Miksi toimeentulotuki maksetaan miehen tilille?
Siis mikä logiikka tässä on? Olen joutunut hakemaan toimeentulotukea kaksi kertaa elämäni aikana. Toinen oli viitisen vuotta sitten. Asuin silloin yhdessä exäni kanssa. Minä laitoin kaikki hakemukset ja olin aina päähakija. Silti rahat pärähtivät miehen tilille.
Sama tilanne tänä kesänä, kun jäimme nykyiseni kanssa ilman kesätöitä (molemmat opiskelijoita). Minä huolehdin kaikki ja olen ollut ainoana tekemisissä sosiaalitoimen kanssa. Taas rahat tulevat miehen tilille. -.- Minä olen tässä taloudessa se, joka vastaa ruokaostoksista ja muista, koska osaan käyttää rahaa vastuullisemmin kuin mieheni.
Ärsyttää pyydellä mieheltä vähäisiä ropoja että saa käydä kaupasta ostamassa ruokaa. Miksi se menee näin? Miksi ei voi tehdä edes niin, että tt-tuen henkilökohtaiset osuudet maksettaisiin erikseen omille tileille? Huoh.
Kommentit (23)
Siis mitä ihmettä, onko sossulla muka tosiaan joku "linja" tässä asiassa? Eikö se ole selvintä että maksetaan se sille tilille minkä asiakas ilmoittaa?
Ei sitten ollenkaan ole juolahtanut mieleen ilmoittaa omaa tilinumeroasi, etkä ole tullut ajatelleeksi kysyä sitä asiaa maksajalta.
Toiseksi, voisit suoraan ilmoittaa, että tuki on maksettava HAKIJAN tilille, koska hakijalla ei ole käyttöoikeutta muulle tilille.
Tuo on silkkaa teeskentelyä, että työntekijällä menisi paljon aikaa sen tarkistamiseen, onko perheen toiselle henkilölle maksettu jo. Sanoisin, että tarkistus vie noin 20 sekuntia - mikä se sitten on kenellekin paljon työaikaa ja mikä ei.
Lapsilisä on jo vuosikymmeniä tullut sille tilille mikä hakemuksessa lukee. Mistä ne edes tietäisi talouden toisen osapuolen tilinumeroita ja mille tileistä ellei sitä ole erikseen ilmoitettu?