Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinua myyjissä ärsyttää?

Vierailija
17.05.2016 |

Itseäni myyjänä voin sanoa että ärsyttää kun asiakkaat jättävät ostoskärryt keskelle kulkuväylää kassan viereen ja liukenee paikalta. Onko se niin raskasta laittaa paikalleen? Jos on pitkä jono, niin tympeää se on muiden kuikkelehtia kyseisen kärryn ympärillä. Kiitos nam

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää etenkin Fortumin sähköntuputtajat omassa lähikauppakeskuksessani. Vituttaa joka kerta mennä kauppaan, kun nämä pojat tulevat kyselemään, että minkä firman sähkösopimus minulla on. Ovat kyllä osaltaan varmistaneet sen, että ei ainakaan Fortumin!

Kenties tarkoitat Myyrmannia? Ainakin siellä nämä näyttäisivät partioivan. Eikö ne vieläkään ymmärrä, etten halua ostaa heiltä sähkösopimusta? Lähes joka päivä kysytään, kun joudun siellä usein asioimaan. Olen jo vaihtanut reittiänikin, jotta välttyisin heiltä. Kuulostaa joo tyhmältä, mutta kun ei enää jaksa lätistä heidän kanssaan.

Vierailija
22/36 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis... Suurimmalta osalta myyjistä puuttuu ihmisenlukutaito, tai ainakaan he eivät ole siinä asiassa erityisen hyviä. Asiakkaasta pitää osata aistia minkälainen fiilis hänellä on; jos hän on stressaantuneen tai vittuuntuneen oloinen niin silloin tervehditään normaalisti, mutta ei yritetä mennä väkisin liian iholle. Jos taas asiakas on itse avoimempi, niin silloin myyjäkin voi räiskyä enemmän ja lähestyä asiakasta rauhassa.

Mielestäni esim. Glitterin (tai minkään muun kaupan) lisämyyntiohjeistus ei ole typerä, päinvastoin. Se on vaan totuus, että harvalta myyjältä lisämyynti onnistuu luonnostaan. Lisämyynti pitää tehdä samalla kun käy keskustelua asiakkaan kanssa, eikä siten, että kysytään kassalla juuri ennen lopullisen summan näpyttelyä sirupäätelaitteesen että "tarviitko muutes korvakoruja/pinnejä/vyötä jne. ?" Myyjän pitää itse luoda se lisätarve jo siinä kyseisessä myyntitilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää etenkin Fortumin sähköntuputtajat omassa lähikauppakeskuksessani. Vituttaa joka kerta mennä kauppaan, kun nämä pojat tulevat kyselemään, että minkä firman sähkösopimus minulla on. Ovat kyllä osaltaan varmistaneet sen, että ei ainakaan Fortumin!

Kenties tarkoitat Myyrmannia? Ainakin siellä nämä näyttäisivät partioivan. Eikö ne vieläkään ymmärrä, etten halua ostaa heiltä sähkösopimusta? Lähes joka päivä kysytään, kun joudun siellä usein asioimaan. Olen jo vaihtanut reittiänikin, jotta välttyisin heiltä. Kuulostaa joo tyhmältä, mutta kun ei enää jaksa lätistä heidän kanssaan.

Näitä sähköntyrkyttäjiä on kaikkialla Suomessa. Esimerkiksi Lempäälän Ideaparkissa ja Tampereella Tullintorilla näiltä ei voi välttyä.

Vierailija
24/36 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä sähköntyrkyttäjiä on kaikkialla Suomessa. Esimerkiksi Lempäälän Ideaparkissa ja Tampereella Tullintorilla näiltä ei voi välttyä.

Huoh että muuten vihaan noita Tullintorin tyrkyttäjiä! Nykyään esitän puhuvani puhelimeen siitä ohi mennessä.

t. eri kuin lainatut

Vierailija
25/36 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoon niitä itiksen elisan tyrkyttäjiä.

Vierailija
26/36 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä mullakin! Pasilan asemalla joka päivä jo kuukausien ajan ne  jankuttaa sitä Fortumiaan. Ymmärrän etten ole keski-ikäisenä niin mieleenpainuva näky, että eivät muista, mutta kun joka kerta vastaan: Ei kiitos, mun mies on työssä Helsingin Energialla, ei oteta nyt Fortumia, luulis että jotain jää mieleen joskus? 

No, osaan kyllä kiertää nämä myyjät jo, ärsyttää vaan että joutuu kiertelemään ja kaartelemaan pitkin asemaa että pääsee kotiin ilman ahdistelua.

Vierailija
27/36 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoon kaikkia tyrkyttäjiä ja rahanruikuttajia. Saunalahti, Teliasonera, Hesari, itäblokin katusoittajat, jeesustelijat, amnesty-greenpeace-wwf-spr-jne.aggressiiviset ruikuttajat jne.

Vierailija
28/36 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas on kiva, että rautakaupassa tullaan heti tarjoamaan apua, koska sitä siellä todellakin tarvitsen. Ja komppaan tota nuorten kohtelua, keski-ikäiset naismyyjät tuntuvat olevan niitä pahimpia. Useasti oon myös huomannut, että jotkut nimenomaan naiset katsovat vähän vinoon jostain syystä.

Vierailija
29/36 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi nolo... KUN SE KUULUU TYÖNKUVAAN, se on pakko tehdä tai pomolta tulee turpaan. En ole itse mikään ständimyyjä (koskaan ollutkaan), mutta tajuan silti perusasiat. -.-

Vierailija
30/36 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä mullakin! Pasilan asemalla joka päivä jo kuukausien ajan ne  jankuttaa sitä Fortumiaan. Ymmärrän etten ole keski-ikäisenä niin mieleenpainuva näky, että eivät muista, mutta kun joka kerta vastaan: Ei kiitos, mun mies on työssä Helsingin Energialla, ei oteta nyt Fortumia, luulis että jotain jää mieleen joskus? 

No, osaan kyllä kiertää nämä myyjät jo, ärsyttää vaan että joutuu kiertelemään ja kaartelemaan pitkin asemaa että pääsee kotiin ilman ahdistelua.

Ai että satojen ihmisten joukosta sinut ja miehesi työpaikka pitäisi muistaa 😂😂😂

Vierailija
31/36 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fortumin ständimyyjistä on aina päässyt kivuttomasti eroon muutaman lauseen jälkeen, kun kerron heti, että minulla on Fortumin sähkösopimus ja olen ollut siihen tyytyväinen. Jatkokysymys on yleensä, että enhän vaan ole muuttoa suunnitelmissa, johon totean, että "toivottavasti ei vähään aikaan". Sitten se on kiitos ja hyvää päivän jatkoa. Parasta tässä on se, että ei tarvitse olla ilkeä tai esittää mitään/keksiä kiertoreittejä.

Kyllä, minulla on ihan oikeastikin Fortumin kanssa sähkösopimus.

Vierailija
32/36 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain kaupoissa selvästi ignorataan nuoret henkilöt. Eihän meillä voi olla rahaa, kunhan tullaan vaan aikaa kuluttamaan. Koruliikkeet ovat pahimpia. Citycenterin Kultajousessa ei edes tervehditty, vaikka tulin liikkeeseen ainoana asiakkaana etsien kultasormusta ja liikuin koko liikkeen läpi. Sanomattakin selvää, että vein rahani muualle.

Mua muuten häiritsi tämä myös nuorempana,ostimme ystävieni kanssa eräästä kosmetiikkaliikkeestä paljon pikkujuttuja,kuten huulikiiltoja ja hajuvesiä,mutta emme saaneet edes muovipussia pyytämättä.Varakkaan näköisiä turkismummoja taas palveltiin hymynamoin ja suorastaan tyrkytettiin ilmaisnäytteitä.Mielestäni kaikkia asiakaita pitäisi kohdella samanarvoisesti,erityisesti kun niillä nuorilla saattaa olla vanhempana enemmän ostovoimaa ja silloin vievät rahansa paikkaan,jossa heitä arvostetaan.

Vierailija
33/36 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykyään kaikesta otetaan löysät pois niin miten voi olla, että firmoilla on varaa palkata näitä tyrkyttäjiä ihmisten kulkuväylille. Onko se tosiaan niin tehokasta? En ole koskaan, KOSKAAN ostanut mitään yhdeltäkään huutelijalta enkä osta jatkossakaan. Tuo lisämyynti on myös niin ärsyttävää, että mitään ylimääräistä en osta vaikka jotain juuri silloin tarvitsisinkin. 

Itseasiassa nämä kaiken maailman kaupustelijat ja feissarit ja veromodanmyyjät on suuri syy siihen, että en käy ostoskeskuksissa tai kivijalkaliikkeissä enää kuin kerran puoleen vuoteen. Se on raivostuttavaa kun haluaisi katsella ja kierrellä rauhassa ja pahimmassa tapauksessa sama voide/vakuutus/liittymämyyjä tyrkyttää mennen tullen käytävällä.

Vierailija
34/36 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikulma s-marketin myyjät jotka avaavat ruhka-aikana uuden kassan samalla kun itsepalvelukassat on suljettuna eikä ruuhka lievity mihkään. Parhaimillaan kolme kassaa auki ja itsepalvelu kiinni.

Vierailija
35/36 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siedä sitä, että ylitseni asioidaan jonkun toisen kanssa. Ehkä epämiellyttävin kokemus asiakkaana on ollut, kun myyjä jatkoi ylitseni juttua edellisen asiakkaan kanssa, ja minun ostokseni hoidettiin lähinnä hätäisesti tämän iloisen sananvaihdoksen lomassa. Yhtä vähän pidän siitä, että myyjä rupattelee "ylitseni" toisen myyjän kanssa. Tietenkin ymmärrän pikaisen sananvaihdon toisen myyjän kanssa jostakin työhön liittyvästä asiasta, ja totta kai voi toisten myyjien kanssa jutella - mutta jos asiakas on hoitamassa maksutapahtumaa ja ehkä tarvitsee jotakin, olisi ihan kiva voida hoitaa asiansa ilman, että pitää yrittää saada ääntään kuuluviin kahden myyjän nauraessa katketakseen jollekin hassunhauskalle sattumukselle. Ei ole kivaa tuntea olevansa häiriöksi asiakkaana.

Vierailija
36/36 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuun gigantin myyjät on surkeita asiakaspalvelijoita. Kun sitä palvelua ei edes saa. Nojailevat niitä pömpeleitään vasten ja tuijottavat ylimielisesti. Mut ei se mitään, vien rahani mieluusti viereiseen expertiin.

Mutta siis ärsyttää myyjät, jotka ovat ylipirteitä ja tuputtamassa koko ajan jotain. On ihan ok, että kerran kysytään tarvitsenko apua. En ihan uhallaankaan osta esim. vaatteita, joita myyjä tunkee mulle sovituskoppiin, kun olen sovittamassa itse valitsemiani vaatteita.

Meillä on lähikaupassa töissä nuori nainen,joka on kuin jostain hidastetusta filmistä. Puhuukin hidastettuna "kiiiitoos" "oole hyyyvä" "teeervee" ja lukee ne ostokset niiiiiiiin hitaaasti että olisin itse tehnyt saman varmaan viisi kertaa. Sitä on kyllä ennemminkin huvittavaa katsoa, jos on kiire niin en mene sen kassalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan