Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaari kohtelee lapsenlapsiaan epätasa-arvoisesti

Vierailija
19.05.2016 |

Suosii 8-vuotiasta tytärtäni ja 7- vuotias poikani jää täysin vaille huomiota.

On tehnyt tytön kanssa reissuja muihin kaupunkeihin, ottaa aina vaan tytön yökylään, ostelee tytölle kivoja tavaroita.

Aina kun poika kysyy että milloin on hänen vuoronsa, vastaus on "seuraavalla kerralla" ikinä sitä seuraavaa kertaa ei vain tule.

Pojalla on adhd, mutta hänellä on myös lääkitys, joten ei sen pitäisi vaikuttaa tuohon suosimiseen.

Kuulin eilen tytöltäni että vaari on pyytänyt tytön mökille kunhan kesäloma alkaa.
Päätin etten siedä enää poikani syrjimistä ja ilmoitin että ei käy.

Olen puhunut isäni kanssa asiasta mutta hän ei itse tajua käyttäytyvänsä kuin aasi.
Tulee niin paha olo poikani puolesta koska hän luulee ettei vaari pidä hänestä.

Nyt olen sitten tyttäreni ja isäni mielestä surkea äiti kun en päästä tyttöä mökille.

Ei tunnu kivalta :(

Miten ihmeessä saisin isäni ymmärtämään että voisi välillä huomata myös poikani?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalla asiasta?

Vierailija
2/20 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vaan vaari käytä tyttöä hyväksi ?! 😮 kuulostaa kauhealta mutta tätäkin tapahtuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, tosin sillä erolla että lellii toisen perheen lapsenlapsiaan ja meidän perheen lapsenlapsiaan ei "noteeraa" kuin juhlapäivisin. Muita lellii ja huomioi koko ajan.

Vierailija
4/20 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ihmisistä ei voi pitää samalla tavalla. Ei edes silloin, kun nämä ovat lapsenlapsia.

Vierailija
5/20 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalla ja siten että et päästä tyttöä yksin vaan ainoastaan veljen kanssa reissuille.

Vierailija
6/20 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa rikkoa ne välit vaariin, koska eihän lapsenlapset isovanhempia tarvitse, jos niistä ei ole selkeää taloudellista hyötyä.

Vierailija
7/20 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo reilua ole, mutta jos pojalla on adhd ja osaa siis olla todella rasittava, ei ehkä ollenkaan jaksa sellaista häsäämistä. Onhan se aika raskasta jos vaikka mökillä saa koko ajan pelätä, että poika putoaa katolta/puusta/laiturilta tms.

Vierailija
8/20 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika syö lääkkeitä, ne on auttanut niin hyvin ettei häsellä yhtään normaalilapsia enempää.

En tosiaan usko että tässä nyt mistään hyväksikäytöstä on kyse.

Olen puhunut isäni kanssa asiasta useita kertoja, mutta asia ei vain mene perille.

Ja nyt kaikilla on paha mieli kun peruin mökkireissun.

Ap

Vierailija
9/20 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano isälle että poika pitää kutsua silloin kun tyttökin. Ei voi olla niin vaikeaa.

Vierailija
10/20 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että noin päin, meillä Ukin selkeä suosikki on poika ilmeisenvanhanaikaiseen tapaan. On tosin ainoa poika lapsenlapsi, meillä ja muilla sisaruksilla sitten useampi tyttö lisäksi.

Vierailija
11/20 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien aikuiset lapset on saaneet komentaa vanhempiaan? Jos et tottele, minä vien sinulta jotain kivaa eli yhteisen ajan lapsenlapsen kanssa.

Melkein toivon, että vaari löytää elämäänsä muuta sisältöä ja kääntää selkänsä lapsen perheelle. Naisystävä olisi varmasti kaikille paras ratkaisu.

Vierailija
12/20 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pojat voivat olla luonnostaan "villimpiä" ilman adhd:takin. Jos siis poikasi vastaa lääkityksen kanssa normaalia poikaa, voi se olla kuitenkin liikaa ja tyttösi on sopivan rauhallinen, niin että vaari jaksaa. Heillä ilmeisesti on samat kiinnostuksen kohteet, joten sujuu olo mukavasti. Jos poikaasi ei ne asiat kiinnosta, niin miksi niitä väkisin tekemään, ei ole kellään kivaa.

Vierailija
13/20 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika syö lääkkeitä, ne on auttanut niin hyvin ettei häsellä yhtään normaalilapsia enempää.

Olen puhunut isäni kanssa asiasta useita kertoja, mutta asia ei vain mene perille.

Ap

Mun mielestä sä teit oikein kun peruit reissun. Miten tyttösi suhtautuu tilanteeseen; huomaako hän että tilanne on epäreilu pikkuveljeä kohtaan?

Vierailija
14/20 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun mielestä sä teit oikein kun peruit reissun. Miten tyttösi suhtautuu tilanteeseen; huomaako hän että tilanne on epäreilu pikkuveljeä kohtaan?

Huomaa. Ja yleensä on ymmärtänyt kun ollaan asiasta puhuttu. Nyt tämä mökkireissu oli vain niin odotettu juttu, että pahoitteli mielensä

Eikä kyse ole siitäkään että vaarilla ja tytöllä olisi samat kiinnostuksenkohteet. Tai että poika olisi tyttöä villimpi, meillä se on toisinpäin.

Ap

Vierailija
15/20 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kirjoitus ihan samoilla teksteillä ilmestyy palstalle säännöllisesti. Onhan se tietty kätevä käyttää copy & pastea.

Vierailija
16/20 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän vaan vaari käytä tyttöä hyväksi ?! 😮 kuulostaa kauhealta mutta tätäkin tapahtuu

Mulle tuli kanssa sama mieleen.... Nimittäin toi et pyytää tyttöä mökille yöksi ja ostelee jatkuvasti lahjoja tytölle!

Vierailija
17/20 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on jäätävää, että isoidän halu viettää tyttärentyttären kanssa aikaa käännetään heti pedofiliaepäilyksi...

Itse olin pikkutyttönä "papantyttö".. olisin muuttanutkin papalle. Olin äitini luontoinen ja näköinen, äidinisäni oli siis helppo kanssani olla. Ja siinä ei mitään pedofiliaa ollut!

Vierailija
18/20 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tekee samaa. Lapsenlapset on kolmesta eri perheestä, meidän lasta ja yhtä lasta toisesta monilapsisesta perheestä suositaan.

Me laitettiin stoppi oman lapsen kohdalla, sanottiin suoraan että kaikki muutkin otettava huomioon omalla vuorollaan ja me pidetään huoli että meidän lasta ei suosita.

Aiheuttaa kateutta ja eripuraa sisaruksissa ja serkuksissa.

Toissa vuonna olisi vienyt meidän tytön ulkomaille, ilmoitettiin että ei lähde ennenkuin yksi toisista serkuksista pääsee.

Vierailija
19/20 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tekee samaa. Lapsenlapset on kolmesta eri perheestä, meidän lasta ja yhtä lasta toisesta monilapsisesta perheestä suositaan.

Me laitettiin stoppi oman lapsen kohdalla, sanottiin suoraan että kaikki muutkin otettava huomioon omalla vuorollaan ja me pidetään huoli että meidän lasta ei suosita.

Aiheuttaa kateutta ja eripuraa sisaruksissa ja serkuksissa.

Toissa vuonna olisi vienyt meidän tytön ulkomaille, ilmoitettiin että ei lähde ennenkuin yksi toisista serkuksista pääsee.

Lisään vielä että kyse mummosta.

Vierailija
20/20 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet herännyt tilanteeseen.

Omasta kokemuksesta voin sanoa että kyllä tuollainen suosiminen ja syrjiminen jää mieleen. Ei nyt ehkä mitään traumoja aiheuta mutta vaikuttaa vaarin ja poikasi väliseen suhteeseen.

Itse koin syrjimistä pappani puolelta kun olin pieni. Suvun pojat saivat huomiota ja kehuja urheilu ja koulusuorituksista jne. Minä kun satun olemaan tyttö niin jäin aina taka-alalle. Pappa puhui aina siitä kun on kiva kun "pojat" tulevat käymään. Sitten kun joku mainitsi että "Onhan se varmasti kiva kun "Anna-Liisa" tulee käymään? Eikö niin?" Niin aina tuli jotain epämääräistä mölinää vastaukseksi. Vanhemmat ottivat asian puheeksi mutta eipä tuo niitä kuunnellut.

Sanotaanko että nyt n. 20v myöhemmin asia käy silloin tällöin mielessä enkä ole niin läheinen pappani kanssa kuin mamman joka on aina ollut minun tukena. Rakastan molempia isovanhempia mutta kyllä tuo jonkun verran vaikuttaa.

Ehkä parasta olisi antaa pojalle kotona huomiota ja kertoa että hän on rakas, tärkeä ja hyväksytty. ( en tietenkään tarkoita suosimista) Ja tosiaan jatkaa keskusteluja vaarin kanssa. Auttaisiko että ehdottaa vaaria "kokeilemaan" pojan kanssa oloa kahdestaan muutaman kerran vaikka sitten lyhyen ajan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi