Olen 25v ja tänään sanottiin tädiksi
Olen 25v kahden pienen lapsen äiti, ja tänään kaupassa joku nainen puhui minusta tätinä. Tuli heti sellainen olo että näytänkö mä vanhemmalta ja rupsahtaneelta.. Eikö 25v oo nuoria naisia!!!luulenko olevani paremman näköinen kuin olen..
Kommentit (28)
Väistäs nyt Veeti-kulta vähän että toi hel-ve-tin naitava pikkupillulutka pääsee ohitsesi kassalle...
Se on ihan normaali sana, jota pienten lasten vanhemmat käyttävät vieraista aikuisista. Mulla oli parikymppisenä shokkivärjätty tukka ja lävistyksiä, ja silti lapset saattoivat puhua musta tätinä. En loukkaantunut silloin, en loukkaannu nyt.
No kuvittele jos se ois sanonu "toi v***n h***a"
Eiks ois ollu vähän pahempi.
Nii-i. Pistää ajattelemaan, eikös?
Eipä kestä kiittää!
T: Persepektiivimies
Minua puhuteltiin tänään nuorena miehenä jonkun ikäiseni äijän toimesta.
-m45
Minua sanoi 2 v tädiksi kun olin 14!
Kyllä minä mieleni pahoitin!!!!!!!
Olen jo tottunut tädittelyyn kaupan kassana ja olen sua nuorempi.
Mun appiukko sano mun isästä, että fiksu jätkä. Lähentelevät seittemääkymppiä kumpikin, meinasi naurattaa. Mun mies taas on mun isälle aina "se koltiainen".
"isi, setä, poika..."
- 30v mies, jolla ei omia lapsia eikä sisaruksilla lapsia eikä työkaverini ole isäni.
Vierailija kirjoitti:
Minä tädittelen lapsille kaikkia
kaikkia, paitsi setiä :)
18v:nä oli aika järkytys ekan kerran kuulla tädittelyä kassalla. Vieläkin koen sen aika alentavana jollain tapaa. Töissä olen kuitenkin ammattilainen enkä mikään täti-ihminen.
Eräs äiti täditteli mua 3v tyttärelleen, kun olin 13. Toki 3v:n silmissä olin ihan aikuinen täti. 15 vuotiaana olin jo oikeasti täti.
N25
Täytyy tästä lähin puhua sitten vaan ihmisestä, ettei nämä neidit, rouvat, tytöt ja mummot nyt ihan mieltään pahoita.
"Väistäppä että tuo ihminen pääsee ohi..."
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tästä lähin puhua sitten vaan ihmisestä, ettei nämä neidit, rouvat, tytöt ja mummot nyt ihan mieltään pahoita.
"Väistäppä että tuo ihminen pääsee ohi..."
"Tuo ihminen tuossa jolla ei (ehkä) ole pippeliä"
Eikö voi vain sanoa, että "tuo nainen" tai "tuo mies"?
Olen 31-vuotias nainen, ja minua ei ole vielä täditelty. En ole kenenkään täti, joten sanoisin niin jos joku kutsuisi tädiksi. Siitä en kyllä loukkaantunut, kun puhelimessa yksi sveitsiläinen puhutteli tittelillä "madam", vaikka en ole naimissa. Eihän hän voinut tietää. Mutta vieraan ihmisen tädittely kuulostaa jotenkin tökeröltä, vaikkei loukkaukseksi varmasti olekaan tarkoitettu, ainakaan lapsen suusta.
Tätiki olis setä jos sillä olis munat.
Kerran bussissa ollessani äiti sanoi lapselle "mees istuu sedän viereen" ja viittasi muhun. Vastasin siihen, että "juu tule vain jammu-sedän viereen, täällä on tilaa ;)". Ei tullut :DD
Oon 22v ja minua kutsuttiin tädiksi ollessani 20v. Näytän nuoremmalta kuin olen, joten kai joillain on vain sellainen tapa kutsua kaikkia naisia tädeiksi.