Apua! Esimies käski keskustelemaan ja kanssaan, luottamusmies mukaan!
Olen ihan paniikissa herranjumala mä saan varmaan potkut!
Mitä mä nyt teen?
Kommentit (47)
Taloudelliset ja kuontalolliset syyt.
Vierailija kirjoitti:
Potkujen antamiseen ei tarvita luottamusmiestä. Olet rikkonut työehtosopimusta, käyttäytynyt sopimattomasti, jne...
Siis kyllä minä ainakin jouduin kutsumaan luottamusmiehen irtisanomiskeskusteluun kun irtisanoin alaiseni varoitusten jälkeen. Kuulemistilanteessa käytiin läpi varoitusten syyt ja keskusteltiin siitä voidaanko olettaa että alainen muuttaa tapansa, sen jälkeen luottamusmies, HR ja minä pidimme välipalaverin jossa luottamusmies kommentoi että hän on kuullut tarpeeksi eikä riitauta jos päädytään irtisanomiseen, ja sen jälkeen irtisanoin henkilön.
Voi olla kyseessä joku muita koskeva tilannekin. Jos joku työpaikallanne kiusaa jotakuta tms. Ja haluavat kysellä mitä mahdollisesti tiedät asiaan liittyen.
Kysy ihmeessä pomolta että onko sinulla aihetta olla huolissasi, että oletko tehnyt jotain väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä saat varotuksen jostain?
Luottamusmies on siellä sinun edun valvojana.No niinhän mäkin päättelin. Jo esimiehen vittuuntuneesta ilmeestä. Mistä voi saada varoituksen?
Mistä voi saada varoituksen? No esimerkiksi:
Luvattomista poissaoloista (esim. on kipeänä muttei ilmoita pomolle olevansa kipeänä)
Töiden tekemättä jättämisestä
Työn heikosta laadusta
Huonosta asenteesta (esim. kiusaa, on epäkunnioittava esimiestä kohtaan)
Onhan noita syitä niin monta kuin on varoitusten saajia.
Etkö voi kysyä, mitä asia koskee, jotta voisit valmistautua keskusteluun?
No, miten ap:lle kävi? (Onpa minut helppo saada uteliaaksi, toivottavasti tämä ei ole provo!)
Kävi ilmi että meitä on videoitu työpaikassamme. Joo, kyllähän tuolla ilmoitustaululla on tosiaan mainita että tallentava videovalvonta. Jäin eräänä iltana ylitöihin ja luulin olevani yksin, kunnes huomasin että joku mua tuijottaa. Siinä sitten huomasin että IT-osaston Jorma (nimi muutettu) katselee minua hymy huulillani. Tiesin että Jorma on aina ollut muhun vähän lääpällään, sellaista kevyttä flirttiä on ollut hänen kanssaan aina kahvihuoneessa ja muutenkin. Huomaisn että Jormalla pullottaa kevyesti eteen. No siinäpä sitten päätin että annetaan Jormalle elämänsä kyydit ja pyysin häntä luokseni. Hänhän tuli niin pyysin että josko hän haluaisi pienet iltapanot kanssani. Jorma oli heti valmiina. Siinäpä me sitten hoidettiin tilanne mun työpöydälläni ja tämä sessio on nyt sitten tallentunut videokameralle!!! Tätä "filmiä" sitten pyöritettiin siellä keskutelutilanteessa yhdessä pomon ja luottamusmiehen kanssa. Apua!! Meinasin kuolla häpeästä.
Pomolle tämä itse tilanne oli ihan ok, josko hänkin saisi osansa ja niinhän he saivat, molemmat! Huh, säästyin potkuilta! T. AP
Olet ollut kännissä tai huumepäissäsi työpaikalla? Se on todennäköisin. Ja jos olet olllut sairaslomalla kolmena peräkkäisenä kuukautena, sekin käy syyksi. Nykyään on aika tarkat merkit joista esimiesten pitää ottaa alainen puhutteluun ihan työsuojelu- ja terveyssyistä.
No voi vee! Se palaveri oli sitten esimiehen mukaan neuvottolu, jonka tarkotus oli ottaa esille meidän työyhteisön kannalta haitallisia seikkoja, jotks siis liittyy meikäläiseen ja tuoda nämä seikat tietooni ryhtymättä vielä mihinkään kurinpidollisiin toimenpiteisiin. Kyseessä oli kuulemma normaali työnantajan ohjaus ja johonkin muuhun oikeuteen liittyvä tapaaminen, johon henkilökunnan edustajaa edes tarvitsisi kutsua mutta tämän asian vakavuuden takia näin esimies päätti tehdä, erityisesti koska seuraava vaihe onkin sitten palaveri henkilöstöosaston kanssa ja mahdollisesti huomautus tai varoitus.
Siis voi helevatan helevata!! Mitä paskaa! No mä sanoin heti et haluan liiton lakimiehen paikalle ennen en ota mitään ohjausta vastaan. Mut esimies vaan sanoi, ettei tässä ole vielä sellaisesta kurinpidollisesta asiasta kyse että lakimiehellä olisi asian kanssa mitään tekemistä. Eikä edes silloin jos mennään henkilöstöosastolle puhumaan ole lakimiehet mukana. Jälkeenpäin toki voi olla yhteydessä juristiin jos haluaa. Ja se hinuri luottamusmies katteli kaikki katot ja lattiat läpitte eikä saanut sanaakaan suustaan. Sellanen täys nöösi hippipoika. Hyi stna!!! Haukuin sen käytävässä ihan paskaksi
Sapetti niin perkeleesti et sanoin työkaverille et mulla on asiakaskäynti ja soitin yhelle alihankkijalle ja mentiin kahville ja sieltä menin paikalliseen parille ja just tulin kotiin laittaan muksuille ruokaa!!
Vierailija kirjoitti:
No voi vee! Se palaveri oli sitten esimiehen mukaan neuvottolu, jonka tarkotus oli ottaa esille meidän työyhteisön kannalta haitallisia seikkoja, jotks siis liittyy meikäläiseen ja tuoda nämä seikat tietooni ryhtymättä vielä mihinkään kurinpidollisiin toimenpiteisiin.
Eli mitä olet tarkalleen ottaen mokaillut?
Omasta mielestäni en mitään, ja mitä esimies tossa toi esille, niin aika pikkujuttujahan nämä ovat. Liittyvät meidän tiimin uuteen vetäjään, joka on suoraan KKK:sta ja ihan keltanokka, eikä oikein tajua paikkaansa työyhteisössä. Ja yhteen toiseen tiimin jäseneen, joka on liittoutunut hänen kanssa mua vastaan ja keksinyt kaikenlaista. Kaiken kaikkiaan meidän osaston ja tän tiimiuudistuksen aiheuttamaa sekoilua ja pomojen puutteellista ammattitaitoa. Esim raportointi systeemit, etätyöt, työajan valvonta on ihan sekasin kun nää pikkupomot luulee, että ne kuuluu jotenkin heille.
Oon ollut talossa pisimpään ja tiedän miten asiat kuuluu tehdä ja siksi olen piikki epäpätevämpien lihassa.
Varmaan otan nyt alkuun saikkua, koska en mene tohon kiusaamisilmapiiriin. Ja seuraavaan neuvotteluun mennään oman juristin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No voi vee! Se palaveri oli sitten esimiehen mukaan neuvottolu, jonka tarkotus oli ottaa esille meidän työyhteisön kannalta haitallisia seikkoja, jotks siis liittyy meikäläiseen ja tuoda nämä seikat tietooni ryhtymättä vielä mihinkään kurinpidollisiin toimenpiteisiin. Kyseessä oli kuulemma normaali työnantajan ohjaus ja johonkin muuhun oikeuteen liittyvä tapaaminen, johon henkilökunnan edustajaa edes tarvitsisi kutsua mutta tämän asian vakavuuden takia näin esimies päätti tehdä, erityisesti koska seuraava vaihe onkin sitten palaveri henkilöstöosaston kanssa ja mahdollisesti huomautus tai varoitus.
Siis voi helevatan helevata!! Mitä paskaa! No mä sanoin heti et haluan liiton lakimiehen paikalle ennen en ota mitään ohjausta vastaan. Mut esimies vaan sanoi, ettei tässä ole vielä sellaisesta kurinpidollisesta asiasta kyse että lakimiehellä olisi asian kanssa mitään tekemistä. Eikä edes silloin jos mennään henkilöstöosastolle puhumaan ole lakimiehet mukana. Jälkeenpäin toki voi olla yhteydessä juristiin jos haluaa. Ja se hinuri luottamusmies katteli kaikki katot ja lattiat läpitte eikä saanut sanaakaan suustaan. Sellanen täys nöösi hippipoika. Hyi stna!!! Haukuin sen käytävässä ihan paskaksi
Sapetti niin perkeleesti et sanoin työkaverille et mulla on asiakaskäynti ja soitin yhelle alihankkijalle ja mentiin kahville ja sieltä menin paikalliseen parille ja just tulin kotiin laittaan muksuille ruokaa!!
Ja sinä vielä ihmettelet, miksi esimies on tyytymätön? Etkä näe omassa käytöksessäsi mitään vikaa?
Mitä tarkoittaa, että vetäjä on ihan KKK:sta ja keltanokka, joka ei tajua paikkaansa? Siivoojan olet vissiin pistänyt ojennukseen jo aiemmin ja sen lisäksi haukut luottamusmiehen hinurinöösihippipojaksi ja vielä päin naamaa haukut tätä paskaksi. Voisko olla mahdollista, että pomot eivät ole epäpäteviä ja luottamusmies hinuri, vaan sinun asenteessasi on jotain korjattavaa kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni en mitään, ja mitä esimies tossa toi esille, niin aika pikkujuttujahan nämä ovat. Liittyvät meidän tiimin uuteen vetäjään, joka on suoraan KKK:sta ja ihan keltanokka, eikä oikein tajua paikkaansa työyhteisössä. Ja yhteen toiseen tiimin jäseneen, joka on liittoutunut hänen kanssa mua vastaan ja keksinyt kaikenlaista. Kaiken kaikkiaan meidän osaston ja tän tiimiuudistuksen aiheuttamaa sekoilua ja pomojen puutteellista ammattitaitoa. Esim raportointi systeemit, etätyöt, työajan valvonta on ihan sekasin kun nää pikkupomot luulee, että ne kuuluu jotenkin heille.
Oon ollut talossa pisimpään ja tiedän miten asiat kuuluu tehdä ja siksi olen piikki epäpätevämpien lihassa.
Varmaan otan nyt alkuun saikkua, koska en mene tohon kiusaamisilmapiiriin. Ja seuraavaan neuvotteluun mennään oman juristin kanssa.
Eli sä olet se firman pahanilmanlintu, joka kiusaa kaikka muita, mutta ei koe itse tekevänsä mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä vielä ihmettelet, miksi esimies on tyytymätön? Etkä näe omassa käytöksessäsi mitään vikaa?
No mikä tässä mum käytöksessä on oikein lihavoimisen arvoista? Päätin hoitaa huomisen asiakaspalaverin alta pois jo tänään, niin pääsee niidenkin myyntipäällikkö aikasemmin mökille. Tunnetaan vuosien takaa. Ja rankan päivän päälle lähiöräkälään parille jun muksut on harkoissa. Ja se hapsunaana henk.ed. ansaitsi jokaisen saamansa haukkumasanan moninkertaisena.
Käytkö usein röökillä?