Vierailija

puhuvan hänestä pahaa? Kun juttelen eri ihmisten kanssa niin puhe kääntyy helposti tähän yhteen ja samaan ihmiseen ja siihen millainen hän on ja mitä hän on viimeksi mokaillut. Kuulemma riidoissa kaikkien kanssa ja konfliktiherkkä ihminen. Hieman harmittaa tuon ihmisen puolesta kun minua kohtaan hän on ollut aina tosi mukava. Sen ymmärtäisi jos vain jotkut eivät hänestä tykkäisi mutta kun lähes kaikki tuntemani ihmiset tuntuvat inhoavan häntä :-(

• ylös 12
  • alas 3

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hmm. "Helppo" vihankohde. Kukaan tuskin puolustaa.

Mutta ihmetyttää että miksi kaikkien on vihattava häntä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Älä välitä muiden puheista vaan pidä oma käsityksesi! Jos muut moittii häntä voit sanoa suoraa, että sinä kyllä pidät hänestä. Näin minä toimin vastaavissa tilanteissa.

• ylös 39
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä plus kateus. Ja kukaan ei uskalla puolustaa vaikka ehkä olisikin eri mieltä.

• ylös 23
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä plus kateus. Ja kukaan ei uskalla puolustaa vaikka ehkä olisikin eri mieltä.

Miksi kateus? En usko että kaikki olisivat hänelle kateellisia.

Vierailija

Huokaus. Miksi mokiin pitää keskittyä? Puhu sinä hänen onnistumisistaan! Tosin, siinä on vaarana joutua itsekin silmätikuksi, olemmehan täällä ihanassa Suomessa!

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Minkälaisten asioiden takia muut häntä vihaavat?

Jos hän ei ole tehnyt mitään väärää, niin ystävänä sinun olisi hyvä puolustaa häntä. Ellei asiat sitten ole henkilökohtaisia, joihin ei ole sopivaa puuttua.

Kauanko olet tuntenut tämän henkilön? Ehkä hän on aiemmin ollut ikävä ihminen, mutta sittemmin kasvanut ja kehittynyt, ja kaikki tuomitsevat hänet menneisyyden takia.

Mukava kuitenkin, että hänellä on edes sinut ystävänä!

• ylös 15
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi kateus? En usko että kaikki olisivat hänelle kateellisia.

Ei varmasti kaikki mutta ei tarvitse kuin pari kateellista, ja loput jotka ei uskalla puolustaa.

• ylös 15
  • alas 3
Tuula

Tällainen ihmisen mollaaminen on yleistä työpaikoilla, jossa johto ei ole ajan tasalla ja ammattitaitoista. Yleensä uhriksi joutuu ihminen, joka ei puolustaudu samoin konstein tai joka puhuu esim. työpaikan ongelmista niiden oikeilla nimillä. Usein riittää se, että tuo haukuttu on pätevämpi tai taitavampi kuin muut kollegansa, haukkumalla saadaan omaa egoa nostettua ja estetään muita huomaamasta, että haukkuja on huonolla itsetunnolla varustettu, ikävä ihminen. Pahinta ovat nuo edessäpäin hymyilevät ja takana selkään puukottavat "kaverit".

Uskomattoman usein uskotaan, mitä joku toinen sanoo, eikä oteta selvää vastapuolen kannasta tai perusteluista toimiin. Toisinsanoen ihmiset ovat laumasieluja ja yksinkertaisia, tai eivät halua itse joutua uhriksi. 

Huonon ilmapiirin työpaikoissa työntekijät "riitelevät" keskenään, kun eivät tunne voivansa vaikuttaa muihin olosuhteisiin. 

Pienillä paikkakunnilla uusi tulokas on usein se outo lintu, johon suhtaudutaan nuivasti erilaisten toimintatapojen vuoksi.

Kannattaa aina muodostaa oma mielipide useamman tosiasian perusteella, eikä missään nimessä viedä eteenpäin perusteettomia huhuja ja ilkeyksiä.

• ylös 17
  • alas 4
Vierailija

Minä olen usein joutunut tuohon asemaan. Syy minun tapauksessani on, että olen aika erakko luonne enkä osallistu ihmisten sosiaalisiin juorukerhoihin ja vastaaviin. Sitten ne alkavat puhua "ulkopuolisesta" pahaa. Eipä tuo minua haittaa mitenkään, sen kun puhuvat. Minä olen täällä vain tekemässä työni, en kaveeraamassa.

• ylös 21
  • alas 4
Vierailija

Et osaa ohjata keskustelua toiseen suuntaan? Haluat silkkaa uteliaisuutta kuulla ne haukut?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
puhuvan hänestä pahaa? Kun juttelen eri ihmisten kanssa niin puhe kääntyy helposti tähän yhteen ja samaan ihmiseen ja siihen millainen hän on ja mitä hän on viimeksi mokaillut. Kuulemma riidoissa kaikkien kanssa ja konfliktiherkkä ihminen. Hieman harmittaa tuon ihmisen puolesta kun minua kohtaan hän on ollut aina tosi mukava. Sen ymmärtäisi jos vain jotkut eivät hänestä tykkäisi mutta kun lähes kaikki tuntemani ihmiset tuntuvat inhoavan häntä :-(

Hän on kiusattu. samoinhan koulussa toimitaan, kun joku on joutunut kiusatuksi. Kiusatun käytös ja olemus muuttuu selaiseksi, että kiusaamisesta tietämättömätkin ovat kohta haaskalla mukana.

• ylös 10
  • alas 4
Vierailija

Hänessä ei luultavastikaan ole vikaa sen enempää kuin kenessäkään tai vaikka jotain olisikin, niin ei se mitään kiusaamista oikeuta! Sairaassa yhteisössänne, hovissanne, on nyt se vika. Takuulla sieltä löytyy se yksi naruistanne vetelevä narsisti joka ei jätä muita rauhaan, se, joka on saanut tuon aikaiseksi. Ja jos se on vielä joillekin aikuisille epäselvää, niin kiusaaminen ei koskaan ole oikein. Sitä voi vain suhtautua neutraalisti ihan keneen tahansa, jättää rauhaan eikä tarvitse pakolla varsinaisesti tykätä, mutta kiusaaminen on väärin ja se on suorastaan rikollista.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Hän on juorujen uhri. se on loputon noidankehä, jos joku ei katkaise sitä, vaan alkaa uskoa juoruihin ja tulkita tyyppiä niiden pohjalta, kuten kaikki muutkin. Mikäs ihme se on, jos tyyppi on heidän kanssaa konfliktissa, jos puolustaa itseään?

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Kannattaa muodostaa oma mielipide omien kokemusten pohjalta. Tuollainen mustamaalaaminen on tosi ikävää, tarpeeksi kun niitä juttuja toistellaan, niin niitä aletaan pitämään totuuksina kohteena olevasta ihmisestä, jota lampaat toistaa edelleen. Tuli mieleen että olisiko taustalla kateutta jostain, koska niihin mokiin tartutaan?

Vierailija

Hän saattaa olla narsisti. Aiheuttaa draamaa tarkoituksella ja hyvin itsekkäällä tavalla. Ja HÄN on aina oikeassa. Blaah...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.