Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aletaanko sinulle puhua ruotsia, kun olet Ruotsissa?

Vierailija
17.05.2016 |

Vai näkeekö sinusta suoraan, että olet suomalainen?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puhutaan ruotsia, ehkä siksi, että näytän suomalaiselta. Och jag svarar på svenska.

Vierailija
2/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näe, Haaparannassa tulee ruotsinkielistä palvelua. Vaikka edellisen asiakkaan kanssa olisikin puhuttu suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka Euroopan maassa, jossa olen käynyt, minulle on yleensä alettu puhumaan paikallista kieltä, Ruotsissakin.

Vierailija
4/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nej, dom talar bara engelska till mej när ja e i Sverige.

Men åländare, dom talar bara svenska. Ja tänker de talar ingen andra språk.

Vierailija
5/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aletaan puhua englantia Suomessakin...

Vierailija
6/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka Euroopan maassa, jossa olen käynyt, minulle on yleensä alettu puhumaan paikallista kieltä, Ruotsissakin.

Et voi näyttää yhtäaikaa kreikkalaiselta, ruotsalaiselta ja suomalaiselta.

Vierailija
7/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ruotsia Ruotsissa. Mulle puhutaan usein ruotsia Suomessakin ;D asun tosin rannikolla, selittynee sillä.

Vierailija
8/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Nuorena ja kauniina Espanjan lomalla ruotsalaiset luuli ruotsalaiseksi. Ja nykyään kun olen keski-ikäinen pullero niin edelleen. Ystadissa viimekesänä mua ahdisteli feissarit. En puhu mitenkään hyvää ruotsia, mutta sittenpähän yritän kun tulee olo että pitää. Kai se on tää blondius.

Vierailija
9/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi näyttää yhtäaikaa kreikkalaiselta, ruotsalaiselta ja suomalaiselta.

Sanoinko et oon käynyt Kreikassa :D oon kyllä käynyt mm. Italiassa ja Espanjassa ja ei siellä kaikki paikallisetkaan ole tummia, niin kuin ei Suomessa ja Ruotsissa ole kaikki paikalliset vaaleita.

Vierailija
10/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joku myyjä tuli sönkkäämään ruotsiksi viimeksi. Vastasin suomeksi, ei sanonut mitään vaan luikki 10 metriä kauemmaksi. Rasisti?

Vierailija
11/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset on aika monen näköisiä, jos ette ole sattuneet huomaamaan. Oletusarvoisesti kaikille puhutaan ensin ruotsia, mutta se vaihtuu saman tien englantiin jos näyttää ettei mene perille.

Vierailija
12/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai puhuvat minulle ruotsia ja minä vastaan ruotsiksi.

Vierailija
13/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavallisen suomalaisen näköinen nainen, ainakin omasta mielestäni. Keskipainoinen, keskipituinen, tosin en ole luisuharteinen vaan enempi X-tyyppi (leveät hartiat ja leveä perse, välissä kapea vyötärö), minulla on silmät tyypillisesti suomalaiseen tapaan kuopassa ja suuret ja nenä on semmoinen suora ja vähän ehkä kohlo. Ihoni on erittäin vaalea ja palan helposti, mistä syystä käytän 50 suojakerrointa aina kun aurinko paistaa, ja muuten suomessakin vähintään 20 kerrointa. Hiukseni ovat maantienväriset luonnostaan, olen värjännyt niitä tummemmiksi nuorena, sittemmin punertaviksi ja nykyään ovat valkoiset.

Minulle puhutaan venäjää Kreikassa, Kyproksella ja Espanjassa. Kanarian etelärannikoilla on lähdetty liikkeelle usein jopa suomella. Ruotsissa puhutaan suomea tai englantia. Virossa mulle on puhuttu usein viroa, mutta usein englantia. Latviassa ja Liettuassa englantia. Iso-Britanniassa on puhuttu englantia ja Ranskassa ranskaa (no ne ei osaa mitään muuta). Saksassa on puhuttu saksaa.

Lysteimmät tarinat ovat kun Suomen Turussa kahvilan asiakaspalvelija (ihan perustavanlaatuinen suomalainen hlö) alkoi palvella mua englanniksi. Ja sitten se, kun Roomassa autollinen italialaisia alkoi kysyä multa tietä italiaksi!!!

Vierailija
14/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja minä vastaan englanniksi. Oikeen rallienglanniksi.

Vierailija
15/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan ruotsia. Yleensä vastaan englanniksi, koska olen laiska.

Vierailija
16/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kassalla jossain siinä hötorgetin (??) kaupassa ja puhuin kassan kanssa englantia. Vieressä oli vanhempi herrasmies joka kysyi mistä olen kotoisin. Sanoin Suomesta josta hän suunnilleen riehaantui ja suuttui kun en puhunut ruotsia kun hän niin tiesi että täällä Suomessa kaikki puhuvat sujuvasti kahta kieltä. Taisi sitten tavata ensimmäisen joka ei puhu. Kerroin että kirjoitin ällän ruotsin kielessä mutta kun kieltä ei tarvita Suomessa niin minkäs teet. Ja kerroin myös että englanti on kotikieleni, ollut jo viimeiset 30 vuotta. Ruotsalaiset ovat mielestäni aivan ihania ihmisiä, kohdalleni sattui joku poikkeus, en aiemmin ikinä ole tavannut tälläista ammattiloukkaantujaa. Pääsin eroon juosten kun mies vielä ihmetteli ärtyneesti. Huoh.

Vierailija
17/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on puhuttu jopa italiaa Italiassa. Ruokakioskin paikallinen myyjä näytti hämmästyneeltä, kun vastasin englanniksi. Olimme Pohjois-Italiassa. Tosin suurin osa paikallisista kai luuli perhettämme saksalaiseksi tai hollantilaiseksi. Tytär on kuitenkin sen verran tumma, ettei juuri poikkea italiattarista.

Joten kyllä minulle Ruotsissakin puhutaan ihan paikallista kieltä. Suomi ei näy naamassa.

Vierailija
18/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ryssiää.

Vierailija
19/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näe, Haaparannassa tulee ruotsinkielistä palvelua. Vaikka edellisen asiakkaan kanssa olisikin puhuttu suomea.

tää sama mulla

Vierailija
20/20 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nej, dom talar bara engelska till mej när ja e i Sverige.

Men åländare, dom talar bara svenska. Ja tänker de talar ingen andra språk.

Treenapa vielä ruotsia, ei nyt mennyt ihan putkeen tuo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi