Jee! Mies sanoi tekevänsä tänään ruoan, laittoi mulle tekstiviestinä
Mitä käyn ostamassa kaupasta. Hän aikoo grillata mikä tarkoittaa sitä, että minä laitan kaiken grillausta vaille valmiiksi ettei tarvi kuin nostaa grilliin. Pilkon salaatit, paistan patongit, katan pöydän. Sitten pitää kehua kuinka hyvää ruokaa mies on tehnyt, muuten loukkaantuu. Mites muilla grillailut sujuu?
Kommentit (39)
Kun nyt kysyit, niin meidän grillailut sujuu jotakuinkin näin:
Yleensä mies sytyttää grillin, joskus sytytetään yhdessä. Tällä välin minä valmistelen pihvit ja teen pekonisienet tms. mitä nyt grillaillaankin. Kun grilli on syttynyt, mies tulee sisälle katsomaan missä tarvitsen apua, useimmiten mies tekee salaatin. Sitten se kumpi paremmin kerkeää laittaa lihat paistumaan, ja se kääntelee joka kerkeää. Pöytä katetaan yleensä yhdessä.
Miehen tekemä salaatti olisi kuitenkin väärin pilkottu, kulhot olisivat väärässä järjestyksessä tiskikoneessa, servetit vääränvärisiä ja patonkikin liian tummaa. Jos mies siis nämä tekisi. Eikö niin, palstamammat?
Palstamammat joiden mielestä lapsen tekemä äitienpäiväkorttikin voi olla vääränlainen?
Onko palstamammoilla mitään muuta elämässään, kuin miesten mitätöinti ja vähättely? Ihan oikeasti?
Miehet ovat niin aggressiivisia. Katsokaapa sitäkin intensiteettiä millä ap:ta vastaan on lähdetty. Nauran lukiessa noita ääliöiden kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat niin aggressiivisia. Katsokaapa sitäkin intensiteettiä millä ap:ta vastaan on lähdetty. Nauran lukiessa noita ääliöiden kommentteja.
Jep, nainen tekee aina väärin. Jopa silloin, kun mies mokaa, syy on naisessa.
Jos grillataan, niin eihän siitä mitään astioita eikä leipää eikä rehuja ainakaan tarvita. Ap:n pitäisi olla onnellinen, ettei hän joudu kantamaan vettä kaivolta niin kuin kehitysmaan naiset. Liian etuoikeutettu akka, kehtaatkin valittaa, kun mies jopa osallistuu. Jne.
Ohhoh. Tulipa tänne urakalla sankarimiesgrillaajia haukkumaan ap:n. Voithan ap vähän suu virneessä miehelles korjata että tehdään siis yhdessä ruokaa. Tai sitten sanot innoissasi että "ihanaa kun lupauduit ruuanlaittoon, mä käynkin vaikka tässä kävelyllä niin saat rauhassa touhuta, mihinaikaan on pihvit valmiina" tmv.
Asutaan rivarissa ja olen mieheni kanssa naureskelleet naapureiden grillailulle. Kaikilla seisoo isot Weberit takapihoilla ja perheen päät eli miehet hoitavat aina grillauksen. Se tarkoittaa juuri samaa kuin mitä APn tapauksessa:) Huvittavaa on että vaimot ei koskaa grillaa vaikka he muuten vastaavat perheiden ruokahuollosta lähes täysin yksin. Ehkä tämä on myös sukupolvi kysymys eli naapureiden "isännät" ovat viiskymppisiä eli 10 vuotta miestäni vanhempia.
Miksi te meette mukaan tuollaiseen? Meillä mies tekee aina ja kaiken ruoan, alusta loppuun. Ja yli viiskymppisiä ollaan.
Esivalmistelujen lisäksi mä myös grillaan.
Ihanaa uhriutumista. Muistakaa nalkuttaa miehellenne, koko viikonloppuhan teillä palstamammoilla on taas raskaan palstailuviikon jälkeen aikaa taas kerran mitätöidä miehiänne ja kertoa mitä ne tekee taas väärin.
Antoisaa viikonloppua.
Ja mies nuoleen tyytyväisenä pallejaan...
Vierailija kirjoitti:
Juu, onhan ne miehet ihan kamalia , pahoja ja aggressiivisia , kun kehtaavat miesvihapalstan miesvihasta tulla huomauttamaan. Järkkyä.
Kyseessä on ihan sama asia, jos minä ilmoitan miehelle, että minä lämmitän mökillä saunan. Oletan, että mies laittaa tulipesään puut valmiiksi, kantaa vedet, etsii puhtaat pyyhkeet ja hommaa saunaan kylmät juotavat. Minä käyn raapaisemassa tulitikun ja sanon miehelle, että katsoo, syttyykö se hyvin. Saunomisen jälkeen mies saa siistiä jäljet.
Miehellä ei ole mitään valittamista, sillä minähän sen saunan lämmitin. Jos kehtaa kitistä, niin huomautan, miten ikävissä oloissa kehitysmaiden miehet elävät.
Miksi näin? Kysy monelta ruoka on valmista ja lähde lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, onhan ne miehet ihan kamalia , pahoja ja aggressiivisia , kun kehtaavat miesvihapalstan miesvihasta tulla huomauttamaan. Järkkyä.
Mies yrittää teetättää valtaosan työstä ap:lla. Sen osoittaminen ei ole miesvihaa, pelkkä fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin menee meilläkin. Ja sitten miehen pitääkin tehdä jotain tärkeää (esim. tarkistaa sähköposti), pyytää mua "hetkeks kattomaan, ettei pala". Kummasti tää hetki loppuu heti, kun oon grillannu loppuun.
😃 hyvinkin tutun kuuloista. Ja lopuksi "voisitko siivota jäljet, kun minä kuitenkin tein ruoan".
Ap
Laita takaisin, että töissä menee myöhään etkä ehdi kauppaan...tulet suoraan syömään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies yrittää teetättää valtaosan työstä ap:lla. Sen osoittaminen ei ole miesvihaa, pelkkä fakta.
Missä kohtaa aloituksesta kävi ilmi, että mies tähän pakottaa? Vai pilkkooko ap sen takia, että pääsee pätemään ja tekemään salaatin "oikein"?
Kyllä jokainen mies sen salaatin sinne kuppiin saa. Uhriudu ja ulise jostain helvetin salaatista, toisen palstamamman puolesta. Hanki elämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa aloituksesta kävi ilmi, että mies tähän pakottaa? Vai pilkkooko ap sen takia, että pääsee pätemään ja tekemään salaatin "oikein"?
Kyllä jokainen mies sen salaatin sinne kuppiin saa. Uhriudu ja ulise jostain helvetin salaatista, toisen palstamamman puolesta. Hanki elämä?
Hanki sinä puoletasi jotain pahaan oloosi.
Meillä mies tulee aina puuttumaan mun ruuanlaittoon. Vähintään kuorii perunat ja pilkkoo ainekset. Grillaa myös aina. Itseasiassa tekee koko homman 80% kerroista.
Mä taidan olla tollanen, juu tuun ihan kohta