Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-säätöni tuomittu useasta lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä :O

Vierailija
22.05.2016 |

Minulla oli pari vuotta sitten säätöä erään miehen kanssa. Mies oli alle kolmekymppinen, komea ja mukava, fiksukin. Äärimmäisen herkkä ja sillä tavalla "heikko", että ihastuin heti. Juteltuamme enemmän selvisi että miehellä oli epävakaa sekä narsistinen persoonallisuushäiriö. Hän oli erittäin mustasukkainen, salaa epävarma itsestään, todella huomionhakuinen ja takertuvainen. Suuttuessaan hyvinkin paha suustaan. Syynä oli miehen lapsuudessa ja nuoruudessa kokemat traumat. Hän oli vakavasti masentunut ja melko eristäytynyt. Minun kävi häntä sääliksi, halusin auttaa. En edes välittänyt että hän huoritteli ja haukkui minua tms. koska tiesin että johtuu sairaudesta, ja että ei itsekään nauti tilastaan.

Jossain vaiheessa aloin kuitenkin seurustelemaan toisen miehen kanssa ja tämä mies jäi "unholaan". Ihmettelin kun jossain vaiheessa hän katosi fb-kavereistani enkä enää löytänyt hänen profiiliaan. Ajattelin, että on varmaan estänyt minut. Mutta eipä ollut! Kun henkilöstä tuli kerran puhe erään ihmisen kanssa ja mietin ääneen, mitenköhän hänellä nykyään menee, onko yhtään paremmassa kunnossa, niin tämä ihminen pudotti pommin; tämä ex-säätöni on tuomittu useasta lapsiin kohdistuneesta hyväksikäytöstä!! Poliisi takavarikoinut tietokoneet "rikoksentekovälineinä" eikä tyyppi enää paljoa netissä liikkunut.

En meinannut uskoa, mutta tottahan se on. Googletin tyypin nimeä ja ihan lehdissä asti on hänen tuomioistaan ja tekosistaan kerrottu. Oon aika shokissa. :O Muistan kyllä ihmetelleeni joskus facessa, että miksi tämä mies tykkäilee ja kommentoi joidenkin ala-asteikäisten tyttöjen kuviin mutta en asiaa sen kummemmin ajatellut.

Oon ollut aika shokissa nyt. :O ja surullinen tämän miehen puolesta. Vähän syyllinen olo on myös, kun olisin ehkä pystynyt auttamaan häntä (ja olin varmaan ainoa joka tiesi miten paha olo hänellä on, kun hän mulle avautui) ja estämään nämä teot. Mietin että miten hän nyt elämässään pärjää. Ei varmaan yhtään paranna muutenkin pahaa oloansa nuo tuomiot ja netissä levinneet tiedot kuvineen kaikkineen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairas!

Vierailija
2/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä voit sääliä tollaista ihmistä? Huhhuijakkaa. Ei sullakaan vissiin oo kaikki naakat tapulissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi surkuttelet pedaria? Itse on elämänsä kussut, ja siinä samassa muutaman muunkin :(

Vierailija
4/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että olet järkyttynyt. Ymmärrän senkin, että tunnet myötätuntoa miestä kohtaan, onhan hän varmasti traumatisoitunut lapsuutensa takia. Mutta: et ole vastuussa hänen teoistaan etkä olisi pystynyt estämään niitä mitenkään. Teot ovat voineet alkaa jo ennen kuin te tapasitte. Aikuinen ihminen on itse vastuussa tekemistään rikoksista.

Vierailija
5/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseltänikin löytyy mm. epävakaa persoonallisuushäiriö, masennus, dissosiaatiota ja PTSD. Eli kyllä, olen "sairas". En silti pidä sairautta asiana josta olisi järkevää porukkaa haukkua. Sairauksille ei kuitenkaan mitään voi. Toisella on syöpä ja toisella astma, kolmannella mielenterveyden sairaus. Ikäviä yhtä kaikki. Typerää niistä on ketään pilkata. 

Säälin tätä miestä joo, koska on voinut vuosia niin huonosti, ei ole saanut apua, on kärsinyt niin paljon ja sitten purkanut pahaa oloaan surullisella tavalla muihin niin, että on pahentanut sekä omaa että muiden (uhrien ja omaisten) oloa. Surullinen kuvio. 

Ei kukaan ihminen, ei edes pedofiili, ole mustavalkoisesti vaan PAHA. Kyllä pahoillakin ihmisillä on syyt tekoihinsa ja heissä voi olla paljon muitakin puolia kuin pahuus. Voi, kun ihmiset tämänkin ymmärtäisivät. 

AP

Vierailija
6/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up 

Vierailija
7/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedofilia on pahimmillaan hyvin   syvä mielensairaus, jota ei juuri pysty tuollaisin auttamiskonstein parantamaan. Joten siinä asiassa voit olla rauhassa itsesi kanssa. Pedofiililla  on vääristynyt käsitys lapsen ja aikuisen suhteesta, eikä hän pysty kantamaan aikuisen vastuuta lapsesta. Lapsi on hänelle seksuaalinen kohde, siinä missä aikuinenkin. Pedofiili voi jopa kuvitella, että lapsi on se, joka viettelee suloisella hymyllään hänet ja että  hän tekee lapselle hyvää seksuaalisilla teoillaan.

Pedofiliaa on vaikea parantaa, kosta kyse on niin syvästä mielen vääristymästä, sairaudesta. Kaikki pedofiilit eivät toteuta käytännössä viettejään ja mielitekojaan, vaan pyrkivät esim. välttämään lasten kohtaamista. USA:ssa on ymmärtääkseni joitakin vankiloita vain pedofiileille ja siellä on järjestetty hoito-ohjelmia heille. Parantumista mitataan mm., ei uskomalla pedon sanomisiin, vaan mittaamalla tahdosta riippumattoman hermoston toimintaa samalla, kun heille näytetään esim.   kuvia lapsista.  Joissain osavaltioissa he eivät saa asua lähellä kouluja ja tarhoja ja heidän osoitteena on oltava yhteisön tiedossa, koska he  helposti uusivat tekonsa.

Vierailija
8/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itseltänikin löytyy mm. epävakaa persoonallisuushäiriö, masennus, dissosiaatiota ja PTSD. Eli kyllä, olen "sairas". En silti pidä sairautta asiana josta olisi järkevää porukkaa haukkua. Sairauksille ei kuitenkaan mitään voi. Toisella on syöpä ja toisella astma, kolmannella mielenterveyden sairaus. Ikäviä yhtä kaikki. Typerää niistä on ketään pilkata. 

Säälin tätä miestä joo, koska on voinut vuosia niin huonosti, ei ole saanut apua, on kärsinyt niin paljon ja sitten purkanut pahaa oloaan surullisella tavalla muihin niin, että on pahentanut sekä omaa että muiden (uhrien ja omaisten) oloa. Surullinen kuvio. 

Ei kukaan ihminen, ei edes pedofiili, ole mustavalkoisesti vaan PAHA. Kyllä pahoillakin ihmisillä on syyt tekoihinsa ja heissä voi olla paljon muitakin puolia kuin pahuus. Voi, kun ihmiset tämänkin ymmärtäisivät. 

AP

Olen aina ihmetellyt, että millaiset ihmiset säälivät niitä kaikkein pahimpia rikollisiakin. Tämä selvisi nyt. Kiitos tiedosta.

Vierailija
9/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samanlainen kokemus kuin sullakin ap, mutta varmaankin eri mies, mies on nyt jo yli 40. Eräänä aamuna luon Hesarista, että tuomittu muutamiksi vuosiksi vankilaan. Moehellä oli niin ikään ongelmia, etenkin miehen isä oli ollut jonkinlainen kylmä sadisti miestä kohtaan kun hän oli pieni. Mies saaattoi iltaisin sängyssä hakata päätään tyynyyn jonain stressireaktiona tai noin :( En arvannut hänen taipumuksiaan, olin itse lähempänä kolmeakymmentä, tosin neitsyt (yök, kun ajattelenkin sen menneen hänelle sinänsä. Vaikka olikin melko mitätön menetys minulle.) kun tapasimme.

En oikein hirveästi osanut miestä kuitenkaan sääliä, siis en ymmärrä miten hän ei sitten saanut / hakenut apua ... Emme olleet enää olleet yhdessä pariin vuoteen kun luin asiasta lehdestä. Sen muistan, että perääni hänellä oli joku hänen sanojensa mukaan 16- tai 17-vuotias tyttönen ja mä vain säälin sitä tyttöä ja pidin vähän hutsuna :)

En ollut koskaan rakastunut häneen (onneksi).

Vierailija
10/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään ymmärtää persoonallisuushäiriöitä, niiden syntyä ja kehitystä niin säälittäväähän se on. Todella säälittävää. Mutta itse lopettaisin säälin ja kaiken muunkin myötätunnon tuntemisen viimeistään siinä vaiheessa kun ihminen kohtelee toisia väärin ongelmiensa varjolla. Mies on kuitenkin syyntakeinen, eikä ansaitse mitään muuta kuin mahdollisimman kovan tuomion oksettavista rikoksistaan.

Vierailija
11/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen mies oli kun tunsitte?

Vierailija
12/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et olisi voinut estää noita tekoja. Ja kuten joku toinen sanoi, ne teot ovat voineet tapahtua jo ennen kuin tutustuit mieheen.

Syy, miksi kommentoijat suhtautuvat niin kylmästi tähän mieheen, on se että täkäläisten moraalikäsitysten mukaan lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on yksi pahimmista asioista, mitä ihminen voi tehdä. Kaikki psyykkisesti sairaat eivät ole syyntakeettomia, vaan kaikesta pahasta olostaan huolimatta vastuussa teoistaan. Ja ne oikeasti tilanteeseen syyttömät ja sen edessä täysin voimattomat ihmiset ovat tämän miehen uhrit.

Olen kyllä sitä mieltä, että pedofiilien tulisi päästä hoitoon ennen kuin satuttavat yhtäkään lasta. Hoitoon hakeutumiseen pitäisi olla mahdollisimman matala kynnys, ja hoidon pitäisi olla nykyistä paljon tehokkaampaa. Sama pätee kaikkiin mielenterveysongelmiin.

Mutta musta tuntuu että säälit tätä miestä muista syistä, kuin varsinaisesta empatiasta. Koska kärsit itse mielenterveysongelmista, jollain tavalla samaistut häneen. Ehkä pelkäät itse oman sairautesi "stigmaa" ja siksi säälit ja tavallaan puolustat miestä huolimatta asioista, joita hän on tehnyt. Hän on ehkä ollut sairas ja vaikeuksissa tehdessään nuo teot, mutta syyntakeeton hän ei välttämättä ole ollut. Ehkä samat kokemukset, jotka ovat aiheuttaneet sulle dissosiaation ja PTSD:n saavat sut samaistumaan hyökkääjään vähän liikaa? Luulisi, että huorittelut ja haukkumiset satuttaisivat ja loukkaisivat ketä tahansa, vaikka kuinka ymmärtäisi raivoajan taustan  - ellei sitten jollain tavalla ole tottunut pitämään sellaista käytöstä normaalina jokapäiväisenä kaurana.

Tahtoo sanoa, että sairauksia on monenlaisia  - fyysisiä ja psyykkisiä. Ja on totta, että jokaisella on oikeus saada sairauksiinsa paras mahdollinen apu ennen kuin ne ajavat ihmisen liian ahtaalle. Mutta on meillä vastuu ja vapaa tahtokin jollakin tasolla.

Vierailija
13/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

up 

Ihmismieli on todella outo. Ajatella, että joku kokee tarpeelliseksi keksiä tällaisenkin provon. Mitä ihmeen tarkoitusta tämä palvelee? Mitä liikkui aloittajan mielessä? Kuka hän oikeasti on keksimässään tarinassa, pedofiili vai jonkun todellisen pedofiilin uhri? Lapsista haaveileva mutta toistaiseksi haavettaan toteuttamaton? Ätmi, joka haluaa jälleen kerran varoitella naisia hylkäämästä herkkiä miehiä?

Vierailija
14/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän siitä naispedon ex-miehestä tuntuu :D

Vierailija
15/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sulla on joku Florence Nightingale synrooma. Näet itsesi jotenkin niin hyväntekijänä että se menee sairaan puolelle. Oletko ehkä perheestä jossa sinun on pitänyt aina hoivata jotain ja olet saanut sillä hyväksyntää? Alkoholistin lapsi tai muuta mielenterveysongelmaa perheessä?

Vierailija
16/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltähän siitä naispedon ex-miehestä tuntuu :D

Ei se vielä mitään, mutta miltä hänen omista lapsistaan mahtaa tuntua! 

Vierailija
17/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän samanlainen kokemus kuin sullakin ap, mutta varmaankin eri mies, mies on nyt jo yli 40. Eräänä aamuna luon Hesarista, että tuomittu muutamiksi vuosiksi vankilaan. Moehellä oli niin ikään ongelmia, etenkin miehen isä oli ollut jonkinlainen kylmä sadisti miestä kohtaan kun hän oli pieni. Mies saaattoi iltaisin sängyssä hakata päätään tyynyyn jonain stressireaktiona tai noin :( En arvannut hänen taipumuksiaan, olin itse lähempänä kolmeakymmentä, tosin neitsyt (yök, kun ajattelenkin sen menneen hänelle sinänsä. Vaikka olikin melko mitätön menetys minulle.) kun tapasimme.

En oikein hirveästi osanut miestä kuitenkaan sääliä, siis en ymmärrä miten hän ei sitten saanut / hakenut apua ... Emme olleet enää olleet yhdessä pariin vuoteen kun luin asiasta lehdestä. Sen muistan, että perääni hänellä oli joku hänen sanojensa mukaan 16- tai 17-vuotias tyttönen ja mä vain säälin sitä tyttöä ja pidin vähän hutsuna :)

En ollut koskaan rakastunut häneen (onneksi).

Itsekin olen seurustellut aikoinaan mihen kanssa joka paljastui pedofiiliksi. Kuolasi jatkuvasti teinien perään ja oli jahdannut heitä netissäkin. Silti aina palstalla väitetään, että teineistä kiinnostunut ei ole pedofiili. Tosielämässä kuitenkin tod.näk. on, ja siksi jahtaavat 16+ ikäisiä, koska ovat laillisesti nuorimpia. Kannattaa jättää mies, jos noita merkkejä esiintyy...

Vierailija
18/18 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin kerran yhteen mieheen joka oli komea, sosiaalinen ja hauska. Meillä synkkasi loistavasti, saatoimme jutella tunteja putkeen kaikesta maan ja taivaan väliltä. Meillä oli samanlainen huumorintaju ja kaikki tuntui sujuvan täydellisesti.

Sitten kaikki muuttui. Hän sanoi minua rakkaaksi "tyttärekseen". Olin aluksi vähän hämilläni ja ajattelin että se oli joku läppä tai vastaava. Unohdin koko jutun kunnes hän laittoi minulle kuvan todella kuvottavasta tatuoinnista jossa aikuiselle naiselle oli tatuoitu pieni itkevä tyttö alavatsaan sitten että naisen sukupuolielimet näyttivät olevan sen tytön. Minusta se oli todella ällöttävää ja mautonta. Lisäksi hän sanoi kerran että näytän vartaloltani lapselta. Muuten hän kehui että minulla on täydellinen kroppa ja että meidän pitäisi tehdä jotain seksivideoita.

Tämän jälkeen katkaisin välit tuohon mieheen. Epäilen vahvasti hänen olevan pedofiili. Nyt parin vuoden jälkeen juttelimme facebookissa ja hän sanoi että näytän edelleen kauniilta. Olen kuitenkin nuori ja mielestäni on outoa sanoa että 21-vuotias nainen on "vielä" kaunis.

Hyi ällöttää kun mietin että mitä helvettiä näin tuossa tyypissä? Nyt pelkään aina kun tapaan jonkun kivan miehen että sekin paljastuu pedariksi.

Ja syy siihen miksi en voi sietää mitään "isä ja tytär" roolileikkejä on se että oma isäni on oikeasti pedofiili ja äitini sanoo häntä "isiksi". Ei varmaan kaikki tuon fetissin omaavista ole pedareita mutta minun silmissäni he ovat kyllä ihan yhtä sairaita ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä