Jos voisit nyt lähteä parisuhteestasi, lähtisitkö?
Tässä kun olen itse juuri sinkkuuntunut ja katsellut/kuunnellut lähipiirin parisuhteita. Niin tuntuu että moni on ikäänkuin luovuttanut. Että ollaan siinä suhteessa vain kun ei uskalleta lähteä. Vaikka toinen ärsyttäisi kuinka paljon, tai ongelmia jotka eivät ole korjaantunet vuosienkaan jälkeen. Monet myös estävät toista osapuolta parisuhteissa elämästä ja toteuttamasta unelmiana. Mun mielestä se ei ole rakkautta.
Oletko itse "elämäsi suhteessa"? Sinkkuuntuisitko, jos voisit tehdä sen nyt ilman että se sattuisi henkisesti?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on puhuttu erosta ihan avoimesti. Ollaan tultu siihen tulokseen, että jotain ongelmia se ratkaisisi, mutta toisi paljon uusia ongelmia (yhteisiä lapsia kun on). Suhteessamme ei ole suuria ongelmia rakkauttakin on jonkin verran, mutta tietynlaista syvää välittämistä enemmänkin. Se mitä me molemmat kaipaamme (eroamisen ainoa syy olisi) on vapaus tulla ja mennä ja sellainen tietynlainen kipinä, jota tuoreissa suhteissa on. Me ollaan ratkaistu tämä niin, että kumpikin meistä saa aina silloin tällöin tehdä reissuja niinkuin olisi sinkku. Kotona ja kotikaupungissa pelataan sitten normaalin parisuhteen säännöillä. Me ollaan molemmat tyytyväisiä tähän järjestelyyn ja ennenkaikkea tämä on lastemme kannalta paras ratkaisu. Meidä suhde ei kuitenkaan ole mitenkään sairas, joten lapsetkin oppivat varmasti ihan hyvät ja terveet roolimallit. Se mitä näillä lomilla tapahtuu jää vain meidän aikuisten tietoon. N34
Tilanteenne kuulostaa aika samalta kuun meidänkin tilanteemme. Tosin meillä ei ole sovittu tällaista ratkaisua, mutta ainakin ajatustasolla tuo kuulostaisi helpolta ratkaisulta. Kauanko teillä on ollut tuo järjestely voimassa?
Eroasiasta aloitettiin puhumaan ehkä hieman yli 3 vuotta sitten ja noin vuosi sen jälkeen sovittiin tästä järjestelystä. Tänä aikana kummatkin meistä on tehnyt noin 3-5 reissua vuodessa. Osa näistä on ollut yhden yön baari/keikka reissuja toiseen kaupunkiin ja osa pidennettyjä viikonloppu reissuja ulkomaille. Mitään sen ihmeellisempää säpinää ei joka reissuilla ole ollut, mutta ainakin molemmat olemme näillä reissuilla nauttineet siitä vapauden tunteesta että on vapaus tehdä mitä haluaa ja kenen kanssa haluaa.
Alkuun kun järjestelystä sovittiin niin tavallaan pelkäsin, että mitä jos näiltä reissuilta löytyisikin jotain joka päättäisi suhteemme, mutta ajattelimme niin että tämä on vähän niinkuin viimeinen keino yrittää välttää ero ja toinen vaihtoehto olisi ollut päättää suhde heti. Ajattelin siis niin, ettei hävittävää ole.
Nyt parin vuoden jälkeen kun järjestely on tavallaan jo vakiintunut, niin olen tyytyväinen tähän. Minusta erouhan alla oli pahinta se epävarmuus, eli milloin se tapahtuu, miten ja mitä sen jälkeen. Nyt uskomme molemmat siihen, että olemme yhdessä ainakin lasten aikuistumiseen saakka. Ehkä loppuelämämme tätä ainakin molemmat haluaisimme.N34
En. Meillä on hyvä avioliitto. Mies on minulle rakas ja tärkeä elämäntoveri :)
En nyt vaan lähden sitten kun lapset ovat isompia. Liittoon olen sinäänsä ihan tyytyväinen, mutta minulla on pakottava tarve päästä vieraiden kanssa sänkyyn. Petturi en halua olla M31
Vierailija kirjoitti:
En nyt vaan lähden sitten kun lapset ovat isompia. Liittoon olen sinäänsä ihan tyytyväinen, mutta minulla on pakottava tarve päästä vieraiden kanssa sänkyyn. Petturi en halua olla M31
Eikö vain olisi helpompaa tehdä tuollaisia edellä kerrottuja pikku reissuja satunnaisesti ja olla suhteessa loppuelämä saman naisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vain olisi helpompaa tehdä tuollaisia edellä kerrottuja pikku reissuja satunnaisesti ja olla suhteessa loppuelämä saman naisen kanssa?
Tietysti olisi ja oikeastaan kun asiaa tarkemmin ajattelee niin tuollaiseen tilanteeseen olisin erittäin tyytyväinen. En tiedä suostuisiko vaimo tuohon, mutta voisihan sitä yrittää ehdottaa.
Ota ystävä tms. Tueksi, valmistele ero niin hyvin kuin mahd. Yritä saada mies reissuun ja reissun aikana viet vain tavarasi pois asunnosta. Pysy vahvana, tiedän, että tilanteesi ei ole helppo, mutta lupaan että rohkeus ja päättäväisyys palkitaan.