Näin taas äidin, joka teki synttäriostoksia
Lapsen synttärit. Kiva vakoilla, että minkä tasoisia tuotteita vieraille tarjotaan. Kertakäyttöastiat vaikuttavat olevan suosiossa. Samoin pakasteet, kuten pasteijat ja karjalanpiirakat.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Jep, ostan kertiksiä! Lapsen synttäreillä käy yleensä noin 15 lasta plus aikuiset eikä meillä ees oo arabiaa monellekymmenelle hengelle.
Niin ja häihin tuli tilan vuokraajalta ja tupareissakin oli kertikset.
Mä ostan aina kertakäyttöastiat lapsen juhliin, että saadaan lapsen toivoman teeman mukaiset astiat. Ostan myös pakastekarjalanpiirakoita, vaikka kaiken muun teenkin itse. Enkä kyllä koe olevani mitenkään parempi äiti, vaikka suurimman osan teenkin itse. Kaikilla ei ole aikaa. Eikä välttämättä taitoakaan. Ja lapsia ei varmaan paljoa kiinnosta onko herkut itse tehtyjä vai kaupasta.
Kerran on ollut lapsen synttäreillä oikeat astiat pöydässä. Olivat 13 vuotiaan prinsessasynttärit.
Aina ollut poikamainen tyttö ja nuorempana oli teemat kovin poikamaista. Nyt halusi teini-ikää juhlistaa prinsessana. Myös kaverit olivat pukeutuneet ihaniin tanssiaisvaatteisiin ja tiaroihin, joten pöydässä oli mummon vanhat ruusukupit ja shampanjalasit.
Kaikki tehtiin itse. Auttoi kummasti kun tyttö ja pari vierasta olivat touhuissa mukana etukäteen ja osa jäi vielä pyjamabileisiin yökylään, hoitivat siivoukset. Varjellen pesivät käsin kaikki. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on isoissa bileissä aikuisillekin kertikset, usein hiukan "paremmat", mutta silti. En todellakaan jaksa vahtia tiskejä kemuissa, ruokaan panostan kyllä täysillä.
Ruokailukokemuksessa ruoka on vain osa kokonaisuutta. Jokainen tyylillään, minulla aina oikeat lautaset käytössä - ulkona toki kovamuoviset astiat jotka sitten tiskataan. Vempulapahvilta on aika paskamaista syödä eikä mikään parempi ruoka tunnu siltä hyvältä syödä - hyvin laitettu ruoka menee vähän ohi (joka on väärin sekä ruokaa että ruuanlaittajaa kohtaan tietenkin).
Sanoisin että silloin on kyllä jo lähtökohtaisesti ruuan maussa tai ulkonäössä vikaa, jos osa mausta tosiaan muodostuu lautasen materiaalista.
maku ei ole sama asia kuin ruokailukokemus joten vaikka yritit olla nokkela meni se nyt vähän pieleen.
Vai että näit äidin joka teki synttäriostoksia. No kiitos tiedosta. Minä näin kaupassa urheilullisen näköisen timmin mimmin jolla oli korissaan jäätelöpaketti ja omenoita. Mitähän noista pitäisi ajatella? Jäätelö ilmeisesti joku tämän kesän hitti treenaajien keskuudessa?
Laitoin Killat lapseni 4 v kaverisynttärien kattaukseen, josta osa äideistä huolestuikin. Johon vastasin, että "nämä nyt ovat arkiastioitamme ja jos jotain särkyy, niin särkyköön. "He siihen, että "Arkiastioita? Meillä ei ole yhtenäisiä astioitakaan."
Nostin kolmena päivänä vaihe vaiheelta kaikkien leivontataiteen oppisääntöjen mukaan tekemäni kakun pöytään ja kehaisin, että olin noudattanut jopa ohjeita, enkä vain väsännyt kiireessä tällä kertaa "Hmm, tämähän onkin paras kakku, jonka olen koskaan tehnyt! Maistakaapa!" Myöhemmin, "Ottakaa vain lisää!".
Arvatkaa laitoinko seuraavana vuonna pelkkiä pahviastoita? Laitoin ja syynä ei ollut se, että astioita olisi mennyt rikki, vaan äitien vi##%%&%"neet ilmeet, kun räväytin auki astiakaappini ihan vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tarjonnut joskus itsetekemiäni herkkuja, mutta monesti, varsinkin viimevuosina, olen tarjonnut kaupan valmiita. Ihan positiivista kyllä, jos joku toinen on tehnyt itse vaikka kakun.
Kerran meni minulla vähän överiksi, kun olin tehnyt todella onnistuneita herkkuja ja kehotin lasten vanhempiakin jäämään nauttimaan niistä. Taisivat saada silloin paineita liiankin paljon, koska koin jääväni itse jotenkin ulkopuoliseksi. Parempi näyttää myös se puoli, että kelpaa minulle ne kaupan tuotteetkin.
ap
Ahhahhaa, vai että ihan paineita. No eivät tasan tarkkaan saaneet. Itse pidän leipomisesta ja olenkin itse tehnyt kaiken juhlissa tarjottavan, joskus ostan pakasteriisipiirakoita. Vieraille on tarjottavat maistuneet hyvin ja olen siitä iloinen, mutta ei se ole minua mihinkään ylentänyt. Ihmisillä on eri mielenkiinnon aiheet.
Jep, ostan kertiksiä! Lapsen synttäreillä käy yleensä noin 15 lasta plus aikuiset eikä meillä ees oo arabiaa monellekymmenelle hengelle.