Vierailija

Asun yhdessä Suomen isoimmista kaupungeista. Täällä saa pitää lainan 4kk jos siihen ei tule varauksia. Ja osa myös pitää. Ihanko oikeesti tarvitte 4 kk sen kirjan lukemiseen?

• ylös 3
  • alas 29

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asun yhdessä Suomen isoimmista kaupungeista. Täällä saa pitää lainan 4kk jos siihen ei tule varauksia. Ja osa myös pitää. Ihanko oikeesti tarvitte 4 kk sen kirjan lukemiseen?

On tuo kyllä turhan pitkä aika.

Vierailija

Kielikurssin tai muun oppikirjan lukemiseen tarvitsen aikaa, samoin muiden jos on täysi aikataulu enkä ehdi lukea.

• ylös 21
  • alas 5
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mitä se sulle kuuluu? Varaa kirja jos haluat sen!

Kirjaston henkilöstö on katsonut että 4 kk:n maksimilaina-aika on tarpeen ja sillä selvä. Kai tajuat ettei tuo kirja välttämättä päädy hyllyyn tuon 4 kk:n jälkeenkään, kun sen voi tiskillä käydä palauttamassa ja lainaamassa samantien taas uudestaan?

• ylös 35
  • alas 7
Vierailija

Onpa pitkä aika. Täällä saa pitää vain kuukauden, mutta lainan voi uusia netissä jos siihen ei tule varauksia.

• ylös 16
  • alas 3
Vierailija

Joskus meillä koko perhe lukee saman kirjan, eli me vanhemmat ja teini-ikäiset lapset.

• ylös 16
  • alas 2
Vierailija

Minulla on ollut runokirja lainassa vuodenkin. Sitä oli kiva selata monta kertaa. Mitä sitten? Ei kukaan varannut sitä sinä aikana, eikä ole tainnut varata/lainata sen jälkeenkään.

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu? Varaa kirja jos haluat sen!

Kirjaston henkilöstö on katsonut että 4 kk:n maksimilaina-aika on tarpeen ja sillä selvä. Kai tajuat ettei tuo kirja välttämättä päädy hyllyyn tuon 4 kk:n jälkeenkään, kun sen voi tiskillä käydä palauttamassa ja lainaamassa samantien taas uudestaan?

TAI henkilöstö on tajunnut että tolla tapaa saa kerättyä varausmaksuja

Vierailija

Lasten kirjat tai jotkut niistä on välillä sen maksimiajan..lapsi nyt tykkää lukea samoja kirjoja uudestaan ja uudestaan. Itse uusin omiani joskus siitä syystä että kiireellisestä elämänvaiheesta johtuen en edes ehdi lukemaan. Halu olisi niin siksi kai niitä lainaa. Jotkut varmaan uusivat siksi etteivät jaksa lähteä palauttamaan sitä tai kun uusivat yhden niin uusivat kaikki kerralla.. laiskuutta siis. Meillä oli yksi kirja puoli vuotta kerran vain siksi että sitä ei löytynyt aikaisemmin.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

No, kirjaahan voi pitää vaikka neljä vuotta tai enemmän, jos tekee vaikka kandin ja gradun samasta. Sen toki ymmärrän, etttä kurssikirjojen lainausaikoja rajoitetaan. Oikeasti, olen aivan varma, ettet kaipaa yhtäkään opinnäytetöitteni kirjoista! Aiheestani ei edes julkaista Suomessa.

Vierailija

Minä juuri käytin lainatiskillä kolmea kirjaa ja luultavasti pidän ne seuraavankin puoli vuotta.

Vierailija

Meillä saa uusia lainan muistaakseni kymmenen kertaa, ellei ole varauksia. Sitten kirjaa täytyy käydä välillä näyttämässä, mutta saa heti taas lainata uudelleen.

Vierailija

No, esim. gradun tekijä, kandityön kirjoittaja, muun opinnäytetyön tekijä, muuta tutkimustyötä tekevä, kieltä jollain kielikurssilla opiskeleva, mitä tahansa muuta jollain useamman kuukauden kestävällä kurssilla opiskeleva, omatoimisesti jotain asiaa opiskeleva tai johonkin uuteen harastukseen perehtyvä..... Tulee mieleen lukuisia tilanteita.

Harvempi kai mitään romaaneja noin pitkään pitää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onpa pitkä aika. Täällä saa pitää vain kuukauden, mutta lainan voi uusia netissä jos siihen ei tule varauksia.

Ihan sama asia. Kyllä se laina muuallakin pitää uusia, ei sitä putkeen saa neljäksi kuukaudeksi. Mutta lainauskertoja on meidän kaupungissamme muistaakseni 5, eli niin monta kertaa voit uusia, ellei ole varauksia.

Vierailija

Kirjottelin tänä keväänä kandini ja kyllä mullakin oli lähdekirjallisuutta neljä kuukautta lainassa, kun kukaan ei ollut varannut lainaamiani kirjoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Selvennyksenä tähän että tarkoitin nimenomaan dekkareita / kaunokirjallisuutta. Okei , tajuan jos kirja on suosittu molemmat puolisot lukee sen.

Mua kiinnostaa yks kirja joka on nyt ollu lainassa 5 kk putkeen ja käsitykseni mukaan vain kahdella lainaajalla.

En maksa varausmaksua koska ei ole oikein että mun pitää maksaa kun toinen saa pitää ILMAISEKSI 4kk vain kunhan muistaa uusia lainan kerran kuussa netissä / tiskillä. 

Vierailija

Mulla on ollut kirjaston kirjoja vuosia. Siis sama kirja. Meillä se pitää käydä 6kk välein mäyttämässä kirjastossa, mutta jollei ole varauksia, saa lainata uudlleen. Nämä ovat esimerkiksi tutkimustyössäni tarvitsemaani materiaalia. Ostaisin nämä kirjat itselleni, mutta niiden painokset ovat kauan sitten loppuneet (olen historioitsija, iso osa tutkimusmateriaalina käyttämästäni kirjallisuudesta on vanhaa ja harvinaistakin) ja toisaalta miksi ostaisin, kun kukaan muu ei näytä niitä kirjastosta tarvitsevan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Selvennyksenä tähän että tarkoitin nimenomaan dekkareita / kaunokirjallisuutta. Okei , tajuan jos kirja on suosittu molemmat puolisot lukee sen.

Mua kiinnostaa yks kirja joka on nyt ollu lainassa 5 kk putkeen ja käsitykseni mukaan vain kahdella lainaajalla.

En maksa varausmaksua koska ei ole oikein että mun pitää maksaa kun toinen saa pitää ILMAISEKSI 4kk vain kunhan muistaa uusia lainan kerran kuussa netissä / tiskillä. 

Anteeksi, mutta miksi se ei olisi oikein, jos kerran kukaan muu ei tarvitse kirjaa eli tee siitä varausta? Etkö tajua, että tarkoitus ei suinkaan ole pitää niitä kirjoja kirjastossa - se on kallista. Tarkoitus on pitää mahdollisimman suuri osa kirjista jossain muualla.

• ylös 10
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.