Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö muutkin näin ennenkuin soittavat vähän virallisempia puheluita?

Vierailija
18.05.2016 |

Jos olet Maija Meikäläinen, niin harjoittelet pari kertaa sen aloitusfraasin jotta ääni kulkee paremmin. "Maija Meikäläinen tässä hei!" x5.

Ja sitten soitat.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi tarvitse. Mikset ajattele, että se ihminen on siellä toisessa päässä luuria ihan samanlainen kuin sinä, joten jännitys pois.

Vierailija
2/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakistelen vain kurkun ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa joo.

Vierailija
4/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan. Teen aina noin.

Ja yleensä joudun kirjoittamaan vielä paperille joitakin tietoja ylös koska kammoan puhelimessa puhumista ja muisti ei vain toimi silloin.

Vierailija
5/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan aina ylös kaiken mitä pitää sanoa. :D Kunnon kässäri, josta sitten luen. Ja jos tuleekin tilanne jossa pitää sanoa jotain muuta kuin mitä olen tajunnut etukäteen miettiä, menen ihan lukkoon.

Vierailija
6/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Jos on pidempi ja hankalampi asia saatan käydä mielessäni pointit jotka haluan kertoa/keskustella, saatan laittaa ne ranskalaisilla viivoilla paperille. Noin tulee kaikki käytyä läpi.

Vierailija
7/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan ruokatunnin jälkeen.

Vierailija
8/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, aina kun soitan virastoon vedän laatan pameja ja teen noin.

Vierailija
9/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan aina ylös paperille oman tai lapsen henkilötunnuksen jos varaan aikaa lääkäriin, muistan nuo normaalisti mutta puhelimessa en kun pää jotenkin tyhjenee. Kerran en muistanut omaa puhelinnumeroakaan kun ajanvarauksesta kysyttiin se.

Vierailija
10/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jännitä, mutta haluan ns. "avata äänen" ennen puhelua (etenkin, jos soitan kotoa, jolloin usein olen saattanut olla pitkään hiljaa -> ääni voi olla outo kun alkaa puhua :D) ja tosiaan esittelen itseni ennen soittoa. Jos olen yleisillä paikoilla, usein vain kröhäisen kerran.

Vierailija
11/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan siivoamaan ennen virallista puhelua. Oma järjenjuoksuni puheluissa toimii parhaiten, kun teen siinä samalla jotain muuta, en tiedä miksi.

Kuljen huoneesta toiseen, petaan petejä, tyhjennän astianpesukonetta, pyyhin pölyjä, saatan jopa käydä postin postilaatikosta jne.

Puhelun jälkeen huomaan, että koti on siistiytynyt kuin yksikseen.

Vierailija
12/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan. :)

Vierailija
13/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekii tee noin, yleensä ennen mietin hiton kauan mitä siihen puhelimeen aijon sanoa. Joskus kirjoitan lapulle ylös. Mut harvemmin sitä teen. Mulla aina iskee hirvee jännitys jos pitää jonnekin soittaa, mut sit ku oon soittanut nii olo on helpottunut ja se ohi... Voi huokaista rauhassa....

Vierailija
14/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, tuntuis tyhmältä puhua itsekseen, joskus kyllä ajattelen siinä että mitä mun pitää sanoa, töissä varsinkin on joskus hässäkkää ja kun häiriintyy unohtaa oman nimensäkin.

Vierailija
15/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee näin:

Ensin puoli päivää panikointia (jos tähän on aikaa), sitten käsikirjoituksen laatiminen (ainakin aloituslause ja ehkä ensimmäinen jatkolause ja loppu ranskalaisilla viivoilla aihepiireittäin, kysymykset siihen myös), sitten äänen avaus mamomimu rrrrrrr mur mur mur, lapsille videot päälle ja keksipurkki käteen, itselleni otan vesilasi viereen ja sitten puhelin käteen, syvään hengittelyä ja tiukka keskittyminen edessä olevaan tehtävään.

Mulla ongelmana on änkytys. Ihan ihka oikea änkytys, ei mitään sanoissa sekoilua vaan totaali jumitus tiettyjen sanojen kanssa. Siksi laadin käsikirjoituksen, että en ainakaan alussa joudu kamppailemaan vaikeiden sanojen kanssa vaan keksin niille helpommat synonyymit tai muuten vaan ovelan kiertoilmaisun. Jännitys lisää änkytyksen vaaraa, mutta minkäs teet kun puhevian lisäksi (tai siitä johtuen) olen sosiaalisten tilanteiden jännittäjä.

Vierailija
16/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen, että en muista mihin ihmeeseen minun piti tänään soittaa.

Vierailija
17/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana jännitin soittaa näitä ns. virastopuheluita, nykyään en enää ku joutuu niin usein soitteleen ties minkä virastossa tehdyn virheen takia. Mm. Kelan tuet, virheitä eri laskutuksissa ym. Eli menee jo ihan rutiinilla ja välillä esitän vähän turhankin kärkkäitä huomioita ja kysymyksiä että aspa toisessa päässä hermoilee. Mitä sitä jännittään.

Vierailija
18/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva lukea että en ole ainoa joka käyttäytyy 'oudosti' virallisia puheluita soittaessa

Vierailija
19/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee. Uskallan onneksi soittaa oikeastaan minne vain. Ihminenhän minäkin vain olen. Kuka helkkari sinne puhelimeen oikein täytyisi olla? Ei vaan, oli mullakin nuorempana puhelinkammo, mutta onneksi olen vain päässyt siitä yli kun oli pakko.

Vierailija
20/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kirjotin joskus lausetarkasti mitä sanon, vähitellen tyydyin kirjoittamaan pääkohdat ranskalaisilla viivoilla.. ja nykyään jännitys helpottanut sen verran, että enää yskäsen kurkun puhtaaksi ennen puhelua. En oo koskaa ollut mikään luonteva puhelimessa puhuja, ahdistaa kun ei näe toisen reaktioita.