Vierailija

Hain useampaan paikkaan kesätöihin niitä kuitenkaan saamatta. Eka vuoteni yliopistossa päättyi tänään ja tällä uudella paikkakunnalla minulla ei ole edes mitenkään paljon ystäviä. Tuntuu niin äärettömän masentavalta kun ei ole mitään syytä nousta sängystä kolmeen kuukauteen. Haluaisin nauttia nuoruudesta ja ihanasta kesästä mutta mitä ihmettä minä yksin tekisin?

Vanhempanikin pitävät mua ihan epäonnistuneena kun en saanut töitä ja nyt lorvin koko kesän :(

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (7)

Vierailija

Opiskelet?
Onko rahaa mennä matkalle, ostat lennot ja couchsurffaamaan?
Etsin vielä töitä.

Vierailija

Älä masennu. Et ole ainoa jotka ei töitä saa tai saanu. Koita vaan saada aika kuluun ja harrasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos et, yrityksistäsi huolimatta, ole onnistunut löytämään pakallista kesatyötä. Ilmottaudu johonkin vapaaehtoistyöhön. Varmasti palkitsevaa.

Sen voi myös tulevaisuudessa mainita, kun olet hakemassa oikeita töitä. Hyötyä monella tapaa.

Vierailija

Hae töitä esim vanhempiesi asuinpaikkakunnalta? Asu se aika porukoilla.
Kesäopiskelu, jos ei omassa yliopistossa niin jossain avoimessa/toisen paikkakunnan (esim jos kaverisi asuu toisella paikkakunnalla)? Esim vapaasti valittaviin kursseihin?
Hyväntekeväisyystyö?
Kandityön suunnittelu, lainaa ja lue muutama aihealueesi kandityö ja ala suunnittelemaan omaasi niin on jo ajatukset ja jopa tekstiäkin valmiina kun aloitat esim johdanto/teoriakappaleista.
Kysy ensi syksyn/vuoden kursseja opettavilta opettajilta voisitko tehdä syksyn kurssia varten jo kesän aikana valmiiksi harjoitustyön tai tenttiä kurssin?

Vierailija

Voisin maksaa siitä jos joku järkkäis vaikka pari kertaa/vko toimintaa alakouluikäisille lapsilleni kun oon ite töissä koko kesän. Veis uimaan, onkimaan, pyöräreissulle, laavuretkelle, kotieläinpuistoon tai minne vaan.

Jollekin toiminta-tiinalle varmaan riittäis vastaavaa hommaa koko kesäksi.

Vierailija

Mene varamiespalvelun tai vastaavan kautta töihin jos pääset? Jos koulussa ei ole kesäopintoja niin lue syksyn opintosuunnitelmaa valmiiksi ja opiskele asioita etukäteen, pääset syksyllä helpommalla.

Vapaaehtoistyö on myös hyvä idea. Voit myös koittaa tuppautua johonkin yritykseen ilmaiseen kesäharjoitteluun, ensi kesänä saisit sitten töitä. Kolmea kuukautta ei kannata vaan lorvia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.