli mieleen täytetyt paprikat. Täytteeseen soijarouhetta, sieniä, kvinoaa tai couscousia ja tomaattimurskaa kastikkeeksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ekana tuli mieleen täytetyt paprikat. Täytteeseen soijarouhetta, sieniä, kvinoaa tai couscousia ja tomaattimurskaa kastikkeeksi.

Mm ja pavuista+sienistä+tomaattimurskasta vois tehdä kastikkeen ja sit riisiä tmv lisukkeeks. Pinaatista taas vois tehdä pinaattilettuja, jos sulla on jotain kasvimaitoa ja kananmunan korviketta. Kesäkurpitsa taas on ihanaa ihan vaan öljyssä paistettuna ja suolalla+pippurilla maustettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lisää ideoita?

Myös lasagnelevyjä ja pastaa on kaapeissa.

No lasagneahan voi tehdä soijarouheesta ja vaikka heittää sieniä ja kesäkurpitsaakin sekaan :)

Vierailija

On kovin ikävää, että mitään ei voi näemmä tälläkään palstalla kysellä. Oli keskusteluketju mikä tahansa, niin aina löytyy täysin asiattomia kommentteja. Mitä sitten, jos joku kysyy vinkkejä ruoanvalmistukseen tai taaperon nukuttamiseen. Ei luulisi olevan keneltäkään pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Missä ne ruoka-ainekset on?

No mitä ihmettä? Itse olen sekasyöjä ja tänäännin meillä kanaa ruokana, mutta silti sain heitettyä noi ehdotukset kommenteissa 1,2 ja 5. Miten joitain voi noin paljon risoa muiden kasvissyönti? Onko se se pisto sydämessä, että itsekin haluaisi, mutta on siihen liian laiska vai?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä? Itse olen sekasyöjä ja tänäännin meillä kanaa ruokana, mutta silti sain heitettyä noi ehdotukset kommenteissa 1,2 ja 5. Miten joitain voi noin paljon risoa muiden kasvissyönti? Onko se se pisto sydämessä, että itsekin haluaisi, mutta on siihen liian laiska vai?

Mainittiinko jossain kasvissyönti tai että jotain risoo se?

Miten joku voi lukea jotain, mitä ei edes ole?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kiitokset sinulle vastauksista :)
Itsekin käytän maitotuotteita ja kalaa ruokavaliossani, mutta tällä hetkellä kaapista ei noita tuotteita löydy. Puolisoni ei juuri syö kalaakaan vaan on suurimmaksi osaksi siirtynyt vegaaniseen ruokavalioon. Minulla itselläni ei ole lihan suhteen eettistä ongelmaa vaan syön kasvisruokaa puhtaasti omasta tahdostani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kommenttien epäasiallisuus antaa osviittaa. Luulen, että asiallisia kommentteja tulisi enemmän, jos listalla olisi mainittu esimerkiksi jauheliha ja broileri.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No eikös noista ap:n aineksista aikalailla paista se, että lihaa/eläinperäisi tuotteita ei käytetä? Ja sitten tulee tollaisia vittuilevia kommentteja kuten "heittäsin roskiin" ja "niin missä ne ruoka-ainekset on?". Aika kapeakatseista ja naurettavaa aikuiselta ihmiseltä kuittailla toisen ruokailutottumuksia ja väittää etteikö kasvisruoka olisi oikeaa ruokaa.

Kiitos

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No eikös noista ap:n aineksista aikalailla paista se, että lihaa/eläinperäisi tuotteita ei käytetä? Ja sitten tulee tollaisia vittuilevia kommentteja kuten "heittäsin roskiin" ja "niin missä ne ruoka-ainekset on?". Aika kapeakatseista ja naurettavaa aikuiselta ihmiseltä kuittailla toisen ruokailutottumuksia ja väittää etteikö kasvisruoka olisi oikeaa ruokaa.

Vierailija

Tekisin varmaan jonkinlaisen tomaattipohjaisen kastikkeen pastalle. Paljon soijarouhetta sekaan, että tulisi tarpeeksi proteiinia aterialle.

Vierailija

Julmettu litania kaikkia ihmeellisia snobivegaaniaineksia ja sitten ollaan etsivään "vähän vaihtelua omaan kokkaamiseen". Juupa juu. Työnnä ne vaikka perseeseesi ja mene Porvooseen kebabille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Julmettu litania kaikkia ihmeellisia snobivegaaniaineksia ja sitten ollaan etsivään "vähän vaihtelua omaan kokkaamiseen". Juupa juu. Työnnä ne vaikka perseeseesi ja mene Porvooseen kebabille.

"Snobivegaaniainekset", jo on taas. Kyllä meillä ainakin kotona syödään tofua vaikka lihatuotteitakin käytetään.

Ja toi Porvoo hömpötys alkaa olla jo vähän liikaa, joka ikisessä keskustelussa sama virsi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

jää sulle enemmän jauhelihaa, voit sitten miettiä että laitatko sen kylmälle vai kuumalle pannulla ja lopuksi kyselet täällä vinkkejä jauhelihan paistoon

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat