On muuten hyviä tuollaiset itse tehdyt sipsit. :) Ja varmasti paljon terveellisempiä kuin kaupan sipsit...
Itse tein kahdesta keskikokoisesta perunasta, ja laitoin vain 1 tl öljyä, hyvin riitti. Tuli tosi rapeita ja hyviä :)
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Miten teit ja mitä öljyä käytit?
Perunat siivutin ohuiksi siivuiksi ja laitoin ne astiaan, johon lisäsin 1 tl rypsiöljyä ja mausteita.
Tein kananuggetteja, taatusti terveellisempiä kuin jossain pikaruokalassa. Vehnäjauho+korppujauho+kananmuna+kanafileet -> uuniin. Ei rasvaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
1tl riitä mihinkään :'D
No kummasti riitti :)
Vierailija kirjoitti:
Laitoitko siis uuniin?
Aa joo laitoin :D n.180 astetta ja sitä mukaa noukin niitä sieltä pois kun vaikutti kypsältä
Mua ottaa päähän, kun kaikissa maustetuissa sipseissä on hiivauutetta/natriumglutamaattia.
Vierailija kirjoitti:
Tein kananuggetteja, taatusti terveellisempiä kuin jossain pikaruokalassa. Vehnäjauho+korppujauho+kananmuna+kanafileet -> uuniin. Ei rasvaa yhtään.
Rasvaton ei tarkoita samaa kuin terveellinen, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunat siivutin ohuiksi siivuiksi ja laitoin ne astiaan, johon lisäsin 1 tl rypsiöljyä ja mausteita.
Pilasit rypsiöljyllä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilasit rypsiöljyllä??
NO NIIIN!! Ajattele!
Vierailija kirjoitti:
1tl riitä mihinkään :'D
Rypsiöljyä siinä on teelusikallinen liikaa. Terveellistä öljyä saakin olla enemmän.
Myös ranskalaisia kannattaa tehdä itse. Muovipussiin suikaloidut perunat, pari lusikallista öljyä, lisäksi esim. ranskanperunamaustetta sekaan ja ravistellaan. Sitten levitellään uunipellille ja paistetaan 220 asteessa kullankeltaisiksi.
Itse tulee joskus syötyä ihan perus Saarioisten lihaperunasoselaatikkoa raejuuston ja kurkun ja tomaatin kanssa. Vähän rasvaa eikä hirveästi suolaakaan ja raejuusto tuo proteiiniakin mukaan ihan ok.
Miten tämä tänne ketjuun hyppäsi, piti mennä tuonne valmisruokaketjuun! :o
14
Palsternakkasipsit ovat mahtavia, suosittelen! Kuori, viipaloi ohueksi käsin tai koneella, sekoita sekaan hiukan öljyä. 220 astetta noin 20 min. Rouhi päälle suolaa ja syö.
Meillä nuo eivät ole ikinä päässeet kulhoon asti, kokoonnumme napsimaan sipsit suoraan pelliltä :)