Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KAIKKI VERHOT ON liian pitkiä perkele!

Vierailija
21.05.2016 |

En rupea kääntelemään enkä ompeluttamaan, verhojen täytyy olla ostettaessa perfect! Mutta 250 cm on LIIKAA! Täytyy olla 240 jos oikein muistan viime mittauksesta.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat liian pitkät verhot, jos tiedät, että niiden pitää olla 240 cm? Tarjolla on eniten noita 240 cm verhoja, mitkä on meille liian lyhyet.

Vierailija
42/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Vallillan verhoissa tulee mukana liimanauha, jolla voi lyhentää verhot. Luulisi tuollaista myytävän erikseenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole nainen etkä mikään, jos et osaa verhojasi lyhentää tai ommella.

Minä ostan aina kangaskaupasta verhot kangaspakalta ja neulon ne itse, myyjä toki leikkaa sopivan pituisiksi.

Ja mä olen sentään mies, jessus näitä patalaiskoja kädettömiä akkoja.

Millaisilla puikoilla neulot niitä verhoja. Onko lanka sopivan paksua????

Puikoilla kudotaan, neulalla ommellaan käsin.

Tolla tyypillä ei ole konetta, joten ompelee siis verhonkäänteet käsin NEULALLA.

Vierailija
44/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen ongelma teillä on ymmärtää lukemaanne? En lyhentele enkä taittele verhoja, koska uusien verhojen täytyy olla ostettaessa täydelliset eikä muokkailun tarpeessa! Minulla on sälärit kaikissa ikkunoissa, verhot haluan a) jotta saisin huoneet pimeiksi ja b) sisustuksen takia.

Kannattaa mitata ennenkuin ostaa mitään. Mittanauhalla.

Vierailija
45/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pitkät verhot voivat kutistua pesussa, huomioi tämä.

Suurin osa verhoista on tekokuitua, mikä ei kutistu mitään pesussa. Jotkut pellava tai puuvillaverhot saattavat kutistua.

Vierailija
46/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi ongelma se on, jos ei löydy tarpeeksi pitkiä verhoja.

Vierailija
47/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
48/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nitojalla saa verhot helposti lyhyiksi. Kaikkihan osaa käyttää nitomakonetta.

Vierailija
49/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pimee, et sä tarvitse mitään pimentäviä verhoja enää tohon pimeyteesi.

Vierailija
50/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen asuntoni verho pituus oli 240 cm. Nykyisen asuntoni verhopituus 250 cm. Tiedoksi: Jos ostat valmisverhot, niissä on näkyvillä pituus ja levys.

Vierailija
51/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole muuta tehtävissä, kun ottaa johonkin etsivätoimistoon yhteyttä. Ne pystyy jäljittämään paikan missä ne sun verhot on.

Vierailija
52/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen ongelma teillä on ymmärtää lukemaanne? En lyhentele enkä taittele verhoja, koska uusien verhojen täytyy olla ostettaessa täydelliset eikä muokkailun tarpeessa! Minulla on sälärit kaikissa ikkunoissa, verhot haluan a) jotta saisin huoneet pimeiksi ja b) sisustuksen takia.

Katsot seuraavan kerran jo ennen ostopäätöstä, minkä pituiset verhot on. Et osta väärän pituisia verhoja, vain sopivat. Luulisi olevan ihan yksinkertainen tsekattava. Ota kassakuitti talteen niin saat palautettua, jos tuli kuitenkin huti ostos.

Vierailija
53/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan aina kangaskaupasta verhot kangaspakalta ja neulon ne itse, myyjä toki leikkaa sopivan pituisiksi.

Sulle ja muillekin vastaavasti kommentoineille. Tuo "neulojamies" on luultavasti kotoisin jostain pohjoisesta. Itse olen Lapista ja meillä ompelu on juurikin neulomista. Sehän on vain loogista, neula > neuloa. Se, mitä etelässä sanotaan neulomiseksi, on meillä kutomista. Että näin. Turhaa ilkkumista, ei teidän sanat ja termit ole sen parempia kuin meidänkään, mutta tuollainen kuittailu osoittaa pienoista aukkoa sivistyksessä.

Mitä teonsanaa tulee käyttää jos valmistaa mattoja mattopuilla? Jos kerran sukka kudotaan, niin mitenkä matto?

Vierailija
54/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan onpeluliikkeissä on sellaista teippiä, joka on tarkoitettu nimenomaan kankaitten käänteitä kiinnittämään. Tarvitsee silitysraudan. Helpompaa kuin heinänteko.

Vierailija
55/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle ja muillekin vastaavasti kommentoineille. Tuo "neulojamies" on luultavasti kotoisin jostain pohjoisesta. Itse olen Lapista ja meillä ompelu on juurikin neulomista. Sehän on vain loogista, neula > neuloa. Se, mitä etelässä sanotaan neulomiseksi, on meillä kutomista. Että näin. Turhaa ilkkumista, ei teidän sanat ja termit ole sen parempia kuin meidänkään, mutta tuollainen kuittailu osoittaa pienoista aukkoa sivistyksessä.

Mitä teonsanaa tulee käyttää jos valmistaa mattoja mattopuilla? Jos kerran sukka kudotaan, niin mitenkä matto?

Matto kudotaan kangaspuilla.

Vierailija
56/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki naiset ovat fiksuja ja tajuavat maailman tilanteen.

Vierailija
57/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ikkuna alemmas, rälläkkää kehiin vaan.

Tai nostat lattiaa ,multaa ja laminaatti päälle.

Vierailija
58/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan auta muu kuin ostaa uusi asunto ja muistaa mitata sen ikkuna- ja huonekorkeus useampaan kertaan ennen kauppakirjan allekirjoittamista.

Vierailija
59/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on palttausnauhaa se silitettävä... mutta ap ei halua taitella eikä tehdä muitakaan korjauksia verhoilleen. Ostaisi alun perin sopivat, ni ei olisi ongelmaa. Kaikissa muissa tapauksissa se on sitten voi voi.

Vierailija
60/67 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä paikoilleen ja leikkaa saksilla sopiviksi. Vähän saumanvaraa ehkä kannattaa jättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan