Vierailija

Onko tossa enää mitään tehtävissä? Jos sille sanoo että mene hoitoon niin tulee heti iso kasa sellaista verbaalista oksennusmateriaalia ja solvauksia, joita ei moni oikeesti edes kuule eläessään. Tyyppi niinkun olettaa että pitäis pystyä lukemaan sen ajatuksia, millon sillä on paha olla ja millon ei. Vai onko se jo niin sekaisin, ettei se edes tajua että koko ongelma johtuu siitä saatanan etanolista, jota se ITSE kaataa kurkuunsa päivittäin? Mä en kertakaikkiaan pysty uhraamaan omaa elämääni sen "pelastamikseksi" mut oon yrittäny kuunnella ja ymmärtää kun se on ollut ystävä ja itsekin pyrin olemaan hyvä tyyppi, mutta en taida enää jaksaa.

• ylös 15
  • alas 1

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Alkoholisteista tulee sellainen vaikutelma, että vika on kaikissa muissa paitsi itsessään ja uhriutuminen antaa sitten luvan siihen juomiseen, koska ainoastaan sieltä pullosta tulee enää sitä "hyvää oloa".

• ylös 18
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Alkoholisteista tulee sellainen vaikutelma, että vika on kaikissa muissa paitsi itsessään ja uhriutuminen antaa sitten luvan siihen juomiseen, koska ainoastaan sieltä pullosta tulee enää sitä "hyvää oloa".

Ja kun koukutus on tarpeeksi pitkällä, niin alkoholisti ei enää edes tajua, että onnellisuutta tai rentoutuneisuutta edes saisi mistään muualta kuin siitä myrkystä. Valtion pitäis oikeesti laittaa sellaiset henkilöt kontrolliin ja jonnekin parantolaan, eihän voi olla normaalia, että juodaan kuukausikaupalla ja ollaan sekaisin ja sitä jotenkin pidetään hyväksyttävänä ja normaalina. Menee kaikkien muidenkin elämä pilalle siinä ympärillä. Alkoholisti on kuin pikkukakara, joka on vielä kännissä siihen päälle. Mielenkiinto ja mielialat vaihtelee niillä nollasta sataab parissa sekunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tuohon sairauteen kuuluu ongelman kieltäminen ja voi hyvin olla että henkilö itse uskookin niin, että hänellä ei ole mitään ongelmaa ja muut vaan aiheuttavat niitä outoja juttuja, joita alkoholisteille koko ajan tapahtuu.

Sun ap ei tarvitse uhrata omaa elämääsi. Tarjoa apua jos sitä otetaan vastaan, jos ei oteta niin se ei ole enää sinun ongelmasi. Valitettavasti kukaan ulkopuolinen ei pysty toista pelastamaan, jos hän ei halua tulla pelastetuksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin se menee monessa muussakin. Syyllisyys on vahva, ja defenssit iskevät päälle, kun joku ehdottaa hoitoa, vaikka itse saattaisi olla samaa mieltä lopulta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuohon sairauteen kuuluu ongelman kieltäminen ja voi hyvin olla että henkilö itse uskookin niin, että hänellä ei ole mitään ongelmaa ja muut vaan aiheuttavat niitä outoja juttuja, joita alkoholisteille koko ajan tapahtuu.

Sun ap ei tarvitse uhrata omaa elämääsi. Tarjoa apua jos sitä otetaan vastaan, jos ei oteta niin se ei ole enää sinun ongelmasi. Valitettavasti kukaan ulkopuolinen ei pysty toista pelastamaan, jos hän ei halua tulla pelastetuksi.

Niinpähän tuo taitaa olla. Mä annan herran vielä juoda ihan rauhassa ensi kevääseen ja jos sitten alkaa tulla ihan oikeesti avunpyyntöviestejä ja jonkinlaista katumusta, mitä on tullut harhoissaan sanottua, niin sitten autetaan. Näyttäähän se umpilupää vielä kestävän kännejä, mitäpä se mulle kuuluu.

Vierailija

Kaverini avautui laskuhumalassa omasta alkoholismistaan. Ei pysty hallitsemaan viinan käyttöään ja kaikki asiat menee pieleen kännissä. Sanoin, että autan, jos apua halutaan, mutta en ala uhrautumaan. Selvinpäin jos tulee apua pyytämään, niin jelppaan kyllä. Eipä siitä asiasta sen jälkeen enää puhuttu.

Vierailija

alkoholismi on sairaus, joka pitää todeta itse, mieluummin enemmin kuin myöhemmin. En usko, että mene hoitoon käskyt jelppaa. Lähinnä kuulostaa vittuilulta.

Hoitoon pitää haluta.

Vierailija

Olette olevinanne itse parempia ihmisiä kun juotte ainoastaan ampiaisia ja caipiroskaa yökerhossa. Mitä kaksinaismoralismia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olette olevinanne itse parempia ihmisiä kun juotte ainoastaan ampiaisia ja caipiroskaa yökerhossa. Mitä kaksinaismoralismia.

Uuu. Loukattiinko taas juopon herkkää sielua? :D

Vierailija

Alkoholismi on itse aiheutettu, sairauden kaltainen tila. Ei mikään "oikea" sairaus, vaan enemmän oma valinta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Juu me olemme työssä käyviä ihmisiä, jotka seurustelemme muutaman kunnon drinkin äärellä ja keskustelemme sivistyneesti. Juomme vain sen verran, että aamulla pääsee reippaasti ylös kun aurinko nousee. Sinä taidat kuulua sitten sinne 24/7 ränniosastoon, kun näyttää teksti kirpaisevan.

Vierailija

Anna juopon juoda, mutta pysyttele erossa hänestä niin kauan kun hän juo. Tee se selväksi. Kenenkään ei tarvitse kuunnella alkoholistin katkeraa valitusta, valittakoon niille juoppokavereilleen, jos kerran kuuntelijaa kaipaa. Juopot harvemmin sitä tekevät, koska valittaminen pilaisi kivan ryyppyremmin 'tunnelman', mutta kotona solvaavat ym. senkin edestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi on itse aiheutettu, sairauden kaltainen tila. Ei mikään "oikea" sairaus, vaan enemmän oma valinta.

Juu en luokittelisi sairaudeksi, koska kukaan ei oikeasti kaada kenenkään kurkkuun sitä hermomyrkkyä... Kauanko se sun kaveri on juonut ap?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olipa sitten oikea tai leikkisairaus niin ainakin se tuntuu olevan periytyvää. Isäni raitistui kerralla mennessään hirteen nelikymppisenä, minä raitistuin viisikymppisenä menemällä vertaistukiryhmään.  Toivon ehtiväni nähdä sen päivän, jolloin poikani lopettaisi renttuilut ja alkaisi mieheksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Juu en luokittelisi sairaudeksi, koska kukaan ei oikeasti kaada kenenkään kurkkuun sitä hermomyrkkyä... Kauanko se sun kaveri on juonut ap?

On kai se juonut jo monta vuotta, mut mitään määriä mä en tiedä, paitsi että viimeisen vuoden aikana juominen on ollut lähes päivittäistä. Käytös a mielialat menee laidasta laitaan myös lähes päivittäin. Ketään viranomaista ei kiinnosta sen juominen, koska alkoholihan on Suomessa pyhä kansalaisoikeus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt selkeästi hyvien ihmisten kokoontumisajot.

Eikös kaikki juopot ole jo nousuhumalaa vetämässä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

On kai se juonut jo monta vuotta, mut mitään määriä mä en tiedä, paitsi että viimeisen vuoden aikana juominen on ollut lähes päivittäistä. Käytös a mielialat menee laidasta laitaan myös lähes päivittäin. Ketään viranomaista ei kiinnosta sen juominen, koska alkoholihan on Suomessa pyhä kansalaisoikeus.

Mitäs se viranomaisia kiinnostaa, jos joku haluaa elämänsä pilata? Vapaa maa. Raitistuminen on omasta tahdosta kiinni. Ei se helppoa ole, mutta ei siihen muut voi vaikuttaa. Omia valintoja.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.