pitäis pärjätä 200 eurolla ensi kuun 10. päivään
Kommentit (13)
Yhdelle hengelle. Pakollisia menoja noin viidenkympin edestä, ei sisällä ruokaa
ap
Mulla on ollut jo vuoden käytössä alle 200 €/kk asumismenojen ja lainojen lyhennyksen jälkeen ja hyvin olen pärjännyt. Suht terveellistä ruokaa saa satkulla kuussa eikä muutkaan pakolliset menot paljoa vie... Jos ei tule yllättäviä menoja niin muutama kymppi jää aina huvitteluunkin. Jos siis ei tahdo säästää (itse en säästä, koska mulla on luottokortti pahaa päivää varten enkä tahdo menettää mielenterveyttäni äärimmäisen kituuttamisen takia).
Siis sulla jää ruokaan 150e? Helposti tuo riittää 10 päivään asti.
No jos yhdelle vaan niin helposti riittää... Tollanen raha riittäisi jopa kuukauden ruokiin jos todella on sellainen tilanne.
150 euroa 20 päivälle on 7,5 euroa per päivä. Tuo summa riittää hyvin yhden ihmisen ruokaan ja päivittäistavaroihin kuten hammastahnaan ja vessapaperiin.
Helppoa kuin heinänteko! Ostat vaan halpaa ja lopetat ulkona syömisen ym. turhan.
Kun tililtä makselee laskuja ja siellä on vaan 200 euroa melkein kuukaudeksi, tulee vaan sellanen "paniikki". No, eiköhän tässä selvitä. Täytyy tehdä huolellisesti ruokaostokset ja katsoa tarjoukset. Ruokaan ei varmastikaan kaikki raha mene, mutta en myöskään haluaisi että tili menee ihan nollille
ap
Tämä on nyky-Suomen ajankuva. Surullista mutta totta :)
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuroa napaan.
Ja ehkä vähän suuhunkin.
Itselläni on tilillä reilu 100€ jonka pitää riittää 7. päivään, ei siinä muuten mutta pitää ostaa ensi viikolle ruokaa ja sitten junalippu noin 300kr :p onneks kun päämäärään pääsee saa ruoat ilmaiseksi, tosin ajattelin auttaa ruoanlaitossa. Myös apteekissa pitää käydä johon on jo varattuna 90€ käteistä mutta ei taida riittää. Hyvin se reilu satanen muuten riittää tästä ajasta kuukautta sinne 7. päivään.
Meillä tuo riittäs 4 hengelle ihan helposti ruokaan.
Ei onnistu vinkit ennen kuin kerrot, miten monelle hengelle tuon pitäisi riittää ja mitä pakollisia menoja siitä vielä menee.