Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löytääkö kolmikymppinen nainen vielä hyvän miehen?

Vierailija
21.05.2016 |

Täytän tänä vuonna 30, olen lapseton. Pohdin eroa nykyisestä miehestä ja suurimpana kulmakivenä on, että ehdinkö löytää uutta miestä ennen kuin mahdollisuuteni lapsentekoon on ikäni puolesta ohi. En ole varma, onko nykyiseen parisuhteeseen järkevää tehdä lasta.

Onko kukaan löytänyt hyvää (kunnollista, luotettavaa) miestä vasta kolmikymppisenä vai ovatko kaikki hyvät miehet sen ikäisenä jo varattuja tai sitten luonteeltaan soveltumattomia parisuhteeseen?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, oletko itse hyvä nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori olet vielä. Toinen juttu on tuo "hyvä mies..." onkohan niitä.?

Vierailija
4/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

N33

Vierailija
5/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mutta se vaatinee moninkertaisen työmäärän verrattuna 5-10 vuotta aiemmin vallinneeseen tilanteeseesi. Toisaalta eiväthän parhaat miehet koskaan sinkkuna vasten tahtoaan tuolla ole pyörineet, vaan joltakin sellainen on vietävä jos sellaisen tahtoo.

Ellet sitten voisi perustaa uusperhettä eroavan neli-viiskymppisen iskän kanssa. Silloin pääsisit tässä ehkä helpommalla mutta perhe-elämässä sitten vaikeammalla :(

Vierailija
6/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Jätä se luuseri ja etsi kunnon mies. Sulla on toistakymmentä vuotta vielä aikaa siihen, unohda näiden maalaisten mielipide, joiden mukaan elämä on suurinpiirtein ohi jos ei 25:na ole naapurin poikaa, omakotitaloa ja 2,2 lasta.

Vierailija
7/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hankalaa, ainakin kannattaa varautua et on exiä ja mahdollisesti lapsia exän kanssa kuvioissa jos et sitten ota paljoa itseäsi nuorempaa.

Vierailija
8/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät miehet tuntuvat olevan varattuja jo reilusti alle parikymppisinä :( Itse sinkkunaisen kokemuksella tämä.

Vierailija
9/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ollut vuosia sinkkuna (olin lähes varma että sinkuksi jäänkin...) ja sitten yllättäen 32-vuotiaana löysin juuri tuollaisen hyvän miehen - nyt ollaan naimisissa ja pienen pojan vanhempia :)

Vierailija
10/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin koen olevani kunnollinen ja hyvä mies ja olen sinkku.. Ja tuskin olen ainoa lajiaan. Tietysti kunnollisuuskin lienee hieman tulkinnallinen asia. Riittääkö "tavallinen" ja itsestään selvä  kunnolisuus, kuten mies, joka ei ryyppää jatkuvasti ei ole väkivaltainen tai muuten arvaamaton ja kykenee ylipäätään huolehtimaan itsestään.Vai haetko kenties jotain hieman enemmän? - Ja mitä tämä muu sitten on se, mikä asettanee eniten rajoituksia sille voitko löytää "kunnon miehen" itsellesi, mahdollisesti koskaan. Eli edellytätkö mieheltä, jotain tulotasoa, koulutusta, kykyä asua jollain tietyllä alueella, fyysistä kokoa....

Vierailija
11/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin koen olevani kunnollinen ja hyvä mies ja olen sinkku.. Ja tuskin olen ainoa lajiaan. Tietysti kunnollisuuskin lienee hieman tulkinnallinen asia. Riittääkö "tavallinen" ja itsestään selvä  kunnolisuus, kuten mies, joka ei ryyppää jatkuvasti ei ole väkivaltainen tai muuten arvaamaton ja kykenee ylipäätään huolehtimaan itsestään.Vai haetko kenties jotain hieman enemmän? - Ja mitä tämä muu sitten on se, mikä asettanee eniten rajoituksia sille voitko löytää "kunnon miehen" itsellesi, mahdollisesti koskaan. Eli edellytätkö mieheltä, jotain tulotasoa, koulutusta, kykyä asua jollain tietyllä alueella, fyysistä kokoa....

Minulle kunnollinen mies: ei tee seksuaalista väkivaltaa, pitää minua tasa-arvoisena vaikka olen nainen ja hän itse mies.

t. korkeakoulutettu nuori nainen, joka haluaisi löytää aviomiehen ja perustaa perheen.

Vierailija
12/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee asuinpaikasta (vrt. Hesarin kirjoitus äskettäin). Isossa kaupungissa voi olla hankalaa.

Vierailija
13/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydät hyvän miehen samasta paikasta kuin aiemminkin, eli jonkun kauniin naisen kotoa. Oma asiasi sitten että annatko asian olla ja katsot sivusta toisten onnea, vai annatko itsellesi luvan olla onnellinen ja kokeilet saatko sen ukon itsellesi. :)

Vierailija
14/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on siis löytää siittäjä, mutta nykyinen ei ole tarpeeksi tasokas. Suosittelen siinä tapauksessa yhden yön jutuissa lapsen alulle panemista, koska tuskin suhteeseen saat mitään Hel-Nyc-tason miestä.

Vierailija
15/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalle muutat ja alat opettajaksi.

Vierailija
16/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä on. Olin itsekin sellainen aikanaan. Kaikki eivät vain etsi aktiivisesti puolisoa tai vaikka etsisivätkin niin eivät oikein osaa tai saa aikaiseksi, niin että tuloksia sillä saralla syntyisi :)

Olin itse tuon ikäisenä viimeisimmän pidemmän suhteen loputtua aika varovainen naisten suhteen, enkä tehnyt aloitteita usein ja sen lisäksi enää syöksynyt suinpäin suhteeseen aiemman pettymyksen vuoksi. Kesti viitisen vuotta ennen kuin olin jälleen aktiivisempi naisten suhteen. Välissä olevan ajan uppouduin opiskeluun ja työhön, tein todella hullunpitkiä viikkoja. Lomilla karkasin arjesta niin kauaksi kuin mahdollista.

Vierailija
17/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin mieheni kun olin 37 ja hän 39. Olemme molemmat korkeakoulutettuja. Molemmilla takana aikaisempi liitto, jotka päättyivät lapsettomina. Oma eksäni nukkui pois, miehen eksä asuu ulkomailla. Ei siis aikaisempia lapsia tai eksiä nurkissa pyörimässä kummallakaan. Ennätimme perustaa vielä hyvin perheen.

Vierailija
18/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todettaisiin ettet löydä, niin jäisitkö huonoon suhteeseen sen vuoksi? Jos suhde ei toimi, niin eroa hyvä nainen! Ei kukaan voi antaa varmuutta siitä, että löydätkö vielä hyvän miehen. Hyviä miehiä varmasti on, ärsyttää suuresti nämä puheet siitä, että "hyvät olisi jo varattuja". Ei elämä ole mikään ala-asteen pesisjoukkuevalinta, jossa parhaat otetaan ja huonot jää. Elämä on jatkuvassa muutoksessa sinkkujen ja parisuhteessa olevien osalta; pariudutaan, erotaan, ollaan tarkoituksella yksin, etsitään vielä sitä sopivaa, joku jää leskeksi jne. 

Vierailija
19/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kunnollinen mies: ei tee seksuaalista väkivaltaa, pitää minua tasa-arvoisena vaikka olen nainen ja hän itse mies.

t. korkeakoulutettu nuori nainen, joka haluaisi löytää aviomiehen ja perustaa perheen.

Aika ahdistavaa, että todellakin naisen vaatimus miehen väkivallattomuudesta on sen verran rajaava, että miesten joukosta ei edes tavallisista sellaisia helposti löydy :/

Vierailija
20/39 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos todettaisiin ettet löydä, niin jäisitkö huonoon suhteeseen sen vuoksi? Jos suhde ei toimi, niin eroa hyvä nainen! Ei kukaan voi antaa varmuutta siitä, että löydätkö vielä hyvän miehen. Hyviä miehiä varmasti on, ärsyttää suuresti nämä puheet siitä, että "hyvät olisi jo varattuja". Ei elämä ole mikään ala-asteen pesisjoukkuevalinta, jossa parhaat otetaan ja huonot jää. Elämä on jatkuvassa muutoksessa sinkkujen ja parisuhteessa olevien osalta; pariudutaan, erotaan, ollaan tarkoituksella yksin, etsitään vielä sitä sopivaa, joku jää leskeksi jne. 

"Suhde ei toimi" = mies ei ole tarpeeksi tasokas lasten siittäjäksi.