Vierailija

Mies pyöri lasin ja kortin kanssa eikä uskaltanut tehdä mitään ampiainen oli jossain verhoissa ja välillä ravisteli verhoa ja juoksi ite melkein alta pois. Lopulta ampiainen tuli ikkunalle ja mies sai laitettua lasin päälle, mutta ei meinannut saada korttia alle.

Siinä vapisevana mies pyysi apuun minua.

Häntä ei kuulemma ole ikinä pistänyt ampiainen ja pitää niitä aivan kammottavina !

• ylös 12
  • alas 58

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

No nauretaan nyt porukalla sun miehelle, hahhahhaa, tuskin voi mieheksi sanoa. 

eiku

• ylös 97
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No minusta jotenkin suloista. Miehetkin on erilaisia ja pelkäävät eri asioita, antaa kaikkien kukkien kukkia vaan 🌸

• ylös 85
  • alas 4
Vierailija

Mua on ampparit pistäneet muutaman kerran, kun olen niitä lasin ja paperin kanssa yrittänyt pyydystää. Nykyisin pyydystän sisälle tulleet stendarilla ja dödöpurkilla. Loppui pistämiset siihen.

• ylös 40
  • alas 7
Vierailija

Miulla saa ampiaiset ensimmäisestä astalosta joka käteen sattuu. Kimalaiset pelastan ja päästän ulos. Kissat syövät kärpäset.

Ja edellä mainitut jos en ehdi hätiin...

• ylös 32
  • alas 3
Vierailija

No miten tää nyt eroo siitä, että joku nainen pelkää ampiaisia? Ei miehillä ole mitään velvoitetta olla jotain urheita ritareita, vaan ihan ihmisiä pelkoineen hekin ovat.

Henkilökohtaisesti vähän ärsyttää hysteerisesti amppareita tai muita pelkäävät, tai siis ei ne ihmiset tietenkään, vaan se ylimitoitettu reaktio. Mutta kaikilla on omat kammonsa, ja eihän ne aina rationaalisia ole. Exäni pelkäsi myös ampiaisia ihan sairaasti, ja pinkaisi pää kolmantena jalkana karkuun kaikkia isoja pörisijöitä. Kyllähän siinä meinasi vähän silmiä pyöritellä, mutta yritin olla ymmärtäväinen. Mökillä olin sankari, kun hävitin aitasta pienen ampaispesän alun.

• ylös 62
  • alas 5
Vierailija

Kimalaisen, sellaisen pörröisen palleron, pisto ainakin sattuu ihan kunnolla. Pelkääminen ei kyllä auta. Hyönteinen vaan hermostuu jos huitoo.

• ylös 26
  • alas 0
Vierailija

Minä pelkään ampiaisia hulluna. Tiedän että se on järjetöntä, mutta en voi paniikille mitään. Pesällinen ampiaisia kävi kimppuun, kun olin 12-vuotias ja olin tukehtua hengitysteiden turpoamiseen.

• ylös 62
  • alas 1
Vierailija

Noku eihän se ole Oikea Mies, jos kavahtaa amppareita. Tämäkään miehiin kohdistuva ahdasmielinen asenne ei kuitenkaan ole mitenkään ongelmallinen, ainoastaan naisten hallituspaikat.

• ylös 20
  • alas 4
Vierailija

En tiedä onko kyse ampiaisesta? Kuvaus tuo mieleen otuksen jonka olen nähnyt vain kerran. Se tapahtui eteläisessä keskisuomessa. Noin 5 cm pitkä hoikka keltamusta pörriäinen jolla oli pitkä 2-3cm piikki. Väri viittasi ampiaisiin/mehiläisiin mutta muoto ja koko ei täsmänneet.

Älytöntä ettei mies saisi pelätä ampiaisia. Kaikilla on omat fobiansa ja se miten niitä hallitsee on yksilöllistä. Tunnen miehen joka pelkonsa takia pitää nukuttaa hammaslääkärissä. Ei sitä voi valita mitä kukakin pelkää.

• ylös 35
  • alas 1
Vierailija

Minun kimppuuni on joskus käynyt maa-ampiaisparvi ja voin kertoa, että PELKÄÄN suunnattomasti! Tiedostan kyllä, ettei ampiaisen pisto satu kovinkaan paljon yksittäin, en ole allerginen niille, ne ovat minua niin paljon pienempiä, mutta joku niissä hirvittää aivan saatanasti! Varsinkin, jos ne jää pörräämään ympärille.

• ylös 38
  • alas 1
Vierailija

Mun isä luoli ampiaisenpistoon. En minäkään niistä tykkää. Tietenkin on silti pakko hillitä itsensä, koska juuri se verhojenheiluttelu ja hosuminen saa ne pidtämään helpommin.

• ylös 32
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko kyse ampiaisesta? Kuvaus tuo mieleen otuksen jonka olen nähnyt vain kerran. Se tapahtui eteläisessä keskisuomessa. Noin 5 cm pitkä hoikka keltamusta pörriäinen jolla oli pitkä 2-3cm piikki. Väri viittasi ampiaisiin/mehiläisiin mutta muoto ja koko ei täsmänneet.

Ehkä oli herhiläinen, jättiläisamppari. Ne on oikeasti tosi valtavia. Tuntomerkit viittaa siihen. Olen nähnyt sellaisen itsekin jo tänä kesänä. :o

• ylös 15
  • alas 1

Mä pelkään myös ihan helvetisti niitä. Vasta juoksin yhtä pakoon, 30 metriä ainakin, ennen kuin se luovutti. Kerro miehellesi turvallisempi vinkki tuohon pyydystämiseen, imuri. Helppo ja nopea tapa.

• ylös 10
  • alas 4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.