KAIKKI VERHOT ON liian pitkiä perkele!
En rupea kääntelemään enkä ompeluttamaan, verhojen täytyy olla ostettaessa perfect! Mutta 250 cm on LIIKAA! Täytyy olla 240 jos oikein muistan viime mittauksesta.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
No eikö 240 ole juuri standardipituus..? Luulisi valmisverhoja löytyvän.
Useimmat ovat 250. Tarvitsisin pimennysverhot 240 cm ilman niitä ärsyttäviä rinkuloita ja lenkkejä.
Eikö nykyään valmisverhoissa tule mukana se ihme liimaliuska jolla verhot saa muokattua oikean mittaisiksi? Ei tarvitse ommella, vaan riittää että taittaa verhon, laittaa liuskan taitokseen ja vetää silitysraudalla päältä.
Jos sulla on verholauta, käännä ylhäältä verhonreunaa vähän sisäänäin ja ammu naittajanpanoksilla reuna kiinni; ja kas ei tarvitse ommella. Verholaudan takaa ei naittajan niitit näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole nainen etkä mikään, jos et osaa verhojasi lyhentää tai ommella.
Minä ostan aina kangaskaupasta verhot kangaspakalta ja neulon ne itse, myyjä toki leikkaa sopivan pituisiksi.
Ja mä olen sentään mies, jessus näitä patalaiskoja kädettömiä akkoja.
Millaisilla puikoilla neulot niitä verhoja. Onko lanka sopivan paksua????
Vierailija kirjoitti:
Liian pitkät verhot voivat kutistua pesussa, huomioi tämä.
Halloo, ei av-mammat pese mitään verhoja, ne ostaa aina uudet:DDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan aina kangaskaupasta verhot kangaspakalta ja neulon ne itse, myyjä toki leikkaa sopivan pituisiksi.
Neulot?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siehän se sälli olet. Neulot verhot. Joskus olen nähnyt virkattuja kappoja, mutta neulottuja verhoja en koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siehän se sälli olet. Neulot verhot. Joskus olen nähnyt virkattuja kappoja, mutta neulottuja verhoja en koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et sit ainakaan ole mikään käsityöihminen. Niitä neulottujen verhojen ohjeita on netti pullollaan. Ps minäkin oon neulonut verhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisilla puikoilla neulot niitä verhoja. Onko lanka sopivan paksua????
Sulle ja muillekin vastaavasti kommentoineille. Tuo "neulojamies" on luultavasti kotoisin jostain pohjoisesta. Itse olen Lapista ja meillä ompelu on juurikin neulomista. Sehän on vain loogista, neula > neuloa. Se, mitä etelässä sanotaan neulomiseksi, on meillä kutomista. Että näin. Turhaa ilkkumista, ei teidän sanat ja termit ole sen parempia kuin meidänkään, mutta tuollainen kuittailu osoittaa pienoista aukkoa sivistyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian pitkät verhot voivat kutistua pesussa, huomioi tämä.
Halloo, ei av-mammat pese mitään verhoja, ne ostaa aina uudet:DDDD
Jos sinä olet niin tyhmä ettet pese verhoja, ei se tarkoita että muutkin ovat yhtä tyhmiä. Mutta se kutistuminen on ihan minimaalista, joten huono neuvo. Pesemällä et saa 250 -> 240.
Mitäs ap asut jossain luukussa jossa on noin matalat huoneet / pienet ikkunat. Se on niin last seasong.... Muille tuo 250 on oikein hyvä.
Kyllä ne valmisverhot ovat nykyään liian pitkiä! Ainakin verkkokaupoissa näkyy vain 240-250cm. Jos nimi on valmisverho, kyllä sen sitten pitää olla valmis laitettavaksi ikkunaan. Ei tarkoita uusavuttomuutta! :) Ja joka kaupassa näkyy eniten ministeri/kauppiaan verhoja....Tilu-lilu-lei.
Olisi kiva kun saisi ostaa 2 metriä pitkiä verhoja, minulla on valmiit tangot renkaineen ikkunoiden päällä siinä korkeudessa.
Eivät kaikki tee käsitöitä ja taitettu ei näytä hyvältä ulos. Valmisverhot ovat älyttömän pitkiä.
Hanki nyt sitä silitettävää nauhaa, josta edellä mainittiin. Se on kätevin ja nopein Tai sitten myyt tai lahjoitat hyvälle ystävälle nämä ja ostat uudet 220 cm.
Tai sitten leikkaat vain yläreunasta liiat pois ja kiinnität itsellesi sopivimmalla tavalla, kts. aiemmista.
Paras tapa on tietenkin pyytää tuttua, naapuria, kummia tai kaimaa ompelemaan sopiviksi. Yllättävän monilla on ompelukoneet, jopa miehillä. Eihän sinun, hyvä ihminen tarvitse maailmassa yksin pärjätä. Harmittaa kyllä, sen uskon, kun aikataulut paukkuu ja olisi muutakin tekemistä.
Esim olohuoneessa laskeutuvat verhot saa olla yli mitan niin, että verho jää laskoksille lattialle.
Mene kangaskauppaan mittojen kanssa, valitse verhokangas ja ompeluta valmiiksi oikean mittaiset verhot. Enää tosin ei taida olla sellaisia kangaskauppoja, jotka ompelee ylä- ja alareunat ilmaiseksi.
No eikö 240 ole juuri standardipituus..? Luulisi valmisverhoja löytyvän.