Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ovat nykyään kylmiä ja itsekkäitä oman navan tuijottelijoita, jotka eivät välitä kanssaihmisistä yhtään

Vierailija
19.05.2016 |

Herkkyys tuntuu olevan kuin synti. Ei saa olla herkkä saati sitten näyttää sitä. Aina hoetaan, että herkkä ei pärjää työelämässä, se on kuin jokin vamma. Missä on empatia? Täälläkin kommentoidaan ilkeästi muiden keskusteluja, vaikka sillä ihmisellä saattaa oikeasti olla kova hätä ja ne kommentit ei auta tilannetta yhtään. Ajatteletteko koskaan käytöstänne? Se on kuvottavaa.

Ei osata olla iloisia muille tapahtuvista hyvistä asioista. Mitä se teiltä on pois? Kun oppii tuntemaan iloa muiden puolesta, saa vain lisää iloa omaankin elämään. Ei se tarkoita että olisi itse jotenkin huonompi ihminen jos joku muu menestyy elämässään. Minulle on tapahtunut paljon pahaa ja harvoin mitään hyvää tapahtuu, mutta osaan silti iloita muiden puolesta enkä ole kateellinen tai katkera. Hyvä että edes jollain täällä on asiat hyvin. En minä toivo kenellekään kurjuutta.

Kyllä, tämä on yleistys ja niitä hyväsydämisiäkin ihmisiä vielä on, mutta varsin suuri osa näyttää kuuluvan tähän juuri kuvailemaani kategoriaan. Raskasta elää tällaisessa maailmassa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en toivo hyvää ilkeille ja itsekkäille ihmisille. Mielestäni sellaiset ihmiset jotka eivät välitä muista, eivät ole ansainneet hyvää.

Toivon hyvää kilteille ja epäitsekkäille ihmisille.

Minusta se on vaan jotenkin väärin jos paskiainen saa hyvää. En osaa sellaista hyväksyä.

Vierailija
2/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en toivo hyvää ilkeille ja itsekkäille ihmisille. Mielestäni sellaiset ihmiset jotka eivät välitä muista, eivät ole ansainneet hyvää.

Minusta se on vaan jotenkin väärin jos paskiainen saa hyvää. En osaa sellaista hyväksyä.

En minäkään varsinaisesti hyvää toivo, mutta en toivo pahaakaan. Parasta on sulkea sellaiset ihmiset pois mielestään ja olla tuhlaamatta energiaa heihin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kauhistus. Onneksi ap on kaikkea muuta, varsinkin hyvää. 

Vierailija
4/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kauhistus. Onneksi ap on kaikkea muuta, varsinkin hyvää. 

Kerro ihmeessä lisää. Etenkin siitä, miten voit aloitukseni perusteella tietää millainen ihminen olen. Se, että yritän herätellä ihmisiä ja kerron suoraan havainnoistani, ei tee minusta mielestäni ''kaikkea muuta''. 

Vierailija
5/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin :(

Vierailija
6/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa mentaliteetti nyt on ollut aina sellainen, että pitää vain purra hammasta ja olla luulematta liikoja kestään tai mistään. Herkkyyttä on pidetty heikkoutena ja jonkinlaisena kehityshäiriönä, ja asioista iloitsemista naiivina hömpötyksenä. Minusta suunta on nykyään pikemminkin se, että herkkyys ja positiivinen elämänasenne aletaan hiljalleen nähdä luonteenvahvuuksina. Sosiaalinen media voi toki antaa sen kuvan, että ihmiset ovat entistä tunteettomampia ja itsekkäämpiä, sillä some tunnetusti madaltaa ihmisten kynnystä kaikensorttiseen kommentointiin. Yleinen fiilis on kuitenkin mielestäni se, että niistä menneiden aikojen ankarista asenteista ollaan pääsemässä eroon ja että nykyään ihmisen on lupa tuntea tunteita.

Vierailija
7/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun on alettu puhua erityisherkkyydestä niin huomaa miten aggressiivisesti jotkut siihen reagoivat.

Siis tulevat joka paikkaan huutamaan muotidiagnoosia ja syyttelevät erikoisuuden ja huomion hauksi.

Vierailija
8/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on naisia jotka hyökkäävät paremman näköisen naisen kimppuun. Naisia jotka eivät ole sujut oman elämänsä kanssa. Heidät on jätetty ja he kostavat niille joilla oli varaa jättää.

Vierailija
9/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen, että kuitenkin parempaan päin ollaan menossa.  Esimerkiksi eläinsuojelu on mennyt valtavasti eteenpäin, samoin lastensuojelu. On kokonainen sukupolvi ihmisiä, joille ei tulisi mieleenkään lyödä lasta tai eläintä, esimerkiksi.

Itselläni on etuoikeus elää lämpimien ja empaattisen ihmisten kanssa, ja tehdä työtä jossa näkee ihan tavallisten ihmisten hyvyyden. Minulla on vahva usko siihen,että ihmisissä on pajon hyvää. Aina välillä vastaan tulee näitä mätiä omenia, ja silloin tunnen voimakasta myötätuntoa näiden ihmisten läheisiä kohtaan. Mitä tuhoa voikaan ilkeä ja tunteeton ihminen aiheuttaa muille.

Vierailija
10/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ajatella ja katsella maailmaa noin negatiivisesti. Näen asiat ennemminkin positiivisessa mielessä ja en huolehdi turhista. Samassa hengessä elävät myös ystäväni ja pärjäämme vaikka vastoinkäymisiä tulisikin. En viitsi märehtiä täällä olevia kirjoituksia, eivät ne minua mihinkään suuntaan hetkauta ja en ymmärrä miksi ap ja kumppanit edes viitsivät vaivautua vieraiden höpötyksiä itkemään. Muita ei voi muuttaa, mutta itseään voi. Sitä pitää pysyä tällaisilta sivustoilta pois jos kirjoituksia ei osaa olla laittamatta oikeaan mittakaavaan, eli toisin sanoen unohtaa ja antaa olla. Itseään voi käskeä pysymään täältä pois. Onnistuuko ap?

Vierailija
11/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi oli hyvin ristiriitainen ap. Kehut retostat itseäsi ja haukut muita lausetolkulla. :D Todella nolo kirjoitus.

Vierailija
12/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyyttä on käytetty liikaa hyväksi manipuloimaan muita ihmisiä. Ei sellainen kuulu työpaikalle että pyritään väkisin saamaan oma tahto läpi tai ylimääräistä huomiota sillä että pistää itkuksi kaikissa vähänkin hankalimmissa tilanteissa. Ihminen voi olla herkkä ilman taka-ajatuksia tai olla herkkä mutta silti pysyä asiallisena ja kontrollissa. AP kuulostaa juuri näiltä ihmisiltä joka julistautuu herkäksi ja haluaa että muut toimivat hänen pillinsä (tai pillityksensä) mukaan.

Vierailija
13/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos nämä sinun silmissä itsekkäät ja ilkeät pitävät sinua itsekkäänä ja ilkeänä ja tästä syystä ajattelevat ettet ole ansainnut hyvää?

Minkä perusteella luokittelet ihmiset näihin kategorioihin. Joku voi olla ulkopuolisille täysin kylmä vaikka ujouden tai mielenterveysongelmien takia, mutta omalle perheelle täyttä kultaa. En ole koskaan tavannut ihmistä joka ei ole joskus ollut "paskiainen". Tällä logiikalla kukaan ei ole ansainnut hyvää.

Ennemmin ajattelisin kylvää näihin ihmisiin hieman iloa ja huomiota. Se nimittäin tarttuu.

Vierailija
14/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sanottiin ainakin jo 1800-luvulla.

Vierailija
15/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on naisia jotka hyökkäävät paremman näköisen naisen kimppuun. Naisia jotka eivät ole sujut oman elämänsä kanssa. Heidät on jätetty ja he kostavat niille joilla oli varaa jättää.

Hei tämähän on totuus jonka moni mies on suustaan päästänyt. Älkää nyt itkekö hiirinaiset.

Vierailija
16/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkkyyttä on käytetty liikaa hyväksi manipuloimaan muita ihmisiä. Ei sellainen kuulu työpaikalle että pyritään väkisin saamaan oma tahto läpi tai ylimääräistä huomiota sillä että pistää itkuksi kaikissa vähänkin hankalimmissa tilanteissa. Ihminen voi olla herkkä ilman taka-ajatuksia tai olla herkkä mutta silti pysyä asiallisena ja kontrollissa. AP kuulostaa juuri näiltä ihmisiltä joka julistautuu herkäksi ja haluaa että muut toimivat hänen pillinsä (tai pillityksensä) mukaan.

Näin minäkin heti ajattelin aloitusta lukiessani. Tällaisia ihmisiä on valitettavan paljon. Ja kun asiat eivät mene heidän pillinsä mukaan, ovat muut silloin herkkää Lotuksen kukkaa vastaan ja he saavat kuulla kunniansa takuulla tavalla tai toisella. Nämä "herkät" ovat joskus jopa vähän narsistisia ja haluavat itseään kohdeltavan eri tavoin kuin muita. He haluavat erityiskohtelun. Usein vain herkillä on ongelmia, ei muilla.

Vierailija
17/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos nämä sinun silmissä itsekkäät ja ilkeät pitävät sinua itsekkäänä ja ilkeänä ja tästä syystä ajattelevat ettet ole ansainnut hyvää?

Minkä perusteella luokittelet ihmiset näihin kategorioihin. Joku voi olla ulkopuolisille täysin kylmä vaikka ujouden tai mielenterveysongelmien takia, mutta omalle perheelle täyttä kultaa. En ole koskaan tavannut ihmistä joka ei ole joskus ollut "paskiainen". Tällä logiikalla kukaan ei ole ansainnut hyvää.

Ennemmin ajattelisin kylvää näihin ihmisiin hieman iloa ja huomiota. Se nimittäin tarttuu.

No siinähän ajattelevat ihan vapaasti.

Minä säästän hyvän energiani kilteiksi katsomilleni ihmisille ja sillä sibuli.

Olen niin epätäydellinen ihminen ettei kykyni riitä äitiamman tai jeesuksen tavoin lempeydellä rakastamaan kaiken maailman raakalaisia.

En yritäkään olla mikään pyhimys.

Vierailija
18/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin heti ajattelin aloitusta lukiessani. Tällaisia ihmisiä on valitettavan paljon. Ja kun asiat eivät mene heidän pillinsä mukaan, ovat muut silloin herkkää Lotuksen kukkaa vastaan ja he saavat kuulla kunniansa takuulla tavalla tai toisella. Nämä "herkät" ovat joskus jopa vähän narsistisia ja haluavat itseään kohdeltavan eri tavoin kuin muita. He haluavat erityiskohtelun. Usein vain herkillä on ongelmia, ei muilla.

Uskotaan jo että herkät ihmiset on pahoja narsisteja kun sitä on niin saakelin monta kertaa täällä palstalla julistettu. Selväksi tuli. Joo joo, ei tarvitse enää jankata.

Vierailija
19/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teeskenneltykään hyvyys ei ole oikein mistään kotoisin. Mistä sitä tietää, miten vaikeaa sillä ihmisellä on joka saa hänet toimimaan kuten toimii. Itse ajattelen niin, että jos pahastun muiden käytöksestä silloin kun he eivät toimi tarkoituksellisesti pahasti (toki sitä voi olla välillä vaikea erottaa) niin olen itse vastuussa tunteistani. Ei helppoa, mutta palkitsevaa siinä mielessä, että jos joskus pääsen siihen niin se vapauttaa odottamasta muilta asioita, ja syyttämästä muita, vaan oma hyvä mieli syntyy siitä, että merkitsen itselleni.

Vierailija
20/28 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät koskaan hyökkää kenenkään kimppuun. Miehet ovat niin täydellisiä etteivät tekisi pahaa kärpäsellekään.