Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset naiset häpeävät kuukautisiaan

Vierailija
22.05.2016 |

Kuukautissuojatkin piilotetaan banaanipussien alle. 😳

http://yle.fi/uutiset/tamponit_jemmataan_banaanipussin_alle_miksi_kuuka…

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En piilottele siteitä, enkä esim. kondomeja tai vessapapereita. Sehän vasta noloa olisi.

Vierailija
22/34 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt häpeä, mutten mielelläni esittelisi koko kaupalle, millaisia suojia käytän. Ja tuosta kuukautisten häpeämisestä vielä, kuinka moni haluaa oman kehonsa toimintaa niin yksityiskohtaisesti jakaa muille? Puhutteko virtsankarkailusta ja ummetuksesta ja ulosteenne koostumuksestakin sitten? Itse en halua kaikkia asioita tietää läheisistäni eivätkä hekään varmaan minusta. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En häpeä mutta en tajua miksi tuon luette tyypin pitää valehdella ettei kuukautiset haise. Kyllä ne haisee ja ihan jokaisella. Kuukautisveressä on oma ällöttävä lemunsa

Kun veri pääsee muhimaan kosteassa siteessä, niin kyllä sen välillä haistaa. Itse tykkään kuukupista, koska se ei haise miltään eli se todistaa sen, ettei kuukautisveri haise itsessään pahalle.

Vierailija
24/34 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet häpeävät. Mun mielestä se on maailman tavallisin asia. Mun kierto on lähes kellontarkka. Paitsi jos olen stressaantunut niin voi päivällä heittää. Vihaan pms turvotusta, mutta joskus juuri silloin olen fyysisesti niin kiukkuinen, että juoksen vaikka kuinka kovaa. Painan aina 2 kg enemmän ennen menkkoja ja menkat toimivat puhdistusprosessina, jolloin sisältä lähtee kaikki kuona ja olo helpottuu. Olen usein niin 3 pvä kuukautisten loppumisesta jotenki laihimmillani. Samalla kuitenkin voisin vain nukkua. Aika menkkojen loppumisesta ovulaatioon on keveintä. Ovulaatio mulla on luultavasti 26-28.5. Tulen raskaaksi helpoiten 21-28.5. Pitäisikö tänään saada alulle kultalapsi? Kenen kanssa? ;-)

Vierailija
25/34 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet häpeävät. Mun mielestä se on maailman tavallisin asia. Mun kierto on lähes kellontarkka. Paitsi jos olen stressaantunut niin voi päivällä heittää. Vihaan pms turvotusta, mutta joskus juuri silloin olen fyysisesti niin kiukkuinen, että juoksen vaikka kuinka kovaa. Painan aina 2 kg enemmän ennen menkkoja ja menkat toimivat puhdistusprosessina, jolloin sisältä lähtee kaikki kuona ja olo helpottuu. Olen usein niin 3 pvä kuukautisten loppumisesta jotenki laihimmillani. Samalla kuitenkin voisin vain nukkua. Aika menkkojen loppumisesta ovulaatioon on keveintä. Ovulaatio mulla on luultavasti 26-28.5. Tulen raskaaksi helpoiten 21-28.5. Pitäisikö tänään saada alulle kultalapsi? Kenen kanssa? ;-)

Ja siis en tod ole tekemässä tässä tilanteessa lasta kenenkään kanssa, kunhan totesin että tänään vois tärpätä.

Vierailija
26/34 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä. Ehkä teinit häpeävät.

Vierailija
27/34 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä selvästi näkee miten jotkut kirjoittajat ovat naiseutta häpeäviä vanhempia naisia ("yksityisasia, enhän mä puhu ummetukseetakaan 😱😱") ja jotkut vapautuneempia ja itsevarmoja nuoria naisia.

Vierailija
28/34 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En häpeä mutta en tajua miksi tuon luette tyypin pitää valehdella ettei kuukautiset haise. Kyllä ne haisee ja ihan jokaisella. Kuukautisveressä on oma ällöttävä lemunsa

Kuukautisveri ei lemua eikä haise, jos käyttää kuppia. Siinä on hieman tavallisen veren hajua muistuttava metallimainen tuoksu, mutta se ei tosiaan löyhkää. Jos käyttää sidettä niin siinä tulee paha haju kun vuoto reagoi hapen kanssa ja muhii "muovipussin" sisällä.

Vierailija
29/34 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä selvästi näkee miten jotkut kirjoittajat ovat naiseutta häpeäviä vanhempia naisia ("yksityisasia, enhän mä puhu ummetukseetakaan 😱😱") ja jotkut vapautuneempia ja itsevarmoja nuoria naisia.

Olen viisikymppinen enkä ole koskaan hävennyt kuukautisiani.

Vierailija
30/34 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt häpeä, mutten mielelläni esittelisi koko kaupalle, millaisia suojia käytän. Ja tuosta kuukautisten häpeämisestä vielä, kuinka moni haluaa oman kehonsa toimintaa niin yksityiskohtaisesti jakaa muille? Puhutteko virtsankarkailusta ja ummetuksesta ja ulosteenne koostumuksestakin sitten? Itse en halua kaikkia asioita tietää läheisistäni eivätkä hekään varmaan minusta. :D

Sama juttu. Ja vaikkei kauheasti piittaisikaan ihmisten ajatuksista, ei silti olisi kivaa saada samassa jonossa olevia teinipoikia tirskumaan superplus-tamponeille siinä teinipoikien yleisessä luulossa, että tamponin koko korreloi värkin koon kanssa.

Vierailija
31/34 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä piilottelen hieman ob-paketteja kaupassa, mutta en häpeä kuukautisia. Vaan niitä suojia. Mitä se kellekään kuuluu, että nyt se ostaa niitä??

Vierailija
32/34 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti? Miten joku voi hävetä kuukautisia? Todella typerää ja lapsellista ymmärrän kyllä, että sillonku ollaan vielä about yläaste-iässä nii se voi nolostuttaa. Kuukautiset ovat niiiiiin normaalia asia ku voi vain olla. Jokainen mieski varmasti sitä pitää normaalina, koska monilla heillä on tyttöystävät/vaimot, omia tyttäriä ym. Siis aivan naurettavaa et joku häpeilee ostaa edes ainoastaan siteitä kaupasta!!!! :D samako hakis wc-paperia tai talouspaperia ja ois ihan noloissaan..

Vierailija
33/34 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla ole iän kanssa mitään tekemistä, ihmiset ovat erilaisia.

Ei kaikki vastasyntyneet ole samanlaisia, eikä kaikki teinit ole samasta puusta veistettyjä. Jokaisella on oma persoonansa jonka kanssa elää koko elämänsä, ei se kehity tyyliin: nuoret ovat vapautuneita ja itsevarmoja ja sitten tietyn iän jälkeen muuttuvat naiseutta häpeäviksi vanhemmiksi naisiksi.

t. nuorempana kainostellut, nyt aikuisena luonnollisiin asioihin luonnollisesti suhtautuva ihminen

Vierailija
34/34 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi nolottaa, että ne suojat on ne jotka on aina lopussa ja niitä varten, vain niitä varten, on lähdettävä kauppaan. Tottakai ne on sijoitettu sinne kauimmaiseen hyllyyn, että voit koko kaupan läpi kävellä se mega kokoinen maxi-pad säästöpakkaus kainalossa muiden asiakkaiden tuijottaessa leuat lattialla. Ja vielä lisää noloa tunnetta, kun näät  sen ilmeen varsinkin keski-ikäisten miesten ja naisten naamalla, kun he ajattelevat "Tolla tulee verta sieltä!". Huoh...

Koitahan nyt tulla sieltä mielikuvitusmaailmastas pois. Et kai ihan tosissasi luule, että kukaan tuijottaa sinua mistään syystä? Mulle ei IKINÄ ole tullut mieleenikään kenenkään ajattelevan nähdessään minut tampoonipaketin kanssa, että "tolla tulee verta sieltä!". Katsos kun ketään ei oikeasti kiinnosta muu kuin oma napa, niin kuin tää sun kirjoitukseskin kertoo; SINÄ kuvittelet, että kaikki katsoo SINUA...

T. 42 v täti, joka on ostellut omat suojansa ilman häpeää viimeiset 25 vuotta (sitä ennen osti äiti, enkä usko, että häntäkään hävetti)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä