Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Lopetetaan oppilaiden kutsuminen tytöiksi ja pojiksi"

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mun kaikki kestää... tai älä annakaan!

Vierailija
2/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen olevani mutanttininjakilpikonna ja pisti kiehumaan ihan kunnolla, kun joku kutsui koulussa minua pojaksi! En ole mikään saatanan ihminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oppilaita pitäisi tytötellä tai pojitella? Mitä hyötyä siitä on?

Vierailija
4/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen olevani mutanttininjakilpikonna ja pisti kiehumaan ihan kunnolla, kun joku kutsui koulussa minua pojaksi! En ole mikään saatanan ihminen!

Hahahhaa, lasten ja nuorten itsemurhayritykset ovat aina niin hauska vitsailukohde!

Vierailija
5/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lopetetaan oppilaiden kutsuminen tytöiksi ja pojiksi

No ei kai niitä yleisesti tytöiksi tai pojiksi kutsuta, vaan omilla nimillään. Ryhmää puhuteltaessa on luonnollista käyttää niistä tällaista yhteistä nimeä esim. hei te vihreäpaitaiset.

2. Käytetään oppilaasta sitä nimeä, mitä hän itse haluaa

No eiköhän näin tehdä jo, jos siis nimi on jotenkin järkevä ja yleisesti lapsen kutsumanimenä. En itse pitäisi, jos oma alakouluikäinen lapsi keksisi että hän haluaa että häntä kutsutaan koulussa Ercci-Liizaksi ja opettaja kutsuisi häntä sitten Ercci-Liizaksi keskustelematta asiasta ensin kanssani.

3. Muodostetaan istumajärjestykset, ryhmät ja jonot muun kuin sukupuolen perusteella

Yleensähän nämä miksataan just niin, että kaikissa noissa on sekä tyttöjä että poikia tai sitten ihan vaan arpomalla. Mitä väärää siinä on? 

4. Puretaan sukupuolen perusteella muodostetut opetusryhmät

Tyttöjen matikanryhmä ja poikien matikanryhmä? Ei taida olla tällaista.

5. Tehdään koulun vessoista yksittäisiä ja jätetään ne merkitsemättä tytöt/pojat

Yksittäisiä ei tarvitse olla, mutta etenkin alakoulussa vessatila, jossa voisivat yhtälailla tytöt ja pojat asioida olisi minusta hyvä.

6. Otetaan yhdenvertaisen ja sukupuolisensitiivisen toimintakulttuurin rakentaminen vakavasti

Hyvä.

7. Aloitetaan kokonaisvaltainen, ihmisoikeuksiin perustuva, ikätason mukainen seksuaalikasvatus heti ensimmäisellä luokalla

No miksei, mutta ekaluokkalaiset tuskin hyötyvät seksuaalikasvatuksesta vielä juurikaan.

8. Tarkastellaan yhteiskunnan ylläpitämiä normeja eli oletuksia siitä, millaisia ihmiset ovat – ja puretaan normia kahdesta sukupuolesta ja heteroseksuaalisuudesta

On hyvä tarkastella yhteiskunnan normeja, mutta normi kahdesta sukupuolesta ja heteroseksuaalisuudesta on minusta ok, kun suurin osa väestöstä näitä edustaa. Totta kai on tärkeää opettaa, etteivät kaikki ole heteroseksuaaleja ja se on yhtälailla ok tai että kaikki eivät koe olevansa tyttöjä tai poikia, mutta sen pidemmälle on ihan turha viedä näitä juttuja. 

9. Kunnioitetaan jokaisen oikeutta määritellä tai jättää määrittelemättä itse itsensä

Hyvä.

10. Tehdään huolellisesti koulun oma opetussuunnitelma ja suunnitelma oppilaiden suojelemiseksi väkivallalta, kiusaamiselta ja häirinnältä

Hyvä.

11. Puututaan tiukasti, mutta ratkaisukeskeisesti kiusaamiseen ja ristiriitoihin

Hyvä.

12. Tarjotaan oppilaille oikea-aikaista terveydenhuoltoa ja tukea kouluterveyshuollon kautta

Toteutuu.

13. Tuodaan esiin sukupuolen ja seksuaalisuuden moninaisuus myös vanhempainilloissa

Hyvä. 

14. Jos oppilaan hyvinvointi sitä vaatii, turvaudutaan lastensuojelun apuun

Hyvä

Vierailija
6/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahhaa, lasten ja nuorten itsemurhayritykset ovat aina niin hauska vitsailukohde!

Hirveän moni poika varmaan tappaakin itsensä kun heitä kutsuu pojiksi.

Samalla lailla kun moni ihminen tappaa itsensä kun häntä kutuu ihmiseksi.

Vierailija
7/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomi on ikinä selvinnyt ilman seksuaali-identiteettien moninaisuuden korostamista alakoulussa?

Vierailija
8/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on jo sukupuolineutraali 3. pronominikin, joten ei tarvitse enää ruveta hiuksia halkomaan.

Vierailija
9/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta mikä pelle tuo Toivola

Vierailija
10/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taisteluhelikopteri identiteetiltäni ja olen syvästi masentunut, koska identiteettiäni ei huomioda kaikkialla. Kaupassakin minua syrjitään kun minulle ei ole omaa koria, jossa identiteettini on otettu huomioon. Taisteluhelikopterit ovat tavallisia ihmisiä eikä meitä saa syrjiä. 

#PrayForTaisteluhelikopteri2016

Vierailija
11/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveän moni poika varmaan tappaakin itsensä kun heitä kutsuu pojiksi.

Samalla lailla kun moni ihminen tappaa itsensä kun häntä kutuu ihmiseksi.

Kolmannes transsukupuolisista nuorista yrittää itsemurhaa. Sillä, kunnioitetaanko ihmisen itsemäärittelyoikeutta, on elintärkeä merkitys.

Vierailija
12/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa avata linkiä, mutta arvaan sunnilleen, mitä sieltä löytyy...

Ihminen ei voi taistella omaa biologiaansa vastaan. On luonnon sanelemaa, että ihmiset syntyvät joko tytöiksi tai pojiksi. On normaalia kutsua tyttöä tytöksi ja poikaa pojaksi. Joka tuota ei käsitä niin ei voi mitään. 

Suurimmalla osalla ihmisistä on ihan oikeita ongelmia (kaikilla ei ilmeisesti ole???) joten niitä tehdään tyhjästä. 

Jotkut liikaa lukeneet muuttuvat kummallisiksi ja alkavat suoltaa tosi hämärää juttua. Kadottavat "realiteetit". 

Vierailija
13/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Suomi on ikinä selvinnyt ilman seksuaali-identiteettien moninaisuuden korostamista alakoulussa?

Moni ei olekaan selvinnyt, vaan on päätynyt ennenaikaiseen hautaan. Toinen pakotie on ollut ulkomaat kuten Ruotsi kynnelle kykeneville.

Vierailija
14/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaksi on menny maailma.

Vierailija
15/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän esim. luokassa on typerää komentaa, että nyt tytöt olkaa hiljaa jos puolet tytöistä on jo muutenkin hiljaa.

Vierailija
16/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperilla tuo kuulostaa hyvin hienolta ja ideologiselta unelmalta. Kuitenkin siinä pelkästään "kohta": estää kiusaaminen on ollut kouluille hankala tehtävä....

Auttaako sukupuolien kieltäminen ketään normaalia ihmistä? 

Transsukupuolisten elämä tulee ehkä helpommaksi, mutta muille siitä tulee vaikeampaa. Normaali ihminen näkee edelleen itsensä oman sukupuolensa kautta. Väitän, että lapselle tuottaa hankaluuksia kun omaa identiteettiä aletaan hämärtää. "Ai eikö tuota poikaa saa sanoa pojaksi, miksi ei saa, sehän on poika" 

Vierailija
17/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitäisi siirtyä numerojärjestelmään. Olisi numerot ensin vaikka tytöt olisivat parittomat numerot ja sitten pojat olisivat parilliset numerot ja näin mentäisiin eteepäin kunnes päätetään vaihtaa äkillisesti numerointia ja saadaan siihen vaihtuvuus.

Vierailija
18/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakataan kutsumasta tyttöjä tytöiksi ja poikia pojiksi, mutta ollaan sukupuolisensitiivisiä. Jestas. Tytöt ova tyttöjä ja pojat poikia, ja sitten on joitakuita harvoja, jotka aidosti sijoittuvat välille.

Taitavat nuo kaikenmaailman sukupuolisensitiiviköt seota omaan näppäryyteensä vuosi vuodelta pahemmin.

Vierailija
19/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hän lastensuojelulla viittaa? Ai jos vanhemmat eivät päästä 13-v Setan nuorteniltaan tai suostu kutsumaan Emmiä Eemiliksi jos Emmi kokee itsensä pojaksi?

Jenkeissä kuulemma otettu huostaan lapsia jos vanhemmat eivät hyväksy homoutta. Tiedä sitten onko totta..

Vierailija
20/56 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeesti :DDDDDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän