Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ruohonleikkuri kannattaa ostaa?

Vierailija
21.05.2016 |

Meiltä puuttuu tällä hetkellä oma ruohonleikkuri ja nyt ajatuksena on ostaa sellainen vihdoin itselle. Leikattavaa nurmea on noin 500 m2. Millaisia kokemuksia teillä on ruohonleikkureista ja mitä kannattaa ottaa huomioon ostosta tehdessä? Mistä leikkureista on hyviä kokemuksia ja mistä huonoja? En tiedä ruohonleikkureista mitään, joten nyt olisivat neuvot kyllä tosi tarpeen.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse suosin akkuleikkureita, ei tarvitse vetää käyntiin, ovat kevyitä käsitellä. Kun myös moottorisaha on samaa merkkiä, ei tarvitse ostaa monia akkupaketteja.

Meillä sama: tykätään akkukäyttöisestä leikkurista. Samalla akulla toimii myös trimmeri. Ei tarvitse myöskään koskaan miettiä, että pitääkö hakea polttoainetta. 

Mulla on akkuleikkuri ja ei kyllä noin isolle pihalle semmoista. 

Lisäksi tää toosa hyytyy, jos ruoho pääsee yhtään liian pitkäksi tai on kosteaa. Akkuja kuluisi noin kuusi kappaletta 500 neliön alueelle. Kun akku käytetään loppuun saakka, niin sitä i pysty edes heti lataamaan, vaan pitää odottaa puoli tuntia, että akku jäähtyy. 

Pettymys on tämä laite. Aikeissa on ostaa nyt syksyllä tarjouksesta mikä vaan polttis-leikkuri 

Vierailija
102/115 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse suosin akkuleikkureita, ei tarvitse vetää käyntiin, ovat kevyitä käsitellä. Kun myös moottorisaha on samaa merkkiä, ei tarvitse ostaa monia akkupaketteja.

Meillä sama: tykätään akkukäyttöisestä leikkurista. Samalla akulla toimii myös trimmeri. Ei tarvitse myöskään koskaan miettiä, että pitääkö hakea polttoainetta. 

Mulla on akkuleikkuri ja ei kyllä noin isolle pihalle semmoista. 

Lisäksi tää toosa hyytyy, jos ruoho pääsee yhtään liian pitkäksi tai on kosteaa. Akkuja kuluisi noin kuusi kappaletta 500 neliön alueelle. Kun akku käytetään loppuun saakka, niin sitä i pysty edes heti lataamaan, vaan pitää odottaa puoli tuntia, että akku jäähtyy. 

Pettymys on tämä laite. Aikeissa on ostaa nyt syksyllä tarjouksesta mikä vaan polttis-leik

Mikä leikkuri? Halvin mahdollinen? Alle tonnin Makitalla leikkaan 1600 neliön tontin (nurmea ehkä 1000) kahdella akkuparilla, joista jälkimmäiset jää puolilleen. Toki köyhälle arvokas hankkia, mutta pakokaasun haju hiuksissa ja hengittely jää pois ja siitä kannattaa maksaa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää hankkiko akkuleikkuria. 

Pakko myöntää, että paha pettymys. Ei leikkaa, jos ruohon on päässyt ylipitkäksi tai nurmikko on sateiden jälkeen märkää.  Paskin ostos minkä olen ikinä tehnyt. Tänä kesänä on näiden sateiden kanssa yhtä tuskaa leikata nurmikkoa. 

Hukkaan meni nekin rahat 

Ei sateen jälkeen märkää nurmikkoa kannata millään koneella leikata!

Vierailija
104/115 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko myöntää, että paha pettymys. Ei leikkaa, jos ruohon on päässyt ylipitkäksi tai nurmikko on sateiden jälkeen märkää.  Paskin ostos minkä olen ikinä tehnyt. Tänä kesänä on näiden sateiden kanssa yhtä tuskaa leikata nurmikkoa. 

Hukkaan meni nekin rahat 

Sitten tänä kesänä ei nurmikkoa leikata ollenkaan. Joskus on vaan pakko ja polttomoottorileikkurilla se onnistuu ilman tuskaa 

Vierailija
105/115 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköleikkuri, itsevetävä, 48V jaksaa ihan hyvin leikata sen mitä pitää.

Vierailija
106/115 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kyllä ole koskaan ollut ongelmana se polttoaineen hakeminen. Toki jotkuthan ajaa autollakin varakanisteri peräkontissa, koska ei ajatus riitä sen verran pitkälle, että pitäisi käydä tankkaamassa ennen kuin loppuu polttoaine.

Vierailija
107/115 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppuava useamman paikannussysteemin robo (GNSS, tukiasemasijaintimittais, inertia, wifi-signaali). Kallis, mutta hankinnan jälkeen olen käyttänyt tänä kesänä yhteensä 1h edestä bensaleiikuria ojanpientareella.

Vierailija
108/115 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uppista vanhalle ketjulle, ajankohtainen! Itsellä tosin pihaa noin 1500m2

Meillä olisi sama ongelma

1500 m on sen verran iso ala, että kannattaa tosiaan panostaa kunnolliseen laitteeseen. Esim. joku itsestään vetävä malli voisi olla hyvä, koska noin isoa aluetta ei kannata lähteä käsivoimin leikkaamaan. Tuossa olisi https://rakennustyot.com/paras-ruohonleikkuri/ suhteellisen uusi vertailu noista eri ruohonleikkureista.

Jahas, ei kaikki merkit ole mukana, esim. luotettava Jonsedes

Vierailija
109/115 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti tietenkin.

Vierailija
110/115 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta joku ihan oikea kone eikä mitään muovikuorista lelukonetta. Ja bensakone kiitos.

Milloin olet viimeksi nähnyt uuden leikkurin?  Alkaa tuon kokoluokan mitä tuohon pihaan tarvitseeolla kaikki muovisia.

Vierailija
111/115 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hukkaan meni nekin rahat 

Minulla on Jonsereds  itsevetävä. Leikkaa vielä  märkää  ja rehvää  yli 15 cm nurmikkoa

Vierailija
112/115 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Eeva-54. Vähän natisee mutta hyvin jaksaa hoitaa.

Vierailija
113/115 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hukkaan meni nekin rahat 

Miksi ei ? Olen  useinkin leikannut

Vierailija
114/115 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti leikannut meillä 8 vuotta. Tyytyväisiä on oltu.

Vierailija
115/115 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kyllä ole koskaan ollut ongelmana se polttoaineen hakeminen. Toki jotkuthan ajaa autollakin varakanisteri peräkontissa, koska ei ajatus riitä sen verran pitkälle, että pitäisi käydä tankkaamassa ennen kuin loppuu polttoaine.

Niinpä, haen  2 kertaa kesässä 10 litraa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi