Sektiolla synnyttäneet - heräämökysymys!
Luin tuota IS juttua, jossa synnytyksessä kuolleen naisen leski kertaa tapahtumia. Hän sanoo siinä, että lääkärin kuuluu tarkastaa potilas leikkauksen jälkeen ennen heräämöstä osastolle siirtämistä.
Kuinka moni on oikeasti tarkastettu?!
Itsellä on takana kolme sektiota enkä muista kyllä kertaakaan lääkärin käyneen heräämössä tarkastamassa tai muutenkaan.
Kommentit (28)
Mulla hätäsektio, jonka jälkeen lääkäri kävi heräämössä. En muista, tarkastiko mitään. Olin ihan uninen vielä, kun vietiin osastolle, mutta olin hyvässä tarkkailussa siellä ja hoitaja kävi tasaisin väliajoin tarkistamassa vointiani.
Vierailija kirjoitti:
Muistelisin olleeni heräämössä iltapäivään. Muksu syntyi hätäsektiolla 9.15 aamulla. Kauan pitivät ennen kun osastolle pääsin ja hoitoa ei voi moittia. Vuosin runsaasti ja olin kipeä. Mies tuli muksun kuvan kanssa heräämöön. Olin sairaalassa 4 pv ja muksu pari viikkoa.
sektion jälkeen yleensä ollaan sairaalassa viikko. Viikon päästä oli tietenkin tärkeitä vauva ja hoito, tein myös kotityöt ja mies oli työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelisin olleeni heräämössä iltapäivään. Muksu syntyi hätäsektiolla 9.15 aamulla. Kauan pitivät ennen kun osastolle pääsin ja hoitoa ei voi moittia. Vuosin runsaasti ja olin kipeä. Mies tuli muksun kuvan kanssa heräämöön. Olin sairaalassa 4 pv ja muksu pari viikkoa.
sektion jälkeen yleensä ollaan sairaalassa viikko. Viikon päästä oli tietenkin tärkeitä vauva ja hoito, tein myös kotityöt ja mies oli työssä.
No ei todellakaan olla viikkoa ellei ole jotain komplikaatioita.
Yhdestä sektiosta kokemus ja lääkäri ei kyllä tarkastanut ennen osastolle siirtoa, voihan se olla että on käynyt heräämössä ja kattonu vitaalit ja luvannu osastolle siirron.
(Ja kotiuduin heti kun vauva oli 2vrk jolloin vauvan pakollinen sokeriseuranta loppui, ei todella tarvinnu viikkoa olla)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin kolme päivää. Olisivat päästäneet kotiin jo aiemminkin.
Sektio 2007 ja 2010 Naistenklinikalla. Ei ole muistikuvaa, että lääkäri olis käyny ja koko ajan olin hereillä. Anestesialääkärin muistan käyneen. Oli verenpaine niin koholla. Olin tosi pitkän ajan molempien kohdalla heräämössä. Toisesta muistan sen, että ku lapsi syntyi klo 14, pääsin osastolle heräämöstä vasta 19:30.
Minua tuli lekuri katsomaan vasta sitten, kun olin jo shokissa verenhukan takia (paineet 70/50). Olo oli mukava, ei sattunut enaa mihinkaan ja hoitsut ryntailivat eestaas, kun eivat saaneet tippaa suoneen. Aamuyo se jo oli, lekuri heratettiin ja juosten se tuli. Sangyn jalkopaa ylos ja tippa suoneen ja tuijotti minua sen nakoisena, etta kaiken mukavuuden keskella ajattelin, etta nyt se katsoo, vielako silmat liikkuu...:)
Olin menettanyt paljon verta sektiossa, joka taas tehtiin toksemian takia viikolla 36. Veri kuulemma suihkusi kattoon asti jo ekasta viillosta.
Sita kylla ihmettelin jalkikateen, etta eivat sita tippaa aiemmin laittaneet?
Tehtiin kiireellinen sektio aamuyöstä ja heräämössä olin muutaman tunnin. Olin ainut siellä joten hoitajalla oli hyvin aikaa mulle ja tarkkaan kävikin vointiani läpi. Lääkäri ei käynyt. Kohtu ei meinannut supistua ja sain jo leikkaussalissa lääkettä, joten vuotoa tarkkailtiin koko ajan ja mahaa paineltiin. Vauva tuotiin myös lämpökaapissa hetkeksi viereeni, että sain pienen hetken katsella ennenkuin hänet vietiin teholle. En muista siitä oikein mitään, koska itkin vaan niin kovin. Lopulta kaikki sujui hyvin. Olin niin huolissani vauvasta,etten edes osannut pelätä sitä että mulle kävisi jotain.