Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kohtuullinen auton kustannusten jako?

Vierailija
19.05.2016 |

Mun käteenjäävä tulo on 35 prosenttia meidän perheen tuloista. Mies maksaa työsuhdeautosta 730 euroa kk, tähän kuuluu dieselin, huollot ym. Hän menee autolla töihin ja vie lapset samalla kouluun. Lapset eivät ole lähikoulussa, mutta miehen työpaikka on 5 min päässä koululta. Mun työ on 10 km päässä keskustassa.

Mä kuljen työmatkat julkisilla. Seutulippu maksaa 102 euroa per 30 euroa. Auto on minun käytössäni lähinnä viikonloppuisin jos tarvitsen sitä. Yleensä tarvitsen kaupassa käyntiin. Yhdessä käymme joskus ystävillä.

Mikä on teidän mielestänne kummallekin kohtuullinen osuus auton kustannuksista?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä samaa vanhaa, vaikka joka ilta.

Vierailija
2/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä perheen tulonsaajien tulot ovat yhteistä tuloa josta rahoitetaan perheen kaikki menot. Eli en kyllä ymmärrä että maksaisit miehelle jotain auton käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

35% miinustetaan lippusi hinnasta 65% osuudella lipustasi.

Vierailija
4/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP lisää: meillä maksetaan muut kulut tulojen suhteessa, mutta tämä kulu on ongelma. Joudun kulkemaan seutulipulla, mutta mies odottaa minun osallistuvan autoon samassa suhteessa kuin muihin kuulisin vaikka en voi sitä käyttää silloin kun haluan . Jotain mun tulee maksaa, mutta mikä on kohtuullista teidän mielestä.

Vierailija
5/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sikamaisen kallis auto.

Vierailija
6/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi uuden työsuhdeauton hinta, sisältää huollot ja dieselin

Vierailija
7/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran maksat kaikista muista kuluista vain 35%, niin minä kyllä sinuna kehtaisi alkaa inisemään jostain parista sadasta autokulujen suhteen. Aika paljon enemmän taidat teidän suhteessanne kuitenkin saada kuin mistä maksat.

Vierailija
8/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethan ovat puoliksi sinun, joten tietysti autolla kuskaaminen on myös sulle kuuluvaa kustannettavaa.

Ja toisaalta sun kaupassakäynti hyödyttää myös miestä. Ja miehen töissäkäynti taas sua. Joten... mikä mahtaa olla lopputulos?

Vierailija
9/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullista olisi 0e. Koska kyseessä on työsuhdeauto joka miehellä olisi jokatapauksessa, ei lasten kuljettamisesta tai teidän viikonloppunne ajeluista tule miehelle mitään lisäkuluja. Vai väittääkö mies että ilman perhettä hän ei olisi työsuhdeautoa ottanut?

Vierailija
10/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulut on miehen toivomuksesta jaettu noin. Minä en ole voinut vaikuttaa auton hintaan, en merkkiin, en siihen että voisin ottaa sen viikolla käyttööni.

Vierailija
11/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auto ei kuulu sulle tippaakaan.

Vierailija
12/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun työssäkäynti miestä. Vaikka hänellä on isommat tulot, ei hänkään pystyisi yksin pitämään isoa taloa, autoa jne

Vierailija
13/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä noin kallista pitää..ostaa omaksi ja lyhentää 300/kk

Vierailija
14/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nimelläni olisin ilman autoa, mutta miehen mielestä ei pärjätä ilman.

Vierailija
15/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksaa huollot, dieselin ja ottaa omaan takkiin arvonalenemisen?

Vierailija
16/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä miehen kuuluu maksaa auto kokonaan. Eihän se ole sinun, vaan miehen. Saat käyttää sitä joskus. Jos nyt jotain pitäisi sun maksaa, niin varmaan polttoainekulut ajamistasi matkoista. Mitä mieltä sun mies on auton kulujen jakamisesta ja miten olette ne jakaneet tähän saakka?

Vierailija
17/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko seutulippusi siis kokonaan itse vai maksaako mies siitä osuutensa? Jos maksat itse, niin auton kulut ja seutulippu lasketaan yhteen ja maksat korkeintaan niiden yhteissummasta oman prosenttiosuutesi. Käytännössä siis seutulippusi ja autosta 190 euroa. Sekin on mielestäni paljon autosta, jota et kuitenkaan voi halutessasi käyttää.

Vierailija
18/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta miehen auton käyttäminen kokonaan, ja sitten kuskaatte lapsia ja käytte kaupassa jne vuorotellen. Mies tietysti tekee kaiken autollaan, ja sinä millä ikinä keksitkin. Kyllä lompakkoloiset osaa...

Vierailija
19/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käteenjäävä tulo on 35 prosenttia meidän perheen tuloista. Mies maksaa työsuhdeautosta 730 euroa kk, tähän kuuluu dieselin, huollot ym. Hän menee autolla töihin ja vie lapset samalla kouluun. Lapset eivät ole lähikoulussa, mutta miehen työpaikka on 5 min päässä koululta. Mun työ on 10 km päässä keskustassa.

Mä kuljen työmatkat julkisilla. Seutulippu maksaa 102 euroa per 30 euroa. Auto on minun käytössäni lähinnä viikonloppuisin jos tarvitsen sitä. Yleensä tarvitsen kaupassa käyntiin. Yhdessä käymme joskus ystävillä.

Mikä on teidän mielestänne kummallekin kohtuullinen osuus auton kustannuksista?

Kohtuullista on se, että laitatte tulonne yhteen ja maksatte sen mitä tarvii maksaa.

Miksi porata tyhjästä?

Sinkkumies

Vierailija
20/35 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat ukolle pesää ja huulihölkkää aina kun se haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän