Vierailija

Ei kukaan 20-24-vuotias ole valmis äidiksi. Miksi tuoda lapsia maailmaan kärsimään kypsymättömistä vanhemmista?

• ylös 19
  • alas 39

Sivut

Kommentit (26)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No enpä oo minä joutunut koskaan kärsimään äitini takia, joka sai mut 21v :D vähän nyt perusteluja! Miksei voisi vaikka 18v mamma olla yhtä hyvä, kuin 38v? Ikä ei suoraan katso ihmisen henkistä tasoa, meitä on täällä moneen!

• ylös 23
  • alas 3
Vierailija

Riippuu ihan ihmisestä, minun syntyessäni vanhempani olivat 29-ja 33-vuotiaat ja kuuluvat siihen kategoriaan ihmisiä joiden ei olisi koskaan pitänyt saada ensimmäistäkään lasta.

• ylös 24
  • alas 0
Vierailija

Ja 24vuoden jälkeen ihminen on kypsä äidiksi? Oot sä kyllä ihmeellinen, missä sä olet kasvanut ja kenellä?

• ylös 21
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täysin totta, ja siksi annoinkin lapsen pois vuoden ikäisenä

Miten pystyit??:( vuodessa tulee lapseen kuitenkin niin vahva side! Mahto olla rankkaa molemmin puolin...

Vierailija

En jaksa kaivaa tutkimusta, jos etsii emotionaaliseen sensitiivisyyteen (mikä on yhteydessä kiintymyssuhteeseen ja hyvinvointiin), niin löytyy tutkimuksia, jotka tämän todistaa.

• ylös 3
  • alas 13
Vierailija

Pitääpä kertoa tuolle liki täysi-ikäiselle, että hänen pitää alkaa kärsiä.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En jaksa kaivaa tutkimusta, jos etsii emotionaaliseen sensitiivisyyteen (mikä on yhteydessä kiintymyssuhteeseen ja hyvinvointiin), niin löytyy tutkimuksia, jotka tämän todistaa.
Kerro nyt vielä millaisista ongelmista mun 17-vuotias lapseni sitten kärsii?

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Jaahas. Meillä oli molemmilla vakivirat 24-vuotiaina, asuntolaina jne. Blaablaa mitä keski-ikäisillä nyt yleensä on. Matkusteltiin lapsen kanssa sen jälkeen kun täytti kolme vuotta joka vuosi ja nyt nelikymppisinä ja lapsi melkein täysikäisenä ollaan velattomia. Pitäisikö hakea takautuvasti perhetyöntekijää tai toimeentulotukea vai missä mättää? Harmi kun ei näistä silloin nuorempana tiedetty eikä tarvittu.

• ylös 11
  • alas 3
Vierailija

Yleisesti ei varmaan ookkaan ton ikäiset valmiita, siksi ensisynnyttäjien Keski-ikä onkin se lähes kolmekymmentä vuotta :D

Vierailija

Minä en olisi ollut kypsä äidiksi alle 35 vee. Ei kiinnostanut edes lapset. Biologinen kello alkoi pikkuhiljaa tikittämään, toki järkeilin kannattaako ylipäätään haluta lapsi jne. Ei sen puoleen ollut miestäkään, löytyi n 38 v ja se oli menoa, halusin naimisiin, toki oli sentään järki mukana tein avioehdon.  Äidiksi reippaasti yli 40 v. En ole tiennytkään kuinka antoisaa on kun on lapsi, seurata kehitystä, on tarkoitus elämällä miksi täällä ylipäätään elää. Aivan mahtavaa. 

Vierailija

Jaa. Ilman ongelmia lapset kasvatettu. Sain heidät 23 ja 25 vuotiaina. Nyt mukava kun isot lapset ja itsekin vielä nuorehko.

Vierailija

Jos vanhempien ja lasten ikäeo vaan on joku 20-22 vuotta lapsi saattaa kuolla ennen vanhempiaa kuuskymppisenä

Vierailija

En kannata liian nuorena sikiämistä, täytyy nauttia nuoruudesta
Mutta pakko sanoa Ap että riippuu ihmisestä, jotkut taas eivät todellakaan ole koskaan valmiita vanhemmiksi!!!!!! Joku voi olla valmis 22v ja joku ei ikinä!

Vierailija

Salli mun nauraa! Katsos kun joillakin on tuossa vaiheessa (24v.) tosiaan jo vaikkapa akateeminen loppututkinto ja vakityöpaikka. Kiintymyssuhdeteorioissa ei puhuta kyllä vanhemman iästä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos vanhempien ja lasten ikäeo vaan on joku 20-22 vuotta lapsi saattaa kuolla ennen vanhempiaa kuuskymppisenä

Aina on se mahdollisuus että lapsi kuolee ennen vanhempiansa. Ei se ikää katso, valitettavasti.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.