Vierailija

Mun pitäisi about kuukauden ajaksi se ottaa käyttöön, kun asunto menee remonttiin enkä saanut siksi ajaksi vara-asuntoa, joten majailen sukulaisten ja kavereiden luona sen aikaa, mutta mietityttää se käytäntö... Sen tiedän, että normisti muuttoilmoitus ja siihen laitetaan se "poste restante ja postinumero" ja että Posti säilyttää kaksi viikkoa sinne tulleita kirjeitä, mutta entäs se kirjeiden haku sitten? Tuleeko jotain ilmoitusta vai pitääkö itse esim. kerran viikkoon käydä Postissa kyselemässä ja jos kyllä niin sanotaanko tiskillä oma nimi ja että tulin tarkastamaan onko mulle postia vai kuinka? Tietäskös joku? :)

Kommentit (11)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi et kysy postista? Vai kummasta luulet todennäköisemmin saavasi oikean vastauksen, postista vai tältä palstalta?

No kyllä täältä usein mitä erilaisempiin pulmiin joltain löytyy omakohtaista kokemusta niin ajattelin nyt ekaksi täältä kysästä ja jos ei täällä kukaan tiedä niin sitten alan selvitellä muuta kautta. Hyvää päivää vaan sullekkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuka vaan voi hakea sun postit kun sanoo nimen

No mistäs kukaan ulkopuolinen osaisi mun niemäni mennä sinne sanomaan? :D Ja eipä mulle mitään niin salaista postia onneksi edes tule, että joku sieltä jotain mielenkiintoista löytäisi, laskuja lähinnä eikä mulla mitään sitä vastaan, jos joku ne mun puolesta haluaa maksella :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsellä tämä oli käytössä samasta syystä, tosin vuosia sitten.

Kävin aina välillä kysymässä postista, onko tullut mitään lähetyksiä. Virkailija kävi katsomassa jostain takaa, välillä oli postia, välillä ei.

Tässä vielä postin omat ohjeet: https://www.posti.fi/tiedotteet/2013/20130308_poste_restante_palvelumuut...
Ok kiitos tästä :) Ja nykyään siis tarvitaan henkkarikin ennen kun sieltä mitään saa eli eipä vissiin ulkopuolisille mun postit sieltä liikene.

Postin Asiakaspalvelu

Hei!

Voit ohjata postisi Postin toimipaikkaan noudettavaksi ilmoittamalla kohdeosoitteeksi Poste Restante (ja toimipaikan postinumeron + paikkakunnan). Saapuvia lähetyksiä säilytetään 14 vrk. Asiakas käy itse niitä kysymässä tiskiltä. Erillistä saapumisilmoitusta lähetyksistä ei tule. Henkilöllisyystodistus täytyy olla mukana. Jos joku toinen noutaa Poste Restante posteja puolestasi, hän tarvitsee mukaansa myös valtakirjan. Jos toivot lisäohjeistusta, Postin asiakaspalvelu auttaa mielellään.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat