Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikäs on mielestäsi suurin ikäero jonka voisit kuvitella lapsillesi?

Vierailija
23.02.2006 |

juu, tiedän että ei sitä aina voi niin suunnitella. Mutta mulla on jotenkin ollut ajatus, että jos ei kuulu seuraavaa lasta kun nuorin täyttää 6, niin sitten on jo liian pitkä ikäero. Alkaa olla jo niin etäistä se kanssakäyminen, erilaiset intressit heti pienestä ym. ymmärtääkö kukaan pointtiani?

En missään nimessä tuomitse toisinajattelijoitakaan..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista eikä kyllä toivottavaakaan.

Vierailija
2/15 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 6v,5v ja 9kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 13 (melkein 14) vuotta ikäeroa pikkusiskooni ja meillä ei kylläkään ollut sellaista yhteistä juttua ennekuin nyt kun meillä on molemmilla pieniä lapsia.

Minä olin siskoni hoitaja enempikin kuin sisko (leikkikaveri) ja kun mulla oli menovaihe, oli siskollani " pottakoulua" ja uhmakohtauksia.

Kun minä menin naimisiin, hän oli radikaali teini " eikä voinut vähempi kiinnostaa" .

siksi olen ylen onnellinen nyt kun saadaan jo jutella jostain yhteisestä.

ja siitäkin olen niin onnellinen, kun omat lapseni ovat alle kahden vuoden ikäerolla toistensa parhaat kaverukset. se on sitä mitä jäin kaipaamaan omasta lapsuudestani. muilla kavereilla oli siskoja ja veljiä, mulla ei.. oli kavereita, mutta se ei lomamatkoilla tai koti-iltoina paljon lohduttanut..

t. ap

Vierailija
4/15 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat parhaita kavereita keskenään! 6v ja 5v leikittävät vauvaa ja tykkäävät kovasti vauvasta.Todella hyvät ikäerot :)

Vierailija
5/15 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vaan on, ei ollut suunniteltu niin, mutta neitokainen ilmeisesti päätti että hänen aikansa tulla maailmaan oli vasta silloin.

Vierailija
6/15 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät yhdessä rock-konserteissa ja ulkomaanreissuilla, sekä puuhaavat juttuja puusepänverstaassa yms. Pikkuveli on nyt 20v.

Vierailija
7/15 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välissä on 16-vuotias ja 12-vuotias....

Vierailija
8/15 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan liikaa. Ei yhtään mitään yhteistä. Pelkkää sekasortoa ja epäjärjestystä seuraa näiden isojen ja pienen kanssakäymisestä. Neljättä ei tästä viisastuneena enää yritetäkään hankkia, koska ikäeroa tulisi yli 4 vuotta, siis aivan liikaa meidän perheeseen.

Ystävän perheessä on 3 lasta 7 vuoden ikäeroilla ja hyvin menee.

Vierailija
9/15 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oman jaksamiseni sekä parisuhteen kannalta olen ajatellut, etten haluaisi iltatähteä yli 10 vuoden ikäerolla perheen nuorimpaan lapseen. Tuntuisi raskaalta olla jatkuvasti pienen lapsen äiti/isä.

Nostan hattua kylläkin niille, jotka moista kestävät ;) Itselläni on melkein 13 vuotta ikäeroa pikkusiskooni ja olemme olleet alusta asti erityisen läheisiä. Hän on aina varmasti PIKKUsisko, mutta suloisella tavalla :) Tosi rakas edelleen (nyt ollaan 29 ja 17 v.).

Ennemminkin lapsen kannalta kammoksuisin liian pientä ikäeroa, silloin ei saisi olla rauhassa perheen pienin. Eikä se lyhytkään ikäero takaa, että leikit tai kiinnostuksenkohteen menisivät yhteen, kyse on enempi tuurista ja kasvatuksesta sekä temperamentieroista. Jopa vuoden ikäero tekee sen, että jossain vaiheessa lapsilla on ihan omat kaverit. Etenkin, jos on kyse siskosta ja veljestä.

Ajattelenkin, että lapsen kannalta paras ikäero olisi n. 4-6 vuotta tai jopa enemmänkin. Mutta ei me ainakaan maltettu odottaa silti niin kauan... :D :D

Vierailija
10/15 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tädilläni 8 v. ikäero.

Vierailija
11/15 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ennemminkin lapsen kannalta kammoksuisin liian pientä ikäeroa, silloin ei saisi olla rauhassa perheen pienin.

Vierailija
12/15 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta kokemuksestani kaksosuudesta on PELKKÄÄ HYÖTYÄ kaksosille.

mutta itse asiaan. siskoni ja nuorimman veljeni ikäero on 23 vuotta. eihän siinä paljoa mitään yhteistä ole, mutta onhan se hienoa katsella kun pikkuveli kasvaa..:)

Vierailija
13/15 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäero vaikka 20 vuotta..

kun nuorena aloittaa niin..

Enkä todellakaan aattele että teen lapsen toiselle kaveriks, enkä ymmärrä miks muut silleen aattelee tai et on lapsista toisilleen seuraa.

meillä on lapsella kaverit pihassa, hoidossa ja harrastuksissa. ei tarvii seuran puutteesta kärsiä eikä pikkusisarusta tehdä leikkikaveriksi.

Vierailija
14/15 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ikäero vaikka 20 vuotta..

kun nuorena aloittaa niin..

Enkä todellakaan aattele että teen lapsen toiselle kaveriks, enkä ymmärrä miks muut silleen aattelee tai et on lapsista toisilleen seuraa.

meillä on lapsella kaverit pihassa, hoidossa ja harrastuksissa. ei tarvii seuran puutteesta kärsiä eikä pikkusisarusta tehdä leikkikaveriksi.

Ja niin kun toinenkin täällä sanoi, se että sisarukset tulevat toimeen keskenään on paljolti myös luonne kysymys kun minkälainen ikäero heillä on.

Todellakin, elämässä ei kaikkea voi aina suunitella. Minäkin olin suunitellut että kun esikoinen menee kouluun saisin toisen lapsen ja olisin sitten kotona ekaluokkailaisen kanssa. Mutta sitten kävi ihan eri tavalla. Nyt esikoinen on jo 12v ja vauvaa ei oo vieläkään kuulunut. Välillä olenkin miettinyt että miten tulevat esikoisen ja mahdollisen vauvan kanssa sisarsuhde toimia, mutta kun ei tiedä. Ja tähän voin vain todeta että tässä nyt vaan kävi näin.

Vierailija
15/15 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi