Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon voit pitää taukoja töissä?

Vierailija
21.05.2016 |

Minun työpaikassani meillä on 10 minuutin kahvitauko sekä "joutuisa ruokailu työn ohessa" joka saa kestää enintään 15-20 minuuttia. Työpaikalta ei saa poistua. Yleensä ruokailun aikana tulee tehtyä töitä, joten aika vähäiseksi jää tauot.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden koneen äärestä yleensä vain syömään henkilöstöruokalaan, aamu- ja iltapäiväkahvitauon pidän siis paikoillani ja vilkaisen esim. iltapäivälehdet.

Vierailija
2/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa rajattomasti, käytännössä riittävästi. Arviointi tapahtuu tuloksen, ei työajan perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x 15 minuutin tauot kahvia varten ja 3p min lounas, palkatonta aikaa eli saa poistua. Lisäksi wc tauot tietty.

Vierailija
4/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kvtes:n mukainen 20 minuutin ruokatauko ja 10 min kahvitauko ja siis työaikaa on. Talon sisältä ei saa poistua. Aamuvuoroissa ei aina ehdi pitää taukoa.

Vierailija
5/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pomo. Voin olla tauolla vaikka koko päivän jos haluan.

Vierailija
6/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kuin haluan, kunhan työ tulee tehtyä ajallaan. Olen oma pomoni ja teen työt kotona työhuoneessa. Itsekuria pitää kyllä harjoittaa, varsinkin kauniina aurinkoisina päivinä. Työt on joka tapauksessa toimitettava deadlineen mennessä ja pitkäksi venähtäneet tauot saan sitten korvata yön tunteina.

Vierailija
7/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi 10 min pituinen kahvitauko, ruokataukoa ei ole.

Vierailija
8/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin paljon kuin haluan. Työpäivän aikana voin poistua työpaikalta työ- tai omille asioille silloin kun tarvitsee. Puhelimella ja sähköpostitse pitää olla tavoitettavissa päivän aikana. Työajan seurantaa ei ole. Käytännössä teen 40-50 h työviikkoa. Etäpäiviä voin tehdä omalla ilmoituksella, mikäli ei ole palavereja, mihin pitää osallistua toimistolla.

Vierailija
9/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä saako meillä työpaikalta poistua ruokatunnilla.. Ruokala on työpaikalla joten miksi poistuisin.

Vierailija
10/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei edes syödä ehdi. Ravintola-ala.

Vierailija
11/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivästä riippuen, kunhan hommat on hoidettu nii ketään ei kiinnosta ootko ylimääräisellä tauolla. Joskus tunti tolkulla päivässä, kun odotellaan ja ollaan oltu nopeita. Joskus vain sen verran, että kerkeet vessaan ja ottamaan huikan vettä.

Vierailija
12/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kvtes:n mukainen 20 minuutin ruokatauko ja 10 min kahvitauko ja siis työaikaa on. Talon sisältä ei saa poistua. Aamuvuoroissa ei aina ehdi pitää taukoa.

Kysymys: saatteko ylityökorvauksen pitämättä jääneistä, työehtosopimuksen edellyttämistä tauoista?

Vierailija
13/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 10 min. aamukahvitauko, 20 min. lounastauko ja 10 min. iltapäiväkahvitauko. Olen sairaalassa töissä. Näitä taukoja ei noudateta ollenkaan tiettyjen ihmisten osalta. Aamukahvit saattaa venähtää n. tunnin pituisiksi, samoin lounas. Ja sitten iltapäivällä ruvetaan odottaan työpäivän loppua jo hyvissä ajoin eli vähintään 45 minuuttia menee kahvihuoneessa. Siis osa porukasta. Ja sit valitetaan, et on kauhee kiire koko ajan. Pomo ei tee mitään asian hyväksi, ei oo tarpeeksi munaa.

Vierailija
14/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja 6 vielä lisää: olen ollut myös "tavallisissa" työsuhteissa. Viihdyin parhaiten sellaisissa töissä, missä taukoja ei kytätty ja työ, vaikka olikin kuukausipalkkaista, oli sen luonteista, että taukoja sai pitää suht vapaasti. Pahinta oli tehdastyö, siinä tunsi itsekin olevansa koneen osa. Tauot pidettiin minuutilleen ja juuri määrättynä aikana. Onneksi se oli vain harjoittelupaikka, sillä en ole koskaan oikein pärjännyt tiukan kellottamisen kanssa.

Vierailija
15/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä, onko minulla virallisia kahvi- tai ruokataukoja työsopimuksessa. Tiedän, etten saa ruokatauolla poistua työpaikalta. Ruokailen ja tauottelen sen verran kuin haluan, joskus pidän puolen tunnin lounastauon, joskus taas syön sämpylän työn ääressä. Kahvit juon aina työn ääressä, koska työt menevät muutenkin lähes aina yliajalle (palkattomalle) joten mitä enemmän päivän aikana lepään, sen myöhemmin pääsen lähtemään kotiin.

Vierailija
16/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys: saatteko ylityökorvauksen pitämättä jääneistä, työehtosopimuksen edellyttämistä tauoista?

Ahhahahahaa :D :D Kyseessä ainakin omalla kohdallani on vanhustenhoito, jossa on muutenkin rahat tiukille. Ei kai siellä nyt mitään ylityökorvauksia aleta makselemaan.

Vierailija
17/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 10 min. aamukahvitauko, 20 min. lounastauko ja 10 min. iltapäiväkahvitauko. Olen sairaalassa töissä. Näitä taukoja ei noudateta ollenkaan tiettyjen ihmisten osalta. Aamukahvit saattaa venähtää n. tunnin pituisiksi, samoin lounas. Ja sitten iltapäivällä ruvetaan odottaan työpäivän loppua jo hyvissä ajoin eli vähintään 45 minuuttia menee kahvihuoneessa. Siis osa porukasta. Ja sit valitetaan, et on kauhee kiire koko ajan. Pomo ei tee mitään asian hyväksi, ei oo tarpeeksi munaa.

Meillä on sama ilmiö, mutta se johtuu pitkälti siitä, ettei kymmeniä vuosia työtä tehnyt jaksa samaan malliin kuormittavaa, epäergonomista työtä kuin vastavalmistunut.

Vierailija
18/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x15min kahvitauko ja 30min lounas.

Kesäisin kun hallissa lämpötila nousee yli +30 asteen ja työni on erittäin fyysistä saan lain mukaan pitää 15minuutin tauon kerran tunnissa.

Nimim. Ilmastoimaton varasto

Vierailija
19/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työpaikassani meillä on 10 minuutin kahvitauko sekä "joutuisa ruokailu työn ohessa" joka saa kestää enintään 15-20 minuuttia. Työpaikalta ei saa poistua. Yleensä ruokailun aikana tulee tehtyä töitä, joten aika vähäiseksi jää tauot.

Mulla sama mutta tauko muistaakseni virallisesti 12 min.

Vierailija
20/44 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pidän 2-3 kertaa päivässä noin 15 min kahvitauon ja 30-45 min lounastauon. Joka työpaikassa missä olen ollut toimin samalla lailla. Kyseessä on asiantuntijatyö teollisuudessa, ei siellä kukaan kyttää kauanko ihmiset viettää tauoilla kunhan tulosta syntyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä