Miksi kaivat lompakkosi kassalla vasta
Kun kaikki ostokset on lyöty, eikö voi ennakoida?
Kommentit (13)
Joskus kaivan ja joskus en. Riippuu olosuhteista. Jos takana huokuu joku ääliön oloinen kyttääjä saatan jopa "unohtaa" missä taskussa se on. Silloin joutuu sitä hetken etsimään ;)
Vierailija kirjoitti:
En voi tehdä kaikkea yhtä aikaa, siksi näin.
Sama juttu. Usein kuitenkin kassa piippaa niitä ostoksia aika samaan tahtiin niitä ostoksia, mitä itse ehtii hihnalle latoa, ja hihnalle latominen on aika ärsyttävää kukkaro kainalossa. Usein on vielä lapsi latomassa ostoksia mun kanssa, ja häntä pitää neuvoa. Tietenkin jos on vain pari hassua ostosta, ehtii lompakon kaivaa hyvin ennen kassavuoroa. Me kuitenkin käydään kaupassa mahdollisimman harvoin, joten ostoksia on yleensä aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain kaksi kättä.
Ei lompakon kaivamiseen enempää tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta käytän jo niitä ostosten latomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta käytän jo niitä ostosten latomiseen.
Ja latomisen jälkeen pakkaamiseen... sitten vasta maksamaan, kun kassa on viimeisen tuotteen kassan kautta käyttänyt.
Ihan vaan kiusallani. Samoin toimin pankkiautomaatilla, jään vielä rauhassa kuittia lukemaan.
Suomalainen kassakulttuuri on käsittmätön. Ensin asiakkaat haahuilevat siellä kaupassa kaikessa rauhassa ällistelemässä, että ostaisko jauhelihaa vai broileria, voi ei kun ei aina jaksaisi samaa syödä. Ja sitten nähdään Pertti ja Irma ja poristaan ilman huolen häivää. Prismassa menee helposti tunti parin maitopurkin haalimiseen.
Mutta kun tullaan kassajonoon, onkin yhtäkkiä helvetillinen kiire. Edessä seisova asiakas onkin yhtäkkiä vain riesa ja rasite. Ei se osaa latoa niitä tavaroita siihen hihnalle riittävän nopeasti. Tai sitten se ei osaa latoa niitä sieltä hihnalta kauppakassiin riittävän nopeasti. Sehän ois tietenkin liikaa vaadittu että se tekis nämä molemmat yhä aikaa, joopa joo, helvetin hidas älykääpiö siinä sohellat niitten jogurttipurkkies kanssa, tuliko mieleen ostaa tämmönen paketti jossa nää purkit tällai näppärästi pahvikääreessä, häh? Eipä tietenkään tullut, senkin tientukko. Minäpä tässä kiilaan oikein sun vierelle hönkimään ja tyrkyttään tätä makkarapakettia hihnalle vaikka siinä selvästi ei vielä ole tilaa sille.
Ja se maksaminen. Oliko se nyt niin vaikeaa ottaa lopakkoa ja bonuskorttia ja maksukorttia siihen kätöseen samalla kun ladot ja pakkaat niitä ostoksia? Onko liikaa vaadittu että olisit maksanut nää ostokset vaikka etukäteen? Tai tilannut netistä ? Ei kannattais tuollaisten tulla kauppaan ollenkaan.
Kun katsoo suomalaisia kassajonossa, ei osaa päättää onko näillä kaikilla paniikkihäiriö vai yleistynyt ahdistuneisuushäiriö vain pelkästään vittumainen luonne, kun ei yhtään kestetä jonottamista, ollaan heti ihan hermoraunioita.
Täällä on joku mahottoman kiireinen kauppapoliisi. Kenen tehtävä mitäkin missäkin vaiheessa. Ei vahingossakaan saa hymyillä ja tervehtiä ketään. Hei, kevät tulee, lämmintä ja kivaa, hellitä vähän!
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan kiusallani. Samoin toimin pankkiautomaatilla, jään vielä rauhassa kuittia lukemaan.
Tämä. Olevinaan kiireisiä tolvanoita on kiva kiusia.
Ei, kyllä mä otan sen heti käteen kun olen saanut ladottua tavarat hihnalle. Mutta mie en rynni pakkamaan siinä välissä. Joten voisitko aloittaa ketjun, missä kysytään: Miksi et pakkaa kassalla sillä aikaa kun täti vetelee sun tavaroita?
En voi tehdä kaikkea yhtä aikaa, siksi näin.