Apua! Esimies käski keskustelemaan ja kanssaan, luottamusmies mukaan!
Olen ihan paniikissa herranjumala mä saan varmaan potkut!
Mitä mä nyt teen?
Kommentit (47)
Kysymys voi myös kuulua mitä et ole tehnyt (vaikka duuniisi kuuluu).
Potkujen antamiseen ei tarvita luottamusmiestä. Olet rikkonut työehtosopimusta, käyttäytynyt sopimattomasti, jne...
Sen siitä saa kun vaan selaa AV:ta ryöajalla.
Jospa sä notku työaikana jossain keskustelupalstoilla ja saat varoituksen.
Tai sitten he haluavat vaihtaa työnkuvaasi/-ehtojasi ja ilman yt-neuvotteluja siihen tarvitaan luottamusmies mukaan? Ihan vaan arvaan.
Sä saat varotuksen jostain?
Luottamusmies on siellä sinun edun valvojana.
Mä tulin pigalle röökille en pysty kirjoittaan puhelimella toimistossa! Niin, meillä ei ole edes yt:t tai mitkään päällä. En ole tehnyt mitään mokia. Ap
Jos et ole tehnyt mitään niin rauhallisin mielin vaan keskusteluun, panikointi varmasti vaan pahentaa. :)
Ehkä töissä on ollut jotain muuta meneillään, josta esimies haluaa kuulla sinunkin näkemyksen? Tai sitten niillä on jotain kehitystoiveita, eikä sitäkään tarvitse säikähtää. Ne haluaa keskustella sun kanssa, jotta löytyisi yhteinen sävel, eivät ne ole siellä hyökkäämässä sinun kimppuun.
En ole kiusannut mielestäni ketään. Yhdelle ATK:n tyypille jouduin sanomaan kun ei suostunut tuomaan isompaa näyttöä (mikä mulle oli jo luvattu). Ja siivoojaa olen joutunut ohjeistamaan mut ei se uskaltais kannella kun on ulkomaalainen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ootko saikuttanu paljon?
No mikä on paljon? Kolme kertaa tänä vuonna. Kait?
Muista tulla tänne kertomaan mikä oli syy.
Vierailija kirjoitti:
Sä saat varotuksen jostain?
Luottamusmies on siellä sinun edun valvojana.
No niinhän mäkin päättelin. Jo esimiehen vittuuntuneesta ilmeestä. Mistä voi saada varoituksen?
Jos kuulut liittoon niin nyt soita heti liiton lakimiehelle ja kysyt mitä pitää tehdä "kuulustelussa". Älä allekirjoita mitään heti vaikka sua painostetaan. Jos saat varoituksen, sinun ei tarvi allekirjoittaa sitä. Näytät kaikki paperit liittosi lakimiehelle (toivottavasti kuulut liittoon niin saat ilmaset lakipalvelut). Varoitukseen teet vastineen, annat sen hr-päälikölle ja pyydät hänen allakirjoituksensa siihen. Pelaat kovaa kovaa vastaan ja etkä myönnä mitään vaikka olisit tehnytkin jonkun mokan. Ei ne työnantajatkaan pelaa rehellisillä keinoilla.
Tietty sullehan voidaan ilmoittaa että saat ylennyksen tai palkankorotuksen, jolloin tarjoat kaffeet kaikille.
Kerro miten kövi, fight for your rights!!!
Potkut sai. Oli systemaattisesti kiusannut siistijöitä ja it-osastoa. T. TJ
Ei vaan kysymys kuuluu, mitä olet TEHNYT?