Mihin lomalle kun en uskalla mennä lentokoneeseen?
Mikään pitkä ajomatka Eurooppaan ei onnistu, ehdotuksia ?
Kommentit (34)
Turku/Helsinki/jne tai laivalla Tukholmaan/Tallinnaan.
Ensin torppaat kaikki vaihtoehdot ja sitten muiden pitäisi keksiä sinulle uusia. No jos ajomatka ei onnistu niin mene laivalla ja junalla. Interrailille, jos sellaisia kortteja vielä nykyisin myydään. Tai hanki liput netin kautta tai paikan päällä. Mutta veikkaan ettei sekään onnistu.
Lautalla Saksaan, niinkuin ne kaksi naista siinä sarjassa jossa ummikot oli ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
No vaikka pyöräilemään Ahvenanmaalle Oppii samalla sanan tai kaksi ruotsia, kun eivät kuulemma suomea puhu. Olohan tuntuu siltä, kuin olisi ulkomailla.
Lautta Tallinnaan ja bussilla Liettuaan. Avot.
Lappiin patikoimaan vaikka. Ite tykkään päiväpatikoinneista niin että mökki varattuna ja päivisin retkeillään, mut yöksi mukavuuksien ääreen. Ja Norjaankin voi lähteä vaeltamaan vaikka, jos ulkomaille haluaa. Mua jännittää myös lentokoneessa, lennän kyllä mutta jännittää kovasti, joten ymmärrän tunteen.
LAPPIIN! Sehän on kuin toinen maa jos etelässä asut.
Olemme menneet moottoripyörällä Italiaan.
Laivalla Ahvenanmaalle, Gotlantiin, Tallinnaan tai Tukholmaan. Junalla Pietariin. Tallinnasta voi jatkaa Pärnuun tai vaikka Riiaan ja Jurmalaan. Onhan noita vaihtoehtoja. Tai autolla Tukholmasta Ruotsin läpi Tanskaan.
Autolla ja laivalla Norjaan, VärikäsPipsan blogissa oli todella hyvä matkajuttu Norjasta, suosittelen lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka pyöräilemään Ahvenanmaalle Oppii samalla sanan tai kaksi ruotsia, kun eivät kuulemma suomea puhu. Olohan tuntuu siltä, kuin olisi ulkomailla.
Ne muuten puhuu hyvää suomea ja ymmärtää kaiken, mutteivät halua.
Siis pääseehän laivalla esim travemundeen ja sieltä julkisilla mihin vaan Euroopassa. Mutta uskallatko mennä junaan siellä voi olla muslimiterroristi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne muuten puhuu hyvää suomea ja ymmärtää kaiken, mutteivät halua.
No ei kyllä puhu eikä ymmärrä. Missä hitossa olisivat edes oppineet?
Siinä kun ei lennä niin jää tietysti paljon kokematta, esim. minä rohkaistuin viimeksi, kun halusin Islantiin retkeilemään :) Olen kyllä lentänyt nuorena melko paljon perheen kanssa, yksin kielimatkalle ja aikuisiällä mm. sinne Islantiin. Mulla vois olla vinkkejä tuohon lentopelkoon: ensinnäkin minä harjoittelin lentotauon jälkeen ihan Suomessa lentämällä. En tosin harjoittelun vaan käytännön vuoksi, mutta toimi myös harjoitteluna. Ja sitten aina kun lennän pitemmän, siis ulkomaille esim. just Islantiin tai tänä kesänä Roomaan niin käyn yhdellä valkkarilasillisella lentokentällä ennen lähtöä ni se vähän rentouttaa.
Jos kaipaat ulkomaille ni rohkeasti vaan harjoittelemaan ja lentopelkoisille on myös kursseja.
t: se joka suositteli patikointia Lapissa tai Norjassa
Mitä ihmeen vittuilua täällä taas on? En todellakaan uskalla lentää ( en pelkää terroristeja vaan on ahtaanpaikankammo) ja autoa ei ole eli siksi tuo rajaus pitkistä aurimatkoista. Kiitos asiallisista vinkeistä taidan lähteä Ahvenanmaalle
Ap
Mulla on kans ahtaanpaikan kammo. Ei hissiä mielellään eikä junaa. Laivakin aika siinä ja siinä. Mutta nyt on sellanen juttu että on ihan pakko lentää. Ajattelim hakea jotain rauhottavaa. Toisaalta kun tämä palo mennä on niin voimakas se tuntuu menevän yli lentopelon. Ja tää ei ole vittuilua vaan ihan mun ajatus. Olen myös hyvä panikoimaan.
Mitäpä jos vaan astuisit siihen finnairin lentokoneeseen? Suosittelen ihan oikeasti.
T: toinen lentopelkoinen
Tampereelle tai Kouvolaan.