Jee! Mies sanoi tekevänsä tänään ruoan, laittoi mulle tekstiviestinä
Mitä käyn ostamassa kaupasta. Hän aikoo grillata mikä tarkoittaa sitä, että minä laitan kaiken grillausta vaille valmiiksi ettei tarvi kuin nostaa grilliin. Pilkon salaatit, paistan patongit, katan pöydän. Sitten pitää kehua kuinka hyvää ruokaa mies on tehnyt, muuten loukkaantuu. Mites muilla grillailut sujuu?
Kommentit (39)
Vanha kikka, johon aina uudet naiset menee. Tee asia heti alussa selväksi, niin ei tartte uhriutua jatkossa.
Mä teen salaatin ja mies hoitaa grillaus puolen.
Juu oot ahkera ja mies on ihan tyhmä. Sädekehä tulee myöhemmin lähimpään Smartpostiin.
Noin menee meilläkin. Ja sitten miehen pitääkin tehdä jotain tärkeää (esim. tarkistaa sähköposti), pyytää mua "hetkeks kattomaan, ettei pala". Kummasti tää hetki loppuu heti, kun oon grillannu loppuun.
Ja sinun tehtäviisi kuuluu siis valmissalaatin sotkeminen kulhoon, pakastepatongin paistaminen ja miehesi vähättely ja mitätöinti. Unelmanainen. Todellinen unelma.
Kuulostaa ihan exältäni. Hän suurieleisesti teki myös ruokaa juuri noin perheelleen. Usein myös silloin, kun oli vieraita.
Juhannuksena mökillä armon herra sanoi tekevänsä ruokaa. Ladyt sitten pilkkoi ja laittoi kaiken valmiiksi, herra vain grillasi.
Myös sotkut jäi siivottaviksi. Hyijä.
Nykyinen on eri maata. Hänen kanssaan on mukava tehdä yhdessä ruokaa. Hommat menee tasan - myös siivouksen suhteen.
Olisko sulla sukulaisia tai ystäviä avuksi? Tuo pöydän kattaminen varsinkin on niin raskasta , että toivotan jo nyt voimia tulevaan raatamiseesi ja urakkaasi. Jaxuhali.
Vierailija kirjoitti:
Noin menee meilläkin. Ja sitten miehen pitääkin tehdä jotain tärkeää (esim. tarkistaa sähköposti), pyytää mua "hetkeks kattomaan, ettei pala". Kummasti tää hetki loppuu heti, kun oon grillannu loppuun.
😃 hyvinkin tutun kuuloista. Ja lopuksi "voisitko siivota jäljet, kun minä kuitenkin tein ruoan".
Ap
Kun meillä grillataan siinä ei tarvita salaattia eikä leipää. Tuskin sinunkaan mies niitä syö.
Tutulta kuulostaa. Meillä kun "tehdään yhdessä ruokaa", mies on koneella tms. ja lupaa tulla "ihan just". Odottelen 10 minuuttia, ei miestä kuulu. Alan ruoanvalmistuksen. Valmistan ruoan. Alan ottaa lautasia esille ottaakseni itselleni annoksen, kun mies ilmaantuu kettiöön ja kysyy "no niin, mitäs mä voisin tehdä".
Vierailija kirjoitti:
Mitä käyn ostamassa kaupasta. Hän aikoo grillata mikä tarkoittaa sitä, että minä laitan kaiken grillausta vaille valmiiksi ettei tarvi kuin nostaa grilliin. Pilkon salaatit, paistan patongit, katan pöydän. Sitten pitää kehua kuinka hyvää ruokaa mies on tehnyt, muuten loukkaantuu. Mites muilla grillailut sujuu?
Ja sinä suostut tähän koska? Jos et aio tilanteelle mitään tehdä, niin lopeta tuo vinkuminen.
Meillä grillaankin minä. Ilman uhriasennetta :)
T. Nainen
On sun elämä ihan kamalan raskasta. Moni kehitysmaan köyhä nainen pääsee niin paljon helpommalla elämässään. Että ihan salaattia ja patonkia. Voimia! Elämäsi olisi paljon helpompaa ilman miestä, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Kun meillä grillataan siinä ei tarvita salaattia eikä leipää. Tuskin sinunkaan mies niitä syö.
Niin tietysti ruoka on vain ja ainoastaan miestä varten. Eihän nyt nainen tarvitse. Ottakoot hieman jämiä siivoilessaan miehen ruokailun jälkeen...
Jos kyse on grillaamisesta yhdessä niin yhdessä tehdään. Jos mies laittaa yksin ruuan, niin silloin tekee lisukkeet itse enkä osallistu mitenkään enkä myöskään puutu tarjottaviin. Eikös se ole ikäänkuin oma valinta :)
No mutta hei, kumpi tässä on nyt tyhmempi? Se joka osaa käyttää tilanteen hyväkseen vai se, joka tekee kaiken toisen puolesta ja tulee vinkumaan asiasta AV:lle ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😃 hyvinkin tutun kuuloista. Ja lopuksi "voisitko siivota jäljet, kun minä kuitenkin tein ruoan".
Ap
Ja sinä sitten kiltisti siivoat? Fiksu mies. Miksi siivota, jos talosta löytyy oma kotiorja?
Vierailija kirjoitti:
Meillä grillaankin minä. Ilman uhriasennetta :)
T. Nainen
Jep. Täytyy olla todella mitään sanomaton ja harmaa elämä, jos tästäkin aiheesta pitää märistä ja haukkua miestä siitä , että se grillaa. Aika monen palstamamman elämä tuntuu olevan vähän liiankin etuoikeutettua , kun katsoo näitä urpoja kitinäketjuja. Kunnon No-life-naisia.
Ei mulla ole uhriasenne. Kerroin vain kuinka meillä grillataan 😊. Mutta nyt kauppaan että saan laittaa lihat marinadiin.
Ap
Juu, näin.