Miesystävä kysyi, paljonko mun olohuoneen matto maksoi ja
kun kerroin, että 800€, niin suuttui. Muuttui hiljaisemmaksi ja alkoi jauhaa koko illan autostaan. Ensin oli kehunut, kuinka mulla on hyvä maku sisustamisessa ja kodikas ja kaunis koti. Olen työssäkäyvä ihminen ja mattokin oli alennuksessa. Miten voi tuollaisesta suuttua? Tänään piti mennä ulos syömään, mutta pitääkin kuulemma laittaa autoa. Ollaan tapailtu muutama kuukausi.
Kommentit (38)
Siis eihän 800 euron matto ole edes erityisen kallis.
Kuule aloittaja. Jätä se mies. Jos nyt jo mököttää tuollaisesta niin ei se tule parantumaan.
Herra jestas sentään. Ei ihme, että mies järkyttyi. Itse saisin tuolla summalla 20 mattoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin miehenä miettisin, että millainen rahankäyttäjä ja materialisti on ihminen, joka käyttää MATTOON 800 euroa. Ihan sairasta. Eli taitaa olla niin , että ap ostelee ne ravintolaillallisensa aika äkkiä jatkossa ihan itse.
Sellainen, joka ei jatkuvasti vaihda sisustusta eikä rahasta ole erityistä pulaa? Eiköhän kukin saa panostaa siihen mitä itse arvostaa. Minäkään en yleensä osta juuri mitään, missään tavarakategoriassa, niinpä voinkin tarvittaessa ostaa kallistakin ja kokonaiskulutukseni on silti alhainen. Toki edullinenkin vaihtoehto kelpaa mielihyvin jos on tarpeeseen nähden riittävän laadukas, mutta itse haluan minimoida ennen kaikkea ostokerrat, en yksittäisen ostoksen hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin miehenä miettisin, että millainen rahankäyttäjä ja materialisti on ihminen, joka käyttää MATTOON 800 euroa. Ihan sairasta. Eli taitaa olla niin , että ap ostelee ne ravintolaillallisensa aika äkkiä jatkossa ihan itse.
Minä olen mies ja tilasin olohuoneen sisustukseen sopiva maton ruotsista, koska suomesta ei sopivsa löytynyt ja se maksoi yhteensä n740€. Lisäksi pelkästään verhojen kankaisiin meni yli 600€ plus niiden ompeluttamiseen 250e lisää. Eli kylllä mieskin voi laittaa rahaa sisustukseen.
Mun äiti suuttui mulle kun ostin yhtäaikaan uuteen asuntoon Lokkilampun ja Tuplakuplan. Oli soittanut mun miehelle ja sanonut ettei oo ihan normaalia ostaa monen sadan lamppuja :D Ööh, mitä se keltään on pois jos joku ostaa kotiinsa jotain mistä pitää. Jotkut käyttää saman verran rahaa huumeisiin viikossa.
Ehkä miehellä on sellainen rahatilanne että sai jonkun alemmuuskompleksin?
Onko ap sulla ja miehellä isot tuloerot? Joillekin miehille on ongelma se, jos nainen tienaa enemmän. Tuliko tällainen asia tässä konkreettisesti esille?
Mulla on ystävä joka ärsyyntyy vastaavista jutuista. Hänellä on huono itsetunto ja asia liittyy jotenki siihen.
Vierailija kirjoitti:
Huokaus, et taida tietää mitään oikeasti laadukkaiden ja pitkäikäisten huonekalujen ja sisustustuotteiden arvosta. Parempi laittaa siihen kauniiseen ja AP:n harkittuun sisustukseen sopivaan mattoon se 800€ nyt ja nauttia siitä vuosikymmeniä, kuin ostaa jotain epäeettisesti tuotettuja rättejä, jotka ovat jo puolen vuoden päästä hirveässä kunnossakin. Eli sijoittakaa ihmiset laatuun, niin ei tarvitse ostaa koko ajan uutta roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun miesystävä on samanlainen kuin mun isä. Se vetää herneen nenään jos vaikka naapuri ostaa jotain, joka isän mielestä on turhuutta.
Siis mitä. En ymmärrä. Mitä se sun isää millään tavalla häiritsee ihan sama mitä se naspuri (esim) tekee rahoillaan? Miten kukaan voi närkästyä tuollaisesta? :O
Kerro lisää isästäsi. En tunne yhtään tuollaista ihmistä :O
Meneekö siltä siis ihan päivä pilalle? Onko hän itse varaton ja kateellinen?
Isä on tarkka tavaroistaan ja rahoistaan ja vain hän tietää tismalleen, mihin rahaa on soveliasta käyttää. Isä on kyllä pihi, mutta ei saita. Ikävä kyllä isä purkaa pahan olonsa äidin niskaan vaikka äiti ei voi naapurin rahankäytölle mitään. Toisaalta äitikin osaa paheksua meidän perheen rahankäyttötapoja, ulkona on turha käydä kahvilla kun kotonakin voi kahvit keittää.
Yksi minusta hauskimmista isän närkästyksen kohteista oli se, kun yksi naapuri syystä tai toisesta ajeli päivittäiset työmatkat asuntoautolla. Miten jollakin on rahaa tuhlata bensaan niin paljon!
Jotenkin sitä on kai itse sokeutunut sisustamisen hinnalle, kun mielestäni 800€ villamatto sopivissa väreissä oli varsinainen löytö. Ystävänikin laittavat sisustamiseen rahaa, ostetaan antiikkia ja designia ja laitetaan rahaa säästöön seuraavia hankintoja varten. Eikä me olla edes mitään lääkäreitä tai lakimiehiä tai muita huippupalkkaisia eikä "pappa betalar" tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huokaus, et taida tietää mitään oikeasti laadukkaiden ja pitkäikäisten huonekalujen ja sisustustuotteiden arvosta. Parempi laittaa siihen kauniiseen ja AP:n harkittuun sisustukseen sopivaan mattoon se 800€ nyt ja nauttia siitä vuosikymmeniä, kuin ostaa jotain epäeettisesti tuotettuja rättejä, jotka ovat jo puolen vuoden päästä hirveässä kunnossakin. Eli sijoittakaa ihmiset laatuun, niin ei tarvitse ostaa koko ajan uutta roskaa.
Meilläkin on olohuoneessa suht kallis matto, hintaa en tosin muista. Matto on ollut jokapäiväisessä käytössä yli 20 vuotta ja vielä on vuosia edessä. Uusia olen pikku hiljaa katsellut, mutta mitään niin ihanaa ei vielä ole tullut vastaan. Vanha matto ilahduttaa silmää vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallis ei ole automaattisesti eettistä.
Mikä tahansa vähän laadukkaampi matto maksaa tuon verran. Kalliit matot on käsintehtyjä ja maksaa kymmeniä tuhansia euroja. Sellainenkin voi olla jopa sijoitus.
Jokainen valitsee itse, mihin rahansa käyttää. Ap:n näkökulmasta miehen autonlaitto voi olla yhtä älyvapaata. Autojaan räpläilevillä miehillä menee helposti tuhansia varaosiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa vähän laadukkaampi matto maksaa tuon verran. Kalliit matot on käsintehtyjä ja maksaa kymmeniä tuhansia euroja. Sellainenkin voi olla jopa sijoitus.
Jokainen valitsee itse, mihin rahansa käyttää. Ap:n näkökulmasta miehen autonlaitto voi olla yhtä älyvapaata. Autojaan räpläilevillä miehillä menee helposti tuhansia varaosiin.
Ja vielä kalliimpaa laitattaa autoa korjaamolla
Vierailija kirjoitti:
Huoruliukko täällä raivosta täristen, hikikarpalot pälvillä kiiltäen, töppösormillaan naputtaa samaa länkytystä kuukaudesta toiseen.... vänkyti vänkyti, oink, oink
Miesvihapalstalla miehen huorittelu ja haukkuminen kerää yläpeukkuja. Jep. Jep.
Vierailija kirjoitti:
Palstamammojen mielestä Michael Korsin hikipajalla teettämä laukkukin on sijoitus.
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän 800 euron matto ole edes erityisen kallis.
Kuule aloittaja. Jätä se mies. Jos nyt jo mököttää tuollaisesta niin ei se tule parantumaan.
Ihan samaa olin tulossa kirjoittamaan. Meidän olkkarin matto maksoi jotain 4000€ tienoilla eikä sekään nyt vielä huippukallis ole.
Meidän matto maksoi kolmisen tonnia. Kuolasin sitä kaupassa monta kertaa ja yhtenä päivänä kun tulin töistä, se oli siinä lattialla. Vanha nyt jo, ja paranee vanhetessaan. Onneksi meillä on sama maku.
Isäni lähes suuttuu, jollemme äitini kanssa osta vaatetta tai esim kenkiä, jotka sopii täydellisesti. Pitää ostaa kun kerran löytää hyvän. Kai ne on oikeassa kun sanoo, että etsimme isämme kaltaista puolisoa...
No en ehkä luottaisi suhteen kestävyyteen. Olisiko miehen parempi jatkaa suhdetta autonsa kanssa. Suoraluonteinen mies sanoo heti että saatanan kallis mutta omiahan ovat rahasi tai ei ikipäivänä maksaisi matosta noin paljon tai onhan se komia matto. Vänkyräluonne hiljenee ja välttelee, joko pelkää että tulosi ovat paremmat kuin hänen tai ei voi sietää miten voit käyttää mattoon 800 €.
Että minä rakastan suoraluonteisis miehiä. Ei kauan pysy mimosana heidän seurassaan mutta kaikki turha on pois sotkemasta suhdetta, ajatuksia.